Τελευταία Νέα
old

Ο μεγάλος χαμένος το Δημόσιο από τους πλειστηριασμούς - Η νέα σειρά των δικαιούχων

Ο μεγάλος χαμένος το Δημόσιο από τους πλειστηριασμούς -  Η νέα σειρά των δικαιούχων
Πώς θα γίνεται η κατανομή των εσόδων από το εκπλειστηρίασμα - Πώς μπορείς να σταματήσεις έναν πλειστηριασμό
«Αίολος» ο στόχος για πλειστηριασμούς έως 40.000 τη φετινή χρονιά λένε οι συμβολαιογράφοι ενώ το κείμενο συμμόρφωσης των Θεσμών αναφέρει ότι ο  αριθμός των  πλειστηριασμών σε μηνιαία βάση πρέπει να ξεπερνά τους 2000 στο τέλος του πρώτου τριμήνου και στη συνέχεια να κινείται ανοδικά τους επόμενους μήνες.
Συμβολαιογράφοι που συμμετέχουν στις διαδικασίες θα θεωρήσουν «άθλο» να φθάσουν τους 20.000 πλειστηριασμούς καθώς πρόκειται για νομικές διαδικασίες με αρκετές «δόσεις» πολυπλοκότητας αλλά αναγκαίες για να φθάσει η διαδικασία του πλειστηριασμού μέχρι το τέλος χωρίς να δοθεί το νομικό δικαίωμα στους οφειλέτες να τον  μπλοκάρουν.
Να σημειωθεί ότι οι αιτήσεις ανακοπών πέφτουν «βροχή» από τους δικηγόρους καθώς είναι η τελευταία γραμμή άμυνας των οφειλετών.
Ωστόσο η ανακοπή ενός πλειστηριασμού θεωρείται δεδομένη από νομικούς κύκλους όταν ο ενδιαφερόμενος εστιάσει τις αντιρρήσεις τους στην εμπορική αξία του ακινήτου που πρόκειται να βγει στο σφυρί.
Πρόκειται για νομική παρέμβαση επι της διαδικασίας αλλά ικανή να δώσει χρόνο στον οφειλέτη έτσι ώστε να καθυστερήσει τον πλειστηριασμό
Βέβαια οι ενστάσεις επί της εμπορικής τιμής του ακινήτου είναι ουσιαστικό λόγο αναβολής του πλειστηριασμού καθώς  ο επαναπροσδιορισμό της συνδέεται άμεσα με τα έσοδα του επικείμενου πλειστηριασμού και την πληρωμή δικαιούχων.
Πάντως συμβολαιογράφοι υποστηρίζουν ότι ο μεγάλος χαμένος είναι το Δημόσιο από τους πλειστηριασμούς το οποίο δεν πρόκειται να έχει κανένα όφελος καθώς έχει αλλάξει η σειρά κατάταξης των δικαιούχων.
Η Εφορία και τα Ασφαλιστικά Ταμεία είχαν προνομιακή κατάταξη μέχρι το 2015 ενώ με τις αλλαγές του Κώδικα Πολιτικής  Δικονομίας αρχικά τον Αύγουστο του 2015 και με τις πρόσφατες που συμπεριελήφθησαν στο πολυνομοσχέδιο εντάχθηκαν στο τέλος της λίστας για την είσπραξη οφειλών.  
Οι συμβολαιογράφοι λένε χαρακτηριστικά ότι με το νέο καθεστώς κατάταξης των δικαιούχων δεν πρόκειται να πάρουν ούτε  ένα ευρώ από το εκπλειστηρίασμα σε περίπτωση που υπάρχουν και  άλλοι πιστωτές.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν αξίζει το κόπο όπως και τα έξοδα να προχωρήσει το Δημόσιο σε πλειστηριασμό ενός ακινήτου.

Ποια είναι η σειρά δικαιούχων σε έναν πλειστηριασμό  

Με το νέο καθεστώς μεγάλοι κερδισμένοι βγαίνουν οι πιστωτές που έχουν ενυπόθηκες εξασφαλίσεις, κυρίως δηλαδή οι Τράπεζες που εγγράφουν υποθήκες πριν σχεδόν από κάθε δάνειο που δίνουν.
Κερδισμένοι βγαίνουν φαινομενικά και οι εργαζόμενοι, που αναγνωρίζονται ως «υπερπρονομιούχοι», και πιθανόν να  εισπράξουν μέχρι έξι οφειλόμενους μισθούς κατά τον πλειστηριασμό, αλλά το κέρδος που προκύπτει από το «υπερπρονόμιο» εξαντλείται στα 10.000 ευρώ κατ’ άτομο..
Αυτό που πρακτικά αλλάζει είναι ότι οι πιστωτές με υποθήκες δεν θα μοιράζονται πλέον το 65% του εκπλειστηριάσματος, αλλά θα διεκδικούν και πολύ περισσότερα από ό,τι περισσότερο προκύψει κατά τον πλειστηριασμό, με εξαίρεση τους 6 μισθούς των εργαζομένων.
Δεδομένου όμως ότι το όφελος για τους εργαζόμενους δεν μπορεί να ξεπερνά τα 9.700 ευρώ για τον καθέναν (μέχρι 6 μισθούς και με πλαφόν 2,75 φορές τον κατώτατο μισθό των 586 ευρώ) οι ενυπόθηκοι πιστωτές θα βρίσκουν πολλά περισσότερα να εισπράξουν.
Συγκεκριμένα, η προωθούμενη διάταξη ορίζει ότι μετά το άρθρο 977 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, προστίθεται νέο άρθρο 977A με τίτλο «Σειρά κατάταξης υπερπονομιούχων, προνομιούχων και μη».
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις καταλαμβάνουν αποκλειστικώς όσες απαιτήσεις γεννηθούν εξ ολοκλήρου μετά την έναρξη ισχύος του οικείου άρθρου και για την εξασφάλιση των οποίων έχει συσταθεί ενέχυρο ή υποθήκη επί μη βεβαρημένου κατά την ανωτέρω ημερομηνία πράγματος.
Με τη νέα κατάταξη πιστωτών, η σειρά ικανοποίησης των απαιτήσεων από τα χρήματα από το εκπλειστηρίασμα θα είναι:

1. Πρώτοι οι εργαζόμενοι για μη καταβληθέντες μισθούς έως 6 μηνών, από παροχή εξαρτημένης εργασίας και έως του ποσού (ανά εργαζόμενο) που ισούται με τον νόμιμο κατώτατο μισθό υπαλλήλου άνω των 25 ετών επί 275%.

2. Δεύτεροι κατά σειρά, όσοι έχουν διασφαλισμένες με υποθήκες και ενέχυρα απαιτήσεις.  
Εδώ εντάσσονται τράπεζες, ενεχυρούχοι δανειστές αλλά και το δημόσιο (εφορία και ασφαλιστικά ταμεία) εάν έχει προλάβει να εγγράψει υποθήκες.

3.Τρίτες διαδοχικά έρχονται οι εξής απαιτήσεις: Τα έξοδα κηδείας, νοσηλείας ή παροχής τροφίμων για να ζήσει ο ίδιος ο οφειλέτης.
Στην ίδια κατάταξη υπάγονται και οι απαιτήσεις που έχουν άτομα με αναπηρία 80% και άνω

Νίκος  Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης