Τελευταία Νέα
Οικονομία

Υπογράφεται το βόρειο τμήμα του Ε65 - Εκτινάσσεται το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ

Υπογράφεται το βόρειο τμήμα του Ε65 - Εκτινάσσεται το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ
Στη γραμμή εκκίνησης το μεγάλο οδικό έργο
Σχετικά Άρθρα

Έφτασε η ώρα των υπογραφών για το βόρειο τμήμα του Ε65, με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.
Η σημερινή συμβασιοποίηση σηματοδοτεί την κατασκευαστική εκκίνηση (εντός του καλοκαιριού) του εμβληματικού οδικού έργου, μήκους 70,5 χλμ. και αξίας 442 εκατ. ευρώ που έρχεται να ολοκληρώσει -στο σύνολό του- τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που διατρέχει την Κεντρική Ελλάδα, δημιουργώντας έναν ασφαλή, διαμπερή άξονα σύνδεσης του ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.
Τον δρόμο προς τις υπογραφές είχαν ανοίξει το προηγούμενο διάστημα δύο σημαντικές εγκρίσεις: αρχικά της ευρωπαϊκής DG Comp για την ανάθεση του έργου στην ΤΕΡΝΑ, η οποία έχει αναλάβει και τα δύο υπόλοιπα τμήματα του οδικού άξονα και μετέπειτα το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου που «έστειλε» τη σύμβαση προς κύρωση στη Βουλή.
Με τη εν λόγω σύμβαση, το ανεκτέλεστο του Ομίλου ΓΕΚ ΕΡΝΑ εκτοξεύεται σε πάνω από 3 δισ. ευρώ ενώ το έργο -σύμφωνα με σχετικές μελέτες- αναμένεται να δημιουργήσει πάνω 1.000 νέες θέσεις εργασίας και να συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Τα οφέλη του έργου

Η ολοκλήρωση του του αυτοκινητοδρόμου Ε65, με συνολικό μήκος 181,5 χλμ. πρόκειται να μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Βορρά-Νότου.
Ενδεικτικά, η διαδρομή Λαμία-Εγνατία Οδός θα διαρκεί μόλις 1.45’από 3.15’ σήμερα, ενώ το Αθήνα-Γρεβενά θα περιοριστεί σε λιγότερο από 4 ώρες.
Ο ολοκληρωμένος οδικός άξονας αναμένεται να φέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη στον τουρισμό, τις επιβατικές αλλά και τις εμπορευματικές μεταφορές δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την τόνωση του εξαγωγικού εμπορίου.
Το έργο χρηματοδοτείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης καθώς διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της προσβασιμότητας και την άρση την απομόνωσης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, που καλείται να ανταποκριθεί στο ιστορικό στοίχημα της απολιγνιτοποίησης και της στροφής της σε νέες επενδύσεις βιώσιμης ανάπτυξης.
Στην τελική ευθεία το νότιο τμήμα
Πέραν του βόρειου τμήματος, πυρετωδώς «τρέχουν» οι εργασίες -με κατασκευαστή και εδώ την ΤΕΡΝΑ- και στο νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χλμ. Το έργο που θα ενώσει τον ΠΑΘΕ με το εν λειτουργία «τυφλό» τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας-Ε65 εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2022. Ωστόσο, ίσως κατά τη διάρκεια της φετινής θερινής περιόδου, παραδοθεί ένα πρώτο τμήμα του νότιου κλάδου, μήκους 14,5 χλμ., γνωστού και ως «παράκαμψη Λαμίας».

Φίλιππος Παναγόπουλος
bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης