Τελευταία Νέα
Οικονομία

Κυρίαρχη η Κίνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2021 - Τεράστια τα περιθώρια ανόδου

Κυρίαρχη η Κίνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2021 - Τεράστια τα περιθώρια ανόδου
H παγκόσμια αγορά e-commerce (ηλεκτρονικού καταστήματος) υπολογίζεται να έχει ρυθμό ανάπτυξης 14,3% — με κυρίαρχη την Κίνα
Μπορεί το παγκόσμιο λιανεμπόριο, είτε ηλεκτρονικό είτε φυσικό - να βρέθηκε το 2020 στη δίνη της πανδημίας του COVID-19, ωστόσο, το πρόσημο για τις online πωλήσεις ήταν θετικό. Και θα παραμείνει το 2021, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).
Για το τρέχον έτος υπολογίζεται ότι η παγκόσμια αγορά e-commerce θα αναπτυχθεί με ρυθμό 14,3% και θα προσεγγίσει σε απόλυτους αριθμούς τα 5 τρις δολάρια.
Ο συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος σε σύγκριση με το 20,2% του 2019 και με το 27,6%, που επιτεύχθηκε το 2020. Ωστόσο, μεταφράζεται σε αύξηση των online λιανικών πωλήσεων κατά 611 δις δολάρια. το 2021, ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό.
Το 2020 εκτιμάται ότι η αξία των λιανικών ηλεκτρονικών πωλήσεων διευρύνθηκε κατά 27,6% και υπερέβη τα 4,28 τρις δολάρια. Η επίδοση αυτή διέψευσε τις αρχικές εκτιμήσεις των αναλυτών, που ήθελαν τον ρυθμό ανάπτυξης του παγκόσμιου e-commerce να επιβραδύνεται και να κινείται στα επίπεδα του 16,5% ελέω πανδημίας.
Η σημαντική αύξηση των online λιανικών πωλήσεων επιτεύχθηκε σε μια χρονική συγκυρία όπου το συνολικό λιανεμπόριο υπέστη, παγκοσμίως, μείωση κατά 3% το 2020 έναντι του περασμένου έτους, για να βρεθεί στα επίπεδα των 23,8 τρισ. δολάρια. Σύμφωνα με το eMarketer, απ’ όπου προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία, αποδεικνύεται στην πράξη το πόσο εύκολα οι καταναλωτές μετέβησαν από τις αγορές στα φυσικά καταστήματα στο ψηφιακό κανάλι αγορών.

Μία ανοδική πορεία

«Αναμένουμε ότι οι καταναλωτές θα διατηρήσουν πολλές από τις νέες ψηφιακές συμπεριφορές τους και το 2021. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης του 2021 θα επιβραδυνθεί σε κάποιο βαθμό, παρά τον διαρκή ενθουσιασμό για το ηλεκτρονικό εμπόριο», αναφέρει το eMarketer στο report «Global Ecommerce Update 2021».
Μέχρι το 2018, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είχαν ξεπεράσει τα 3 τρισ. δολάρια. Το ορόσημο των 4 τρισ. επιτεύχθηκε το 2020, ενώ αυτό των 5 τρισ. υπολογίζεται ότι θα έχει επιτευχθεί έως το 2022 και των 6 τρισ. έως το 2024.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, το 2020, το 18% όλων των λιανικών πωλήσεων πραγματοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2024 το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 21,8%.

Υπερδύναμη η Κίνα στο χώρο των ψηφιακών αγορών

Η Κίνα -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών- θα συνεχίσει να ηγείται του κόσμου σε ψηφιακούς αγοραστές το 2021, με 792,5 εκατομμύρια (33,3% του παγκόσμιου συνόλου). Το e-commerce στην Κίνα θα φτάσει σε αξία τα 2,8 τρισ. δολάρια το τρέχον έτος (το 56,8% του συνόλου παγκοσμίως).
Φέτος, μάλιστα, η Κίνα αναμένεται να γίνει η πρώτη χώρα στην ιστορία, που πραγματοποιεί περισσότερες πωλήσεις μέσα από τα ψηφιακά κανάλια παρά από τα φυσικά καταστήματα (το 52,1% της αξίας των λιανικών πωλήσεων θα προέλθει από το ηλεκτρονικό εμπόριο).
Το 2020 και στις 32 εθνικές αγορές, που καλύπτει το report του eMarketer, παρατηρήθηκε τουλάχιστον διψήφιος ρυθμός αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η Λατινική Αμερική σημείωσε ασυνήθιστα σημαντική ανάπτυξη (36,7%), παρά το ότι υπέστησαν χειρότερες από το μέσο όρο μειώσεις των συνολικών λιανικών πωλήσεων (πτώση 3,4%).
Το λιανικό ηλεκτρονικό εμπόριο της Αργεντινής αυξήθηκε κατά 79% το προηγούμενο έτος, ενώ το 71,1% προσεγγίστηκε μόνο από τη Σιγκαπούρη.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης