Οικονομία

Το χατίρι των supermarkets στον Άκη Σκέρτσο και τα λάθη του υφυπουργού στη διανομή των self test

Το χατίρι των supermarkets στον Άκη Σκέρτσο και τα λάθη του υφυπουργού στη διανομή των self test

Ο υφυπουργός ανέφερε σε ανάρτησή του στο Facebook ότι «η πολιτική της δωρεάν διάθεσης self test θα συνεχιστεί από κανάλια διανομής που θα εξειδικευτούν τις αμέσως επόμενες ημέρες»

Σχετικά Άρθρα

Συμφωνία με τα σούπερ μάρκετ έκανε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ κ Ακης Σκέρτσος αξιοποιώντας ως εργαλείο το μέσο κοινωνικής δικτύωσης το Facebook.
Το κυβερνητικό στέλεχος του Μαξίμου αφού παρέκαμψε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ως εποπτεύουσα Αρχής του λιανεμπορίου , έβαλε σε εφαρμογή το σχέδιο του σαν ρεπόρτερ όπως λέει το βιογραφικό του.
Με την ανάρτησή στο FB προανήγγειλε τη διανομή των self test από νέα κανάλια διανομής αφού οι φαρμακοποιοί θέλουν να αποχωρήσουν από τη δωρεάν διανομή των διαγνωστικών τεστ κατά του COVID 19.

H ανάρτηση

Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός ανέφερε στο fb ότι «η πολιτική της δωρεάν διάθεσης self test θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες του καλοκαιριού σε ομάδες δικαιούχων και από κανάλια διανομής που θα εξειδικευτούν τις αμέσως επόμενες ημέρες».
Μετά από 24 ώρες από την ανάρτηση του ο υφυπουργός παρά των πρωθυπουργώ κ Άκης Σκέρτσος έκανε τηλεδιάσκεψη με τα υψηλόβαθμα στελέχη των μεγάλων επωνύμων αλυσίδων σούπερ μάρκετ χωρίς την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Η τηλεδιάσκεψη έγινε την Τετάρτη 9 Μαΐου στις 11 το πρωί και τους διατύπωσε αίτημα με τη μορφή εξυπηρέτησης προς την κυβέρνηση με απώτερο σκοπό να διατηρηθεί η ασπίδα προστασίας έναντι της κοινωνίας με τη διανομή δωρεάν self test μετά την αποχώρηση των φαρμακοποιών.

Τα σούπερ μάρκετ και ο ΑΜΚΑ

Οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ θα συμμετέχουν από την 1η Ιουλίου στη διανομή δωρεάν self test και τις επόμενες ημέρες θα κάνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες υποδοχής των τεστ στα καταστήματα και στον τρόπο διανομής τους.
Ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης δεν αποτελεί προσωπικό δεδομένο καθώς o αρμόδιος υφυπουργός έχει εξασφαλίσει γνωμοδότηση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που επιτρέπει την δωρεάν διανομή από τις αλυσίδες.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα μπορούν να δέχονται την καταγραφή του ΑΜΚΑ να πιστώνεται ο ασφαλισμένος τα αντίστοιχα test και στη συνέχεια η πληροφορία να μεταβιβάζεται στον κεντρικό server της ΗΔΙΚΑ χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα στο στάδιο της καταγραφής η πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα όπως είναι το ονοματεπώνυμο του ασφαλισμένου στοιχεία διεύθυνσης και επικοινωνίας .

Αποχώρηση φαρμακοποιών

Οι υπεύθυνοι των σούπερ μάρκετ καθώς αξιοποιούν και το τελευταίο τετραγωνικό μέτρο για την τοποθέτηση προϊόντων προς πώληση η διανομή τους θα γίνεται στον προθάλαμο του καταστήματος όταν είναι εφικτό αλλά το βέβαιο είναι ότι οι υπάλληλοι θα επιφορτιστούν μια ακόμη απασχόληση καθώς το προσωπικό όταν δεν είναι στο ταμείο γεμίζουν τα ράφια ή κάνουν άλλες εργασίες για την εύρυθμη λειτουργία του καταστήματος.
Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση είχε προετοιμαστεί για την αποχώρηση των φαρμακοποιών από τη δωρεάν διανομή και φρόντισε να μην υπολογίζονται τα άτομα που προσέρχεται για την απόκτηση των δωρεάν self test με τον αριθμό των ατόμων που βρίσκεται μέσα στο κατάστημα για να κάνουν τα ψώνια τους.

Τα λάθη του υφυπουργού

Η αποχώρηση των φαρμακοποιών που διαθέτουν 11.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα δεν μπορούν να καλυφθούν από τα καταστήματα των σούπερ μάρκετ και ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές όπως και σε πολλά νησιά.
Επιπλέον η νομοθεσία για την διανομή ιατροτεχνολογικού υλικού η οποία διαμορφώνεται από τον ΕΟΦ αξιοποιώντας διεθνή στάνταρ δεν επιτρέπει η διανομή τους από μη πιστοποιημένους φορείς όπως είναι τα σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για κατηγορία προϊόντων που αποκαλείται in vitro και χρησιμοποιούν υγρά του ανθρωπίνου σώματος όπως είναι το τεστ εγκυμοσύνης.
Σύμφωνα με φαρμακοποιούς απαιτείται η αλλαγή της υπάρχουσας νομοθεσίας για να επιτραπεί στα ΣΜ να δίνουν έστω και δωρεάν τα self test.
Τέλος να σημειωθεί ότι αρκετές έρευνες έχουν αναδείξει ότι οι χώροι των καταστημάτων του λιανεμπορίου έχουν υψηλό δείκτη μετάδοσής του COVID 19 προβληματίζουν τους καταναλωτές που τηρούν με θρησκευτική ευλάβεια τα μέτρα προστασίας ενώ αποφεύγουν χώρους με συνωστισμό.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης