Οικονομία

Σε Γλυφάδα και Εθνική Οδό πάει το Μετρό - Διαγωνισμοί και επεκτάσεις χτίζουν την επόμενη γενιά του δικτύου

Σε Γλυφάδα και Εθνική Οδό πάει το Μετρό -   Διαγωνισμοί και επεκτάσεις χτίζουν την επόμενη γενιά του δικτύου

Πόλος έλξης τα ακίνητα πλησίον των σταθμών

Σχετικά Άρθρα

Με νέες επεκτάσεις και διαγωνισμούς που ετοιμάζονται να προκυρηχθούν μέσα στους επόμενους μήνες το Υπουργείο Υποδομών προσπαθεί να ξεπεράσει την στασιμότητα που επικρατεί εδώ και πολλά χρόνια στην Αττικό Μετρό καθώς ο τελευταίος διαγωνισμός, πέραν από αυτόν της γραμμής 4, ήταν το 2006.
Εκτός, από την γραμμή 4 όπου ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, στο Υπουργείο δρομολογεί περί τα τέλη του έτους και η επέκταση της Γραμμής 2 προς την Δυτική Αττική με δύο νέους σταθμούς στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον που θα εξυπηρετούν πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα.

Τα 350 εκ ευρώ

Όπως δήλωσε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, είναι ήδη έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη του έργου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί να προκηρυχθεί, με προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ.
H επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον εκτιμάται ότι θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας στις περιοχές της Πετρούπολης, του Ιλίου και του Δήμου Αγίων Αναργύρων-Καματερού.
Έχει μήκος 4χλμ και θα περιλαμβάνει 3 υπόγειους σταθμούς. Πρόκειται για τους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ και ΆΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ.
Πιο μελλοντικά προβλέπεται η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 μέχρι το Ζεφύρι μέσω Καματερού στο ύψος της Αττικής Οδού, σε σύνδεση με το σταθμό του
Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις του Μετρό προς Γλυφάδα και Καλλιθέα.
Με βάση τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, η επέκταση προς Γλυφάδα προβλέπει την κατασκευή τριών νέων σταθμών, δύο εκ των οποίων επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης και ο τρίτος τερματικός σταθμός θα βρίσκεται στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Όσον αφορά την επέκταση προς Καλλιθέα, ο τερματικός σταθμός έχει προβλεφθεί στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και αποτελεί δέσμευση της Πολιτείας απέναντι στο Ίδυμα.
Η επέκταση αυτή θα εξυπηρετεί τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Καλλιθέας και του Παλαιού Φαλήρου.

Μελέτες για την επέκταση του μετρό στην Εθνική Οδό

Όπως αποκάλυψε προσφάτως ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στο Υπουργείο έχει γίνει το πρώτο βήμα και για την επέκταση της Γραμμής 4 από το άλσος Βεΐκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη Γραμμή 1, του ΗΣΑΠ.
«Μιλάμε δηλαδή για την επέκταση του Μετρό από την Κατεχάκη κατά μήκος της Κηφισίας, που θα περνά από το Φάρο Φιλοθέης, το Χαλάνδρι, το ΟΑΚΑ και θα φτάνει στην Πεύκη.
Έχουν ολοκληρωθεί γεωτεχνικές μελέτες, ξεκίνησαν οι τοπογραφικές και τώρα έπεται να γίνουν οι προωθημένες αναγνωριστικές μελέτες και φυσικά να βρεθεί χρηματοδότηση.
Στόχος είναι να ενταχθεί στο επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, δηλαδή μετά το 2027».
Πρόκειται για μία μεγάλη επέκταση με 11 νέους σταθμούς που θα ολοκληρώσουν την σύνδεση των βορείων προαστίων με το δίκτυο Μετρό της πόλης.
Η νέα επέκταση θα έχει 11 σταθμούς, σε Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση και θα καταλήγι σε Εθνική Οδό. Θα έχει μήκος 14 χλμ και το κόστος της εκτιμάται σε περίπου 1,1 δισ. ευρώ.

Πόλος έλξης τα ακίνητα κοντά σε σταθμούς του μετρό

Πολλος έλξης αποτελούσαν ανάκαθεν τα ακίνητα που βρίσκονται σε σταθμούς του μετρό.
Είναι ενδεικτικό ότι η κτηματαγορά κατά μήκος των γραμμών του πιο δημοφιλούς συγκοινωνιακού μέσου, δεν γνώρισε ιδιαίτερα μεγάλη κρίση, παρά την γενικότερη κατάρρευση των τιμών ακόμη και 42,6 % σε σχέση με τα μνημονιακά χρόνια .
Οι τιμές πλησίον των σταθμών του Μετρό παρουσίασαν εν μέσω κρίσης μια σταθεροποίηση στις τιμές μίσθωσης λόγο της μεγάλης ζήτησης και των λιγοστών ακινήτων ενώ καταγράφηκαν περιπτώσεις μικρής αύξησης το 2017 σε σχέση με το 2014, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2012 η πτώση των τιμών πλησίον των σταθμών του Μετρό δεν ξεπέρασε το 20 %.
Δεν είναι λίγες οι περιοχές που ευεργετήθηκαν από την άφιξη του μετρό στη περιοχή τους, το Αιγάλεω και το Ελληνικό αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα τόσο στην αύξηση της ζήτησης για μίσθωση ακινήτων αλλά και στην εμπορική ανάπτυξη στα πέριξ του σταθμού.
Οι περιοχές κατά μήκος της νέας γραμμής 4 του μετρό, πριν την covid-19 εποχή είχαν γίνει πόλος έλξης τόσο εγχώριων επενδυτών όσο και fund που στοχεύουν στην υπεραξία στο άμεσο μέλλον. Στοχεύουν στην αγορά κατοικιών που χρήζουν ανακαίνισης καθώς και αυτοτελών γραφειακών κτιρίων..
Επιπλέον, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αναζητούσαν καταστήματα για αγορά πλησίον των νέων σταθμών του μετρό για επένδυση, γνωρίζοντας ότι όταν ολοκληρωθεί το μετρό, η αξία τους θα είναι πολύ μεγαλύτερη και το μηνιαίο μίσθωμα σε συνάρτηση με την αγορά σήμερα θα αποφέρει πολύ καλή απόδοση ως επένδυση.
Σύμφωνα με πρόεδρο της Πανελλαδικού Δικτύου Kτηματομεσιτών E- RealEstates, Θεμιστοκλή Μπάκα, ζήτηση στις περιοχές αυτές μετά την λήξη της πανδημίας του κορωνοϊού θα συγκεντρώσουν και πάλι τα βλέμματα των επενδυτών.
Παράλληλα, οι περιοχές που θα αποτελέσουν το Μήλον της Έριδος κατά την έναρξη των εργασιών της νέας γραμμής 4 του μετρό θα είναι το Γαλάτσι, η περιοχή πλησίον του σταθμού Ελκίνωνος που βρίσκεται στο λόφο της Κυψέλης καθώς και η περιοχή πλησίον των δικαστηρίων που θα κατασκευαστεί η στάση του μετρό Δικαστήρια.
Στο Γαλάτσι και στο σταθμό Ελκίνωνος θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση της ζήτησης για οικιστικά ακίνητα διότι οι τιμές σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές που ήδη υπάρχουν στάσεις του μετρό είναι δελεαστικές και ταυτόχρονα είναι πλησίον του κέντρου των Αθηνών. Στη στάση Δικαστήρια και Αλεξάνδρας θα υπάρξει μεγάλη αύξηση της ζήτησης κυρίως για γραφειακούς χώρους διότι ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα αυτοτελή κτίρια και στοκ γραφειακών χώρων.
Γενικότερα , οι περιοχές που θα εξυπηρετούνται από τη νέα γραμμή 4 του μετρό, έχουν περιθώρια ανάπτυξης, ενώ ραγδαίες θα είναι οι αυξήσεις στις τιμές τόσο πώλησης όσο και ενοικίασης στα Εξάρχεια.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης