Τελευταία Νέα
Οικονομία

Σπυρτούνιας (Ελληναμερικανικό Επιμελητήριο) στο BankingNews: Το Greek Brand Name παραμένει ψηλά στις ΗΠΑ

tags :
Σπυρτούνιας (Ελληναμερικανικό Επιμελητήριο) στο BankingNews: Το Greek Brand Name παραμένει ψηλά στις ΗΠΑ
Υπάρχουν ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ
Το «κουσούρι» του Έλληνα είναι ότι θέλει να καταχτήσει μόνος του την Αμερική.
Ακόμη δεν έχει μάθει ότι με τη συνεργασία μπορεί να πετύχει περισσότερα.
Ο γενικός διευθυντής του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου κ. Ηλίας Σπυρτούνιας μίλησε στο bankingnews με την ευκαιρία επίσκεψης του προέδρου των ΗΠΑ, Barack Obama, για τις εμπορικές συναλλαγές των δύο χωρών.
Το ύψος των ελληνικών εξαγωγών προς τις ΗΠΑ έφθασαν το 1.354.624.000 δολάρια ΗΠΑ, ενώ οι εισαγωγές υποχώρησαν στα 729.534.000 δολάρια στα τέλη του 2015.
Αξίζει να αναφερθεί η οικονομική κρίση που εκδηλώθηκε στη χώρα μας συνέβαλε στην ενίσχυση των εξαγωγών.
Η αξία τους ήταν 1.192.933.000 δολάρια το 2007, ενώ στη συνέχεια μειώθηκαν, για να αρχίσει η ανοδική πορεία των εξαγωγών μετά το 2013, καθώς οι επιχειρηματίες αναζητούσαν νέες αγορές για τα προϊόντα τους.
Αντίθετα η αξία των εισαγωγών από τις ΗΠΑ είχαν φθάσει στα 2.475.730.000 το 2009 για να μειωθούν στο 1/3 το Δεκέμβριο του 2015.
Ο γενικός διευθυντής του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου υποστηρίζει ότι η αγορά της Αμερικής είναι μία σημαντική παγκόσμια εμπορική αγορά κι αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες που μπορούν να αξιοποιηθούν και να φέρουν ένα τεράστιο οικονομικό όφελος.
Από την άλλη είναι μία πολύ ανταγωνιστική και απαιτητική αγορά με αρκετές διαφορετικές προσεγγίσεις από την μία άκρη στην άλλη.
Αυτό που δεν πρέπει να λησμονούμε είναι ότι η Αμερική δεν είναι μία ενιαία αγορά μιας και οι διατροφικές συνήθειες είναι διαφορετικές από το ένα άκρο στο άλλο.
Οι Ελληνικές επιχειρήσεις που θα στοχεύσουν να προσφέρουν προϊόντα που θα απευθύνονται σε συγκεκριμένες αγορές καταναλωτών ή/και τάσεις (niche markets) θα έχουν και την μεγαλύτερη επιτυχία.
Ο κ. Ηλίας Σπυρτούνιας αναφέρει ενδεικτικές εμπορικές ευκαιρίες που άπτονται στις παρακάτω ανερχόμενες τάσεις της Αμερικανικής αγοράς:
- Πληθώρα διατροφικών τάσεων λόγω της πολύ-πολιτισμικότητας
- Ηλεκτρονικό εμπόριο και νέες τεχνολογίες παροχής υπηρεσιών
- Αύξηση κατανάλωσης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
- Αυξανόμενη τάση σε προϊόντα φαρμακευτικά, είδη υγιεινής, ή καλλυντικά κ.α.
- Αυξανόμενη τάση σε δομικά υλικά λόγω ανακαίνισης/ανοικοδόμησης μεγαλουπόλεων των ΗΠΑ όπως η Νέα Υόρκη

Παρόλα αυτά το σημαντικό για τις Ελληνικές επιχειρήσεις είναι το γεγονός ότι το Greek Brand name είναι ακόμα υψηλά, γεγονός που θα πρέπει να αξιοποιήσουν οι εταιρίες εστιάζοντας την παραγωγή και τους εμπορικούς τους στόχους στη συγκεκριμένη αγορά.
Ωστόσο ο κ. Σπυρτούνιας αναγνωρίζει ότι η είσοδος ελληνικών προϊόντων στις ΗΠΑ δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς χρειάζεται σχεδιασμός και κυρίως συμμαχίες.
Προσθέτει ότι δεν μπορεί ένας παραγωγός ελαιολάδου να καταχτήσει μόνος του την αγορά χρειάζονται συνεργασίες με άλλους εγχώριους παραγωγούς.
Η αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ ενδυνάμωσης της παραγωγής και της μεταποίησης θα συμβάλλουν σε συνεργασία ανάμεσα στους παραγωγούς με σκοπό να εισέλθουν στην αγορά των ΗΠΑ. .
Τα πιο βασικά προβλήματα είναι:
. Κατακερματισμένη παραγωγή
. Εμπορική πολιτική – οργάνωση και σωστή ανάλυση της αγοράς-στόχου
. Διαδικαστικά θέματα
. Δομή αγοράς και δικτύων
. Νέοι κανονισμοί του U.S. FDA (σε ότι αφορά τα τρόφιμα, ποτά και φάρμακα)
. Οι υψηλές απαιτήσεις ποιότητας των προϊόντων
. Οι ειδικές πιστοποιήσεις
. Κοστολόγηση και τιμολογιακή πολιτική
. Έρευνες αγοράς
. Υπηρεσίες marketing και προβολής
. Ασφαλιστικές δικλείδες

Η εξαγωγική διαδικασία είναι ένας μαραθώνιος, γεγονός που σημαίνει πως πρέπει οι εταιρίες να επικεντρωθούν στο πως θα εδραιωθούν στην Αμερικανική αγορά να αναπτύξουν το κατάλληλο δίκτυο και όχι να επικεντρωθούν απευθείας στις πωλήσεις.
Απαιτείται συνεπώς έρευνα αγοράς, στρατηγική και στοχευμένες ενέργειες για την αποτελεσματική διείσδυση.
Οι τομείς που έχουν ενδιαφέρον για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του τμήματος TradeUSA του Επιμελητηρίου μας οι Ελληνικές Εξαγωγές Προς τις ΗΠΑ αυξήθηκαν συνολικά κατά 29,3% το 2015 (Trade USA database)

- Τρόφιμα και Ποτά (Μεσογειακά Προϊόντα, βιολογικά Προϊόντα, specialty foods) (19,82%) - $287 εκατ.
- Ελιά και ελαιόλαδο (παρθένο)
- Φέτα
- Αρωματικά φυτά και βότανα
- Συσκευασμένα τοπικά προϊόντα
- Ξηρούς καρπούς
- Κρασί και άλλα ηδύποτα (μαστίχα Χίου)
- Μεταλλικά εξαρτήματα – ξυραφάκια
- Δομικά Υλικά – Ηλεκτρικές αντιστάσεις, σωλήνες από χαλκό
- Πετρελαιοειδή (165,7%) 22 εκατ. δολάρια





Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης