Τελευταία Νέα
Οικονομία

Με αργούς ρυθμούς οι αποκρατικοποιήσεις - Απόλυτη η αδιαφορία από επενδυτές - Χάθηκαν 1,76 δισ. από το 2017

tags :
Με αργούς ρυθμούς οι αποκρατικοποιήσεις - Απόλυτη η αδιαφορία από επενδυτές - Χάθηκαν 1,76 δισ. από το 2017
Tο προσχέδιο του Προϋπολογισμού προβλέπει έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις για το 2017, ύψους μόλις 437 εκατ. ευρώ,
Με αργούς ρυθμούς τρέχει το πρόγραμμα το αποκρατικοποιήσεων - καθώς εκτός από τον ΟΛΠ που ολοκληρώθηκε - είναι ανοιχτά πολλά ακόμη μέτωπα με τον ΤΑΙΠΕΔ να προσπαθεί να κλείσει τις εκκρεμότητες.
Έτσι μια σειρά από διαγωνισμοί, όπως του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, παίρνουν συνεχείς παρατάσεις.
Για τον ΟΛΘ, πέρυσι είχε συμφωνηθεί να γίνει εντός του 2015, πήγε για Φεβρουάριο, μετά Ιούνιο, ύστερα Οκτώβριο και τώρα Νοέμβριο.
Από παράταση σε παράταση πηγαίνει και ο διαγωνισμός για την εταιρεία διαχείρισης τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
Η τελευταία απόφαση για παράταση ελήφθη μετά από αίτημα ενδιαφερόμενου επενδυτή, με τη 17η Οκτωβρίου να ορίζεται ως νέα καταληκτική ημερομηνία.
Το ΤΑΙΠΕΔ είχε ήδη παρατείνει μία φορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος ενώ ο πρώτος διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω έλλειψης επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Οι συνεχείς παρατάσεις και οι καθυστερήσεις, αδύνατη την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για τις αποκρατικοποιήσεις.
Ειδικότερα ο εφαρμοστικός νόμος του Μνημονίου να μιλά για έσοδα από αποκρατικοποιήσεις 2,5 δισ. ευρώ το 2016, 2,2 δισ. ευρώ για το 2017 και 1,1 δισ. ευρώ το 2018, ωστόσο, το προσχέδιο του Προϋπολογισμού προβλέπει έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις για το 2017, ύψους μόλις 437 εκατ. ευρώ, δηλαδή 1,763 δισ. ευρώ λιγότερα.
Με δεδομένο ότι εφέτος τα έσοδα από αποκρατικοποιήσεις αναμένεται στην καλύτερη περίπτωση να φτάσουν τα 2 δισ. ευρώ, αυτό σημαίνει ότι θα υπολείπονται τουλάχιστον άλλα 4 δισ. ευρώ για να επιτευχθεί ο στόχος του 2016 και ότι θα πρέπει να υλοποιηθούν όλα μέσα στο 2018, οπότε και λήγει το πρόγραμμα.
Από την άλλη το ΤΑΙΠΕΔ καταβάλει προσπάθεια για να διεκπεραιώσει εκκρεμότητες ακόμη και σε μέτωπα που θεωρητικώς έχουν κλείσει όπως το Ελληνικό, η Αφάντου Ρόδου καθώς και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και για να προκηρύξει νέους διαγωνισμούς, όπως χτες με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Αλλά ακόμη και στην περίπτωση της Εγνατίας, παραμένει ανοιχτό ακόμη  τόσο το μοντέλο όσο και τα χαρακτηριστικά της παραχώρησης του οδικού άξονα.  
Τέλος αβέβαιο παραμένει, επίσης, και το χρονοδιάγραμμα για την πώληση, συμμετοχών που έχει το ΤΑΙΠΕΔ σε μεγάλες εισηγμένες, όπως η ΔΕΗ, τα ΕΛΠΕ, η ΕΥΑΘ και η ΕΥΔΑΠ.

(πρώτη ενημέρωση 6 Οκτωβρίου 2016, 00:53)

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης