Μεταξύ άλλων η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας επισημαίνει, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αποτελεί η ηλεκτρονική υποδομή του TAXIS.
"Τεχνικά ανέφικτη" χαρακτηρίζει η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας την εφαρμογή της προωθούμενης νομοθετικής ρύθμισης, που θα επιβάλλει την ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), καθώς και την υποχρεωτική εγκατάσταση POS διασυνδεδεμένων επίσης online με το TAXIS.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΠΕ, αν και "το μέτρο είναι προς την σωστή κατεύθυνση", επισημαίνει ως επιστημονικά και τεχνικά καταρτισμένος φορέας "τις ενστάσεις, τις παραλείψεις, τις ενδεχόμενες αστοχίες εγκατάστασης και λειτουργίας τέτοιων συστημάτων" και να επισημαίνει "τυχόν λύσεις που μπορούν να υιοθετηθούν".
Μεταξύ άλλων η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας επισημαίνει, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αποτελεί η ηλεκτρονική υποδομή του TAXIS, καθώς όπως τονίζεται "η ολοκληρωτική συγκέντρωση δεδομένων σε έναν και μόνο κόμβο είναι λύση, η οποία δεν προτείνεται και ούτε συναντάται σε όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά δίκτυα".
Φέρνει δε ως παράδειγμα το ηλεκτρονικό σύστημα συνταγογράφησης, το οποίο όπως επισημαίνει "υπολειτουργεί σε απαράδεκτο βαθμό", αν και δέχεται κατά πολύ μικρότερο όγκο δεδομένων από το TAXIS.
Προτείνει δε ως λύση "η οποία θα εγγυάται την ομαλή αποστολή, λήψη και επεξεργασία δεδομένων", την "εγκατάσταση κόμβων σε γεωγραφικά κατανεμημένες περιοχές (ίσως ανά Δ.Ο.Υ.), με ισχυρά εγκατεστημένα και προστατευμένα υπολογιστικά συστήματα".
Το πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί, όπως επισημαίνει, αν εκτός από τις ταμειακές μηχανές διασυνδεθούν με το TAXIS και τα POS.
Για τα POS επισημαίνει, ότι η εγκατάσταση στην αρχή και η διασύνδεση τους στη συνέχεια με το Διαδίκτυο και την Εφορία, αποτελεί ένα κόστος αρκετά δαπανηρό για κάθε επιχειρηματία και επιπλέον, κάθε πιστωτικό ίδρυμα χρεώνει διαφορετικό ποσοστό προμήθειας ανά συναλλαγή.
Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας υπογραμμίζει και τους κινδύνους για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των συναλλασσομένων, εφόσον όλες πλέον οι συναλλαγές θα περνάνε μέσω διαδικτύου.
Ακόμη, επισημαίνει, ότι το Κράτος δεν πρέπει να επαφίεται στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες των πιστωτικών ιδρυμάτων για την είσπραξη των φόρων, καθώς πολλοί δεν διαθέτουν e-banking και προτείνει να δημιουργηθεί ένα αντίστοιχο σύστημα πληρωμής, τουλάχιστον των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, μέσω των εφαρμογών του ίδιου του TAXIS.
Καταλήγοντας, αναφέρει επιγραμματικά τα προβλήματα που εντοπίζει σε σχέση με το πως λειτουργεί σήμερα και όπως προδιαγράφεται να εξελιχθεί στο άμεσο διάστημα το πλαίσιο των ηλεκτρονικών συναλλαγών, της διασύνδεσης ταμειακών μηχανών και POS με το TAXIS, καθώς και της διαμεσολάβησης των τραπεζικών ιδρυμάτων, τα οποία είναι τα εξής:
- Τεχνικά ανέφικτη λύση online διασύνδεσης με τη ΓΓΠΣ.
- Τεχνικά μη επεκτάσιμη λύση (scalability), δυσκολία στη συντήρηση.
- Μεγάλο κόστος εγκατάστασης και συντήρησης για τις επιχειρήσεις.
- Εξαιρετικά μικρό χρονικό περιθώριο μετάβασης στο νέο καθεστώς.
- Θεσμικά, νομικά και οικονομικά προβληματική εμπλοκή των τραπεζών.
- Εξαιρετικά μεγάλες τραπεζικές προμήθειες (POS), ως ποσοστό επί του ΑΕΠ.
- Παραχώρηση τεράστιου όγκου προσωπικών και εμπορικών δεδομένων.
- Τεράστιος όγκος φορολογικής εργασίας στις τράπεζες (αρμοδιότητα ΓΓΔΕ/ΓΓΠΣ).
- Μη ενσωμάτωση υπηρεσιών πληρωμής εντός του TAXIS (εκτός τραπεζών).
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΠΕ, αν και "το μέτρο είναι προς την σωστή κατεύθυνση", επισημαίνει ως επιστημονικά και τεχνικά καταρτισμένος φορέας "τις ενστάσεις, τις παραλείψεις, τις ενδεχόμενες αστοχίες εγκατάστασης και λειτουργίας τέτοιων συστημάτων" και να επισημαίνει "τυχόν λύσεις που μπορούν να υιοθετηθούν".
Μεταξύ άλλων η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας επισημαίνει, ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αποτελεί η ηλεκτρονική υποδομή του TAXIS, καθώς όπως τονίζεται "η ολοκληρωτική συγκέντρωση δεδομένων σε έναν και μόνο κόμβο είναι λύση, η οποία δεν προτείνεται και ούτε συναντάται σε όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά δίκτυα".
Φέρνει δε ως παράδειγμα το ηλεκτρονικό σύστημα συνταγογράφησης, το οποίο όπως επισημαίνει "υπολειτουργεί σε απαράδεκτο βαθμό", αν και δέχεται κατά πολύ μικρότερο όγκο δεδομένων από το TAXIS.
Προτείνει δε ως λύση "η οποία θα εγγυάται την ομαλή αποστολή, λήψη και επεξεργασία δεδομένων", την "εγκατάσταση κόμβων σε γεωγραφικά κατανεμημένες περιοχές (ίσως ανά Δ.Ο.Υ.), με ισχυρά εγκατεστημένα και προστατευμένα υπολογιστικά συστήματα".
Το πρόβλημα θα μεγιστοποιηθεί, όπως επισημαίνει, αν εκτός από τις ταμειακές μηχανές διασυνδεθούν με το TAXIS και τα POS.
Για τα POS επισημαίνει, ότι η εγκατάσταση στην αρχή και η διασύνδεση τους στη συνέχεια με το Διαδίκτυο και την Εφορία, αποτελεί ένα κόστος αρκετά δαπανηρό για κάθε επιχειρηματία και επιπλέον, κάθε πιστωτικό ίδρυμα χρεώνει διαφορετικό ποσοστό προμήθειας ανά συναλλαγή.
Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας υπογραμμίζει και τους κινδύνους για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των συναλλασσομένων, εφόσον όλες πλέον οι συναλλαγές θα περνάνε μέσω διαδικτύου.
Ακόμη, επισημαίνει, ότι το Κράτος δεν πρέπει να επαφίεται στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες των πιστωτικών ιδρυμάτων για την είσπραξη των φόρων, καθώς πολλοί δεν διαθέτουν e-banking και προτείνει να δημιουργηθεί ένα αντίστοιχο σύστημα πληρωμής, τουλάχιστον των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, μέσω των εφαρμογών του ίδιου του TAXIS.
Καταλήγοντας, αναφέρει επιγραμματικά τα προβλήματα που εντοπίζει σε σχέση με το πως λειτουργεί σήμερα και όπως προδιαγράφεται να εξελιχθεί στο άμεσο διάστημα το πλαίσιο των ηλεκτρονικών συναλλαγών, της διασύνδεσης ταμειακών μηχανών και POS με το TAXIS, καθώς και της διαμεσολάβησης των τραπεζικών ιδρυμάτων, τα οποία είναι τα εξής:
- Τεχνικά ανέφικτη λύση online διασύνδεσης με τη ΓΓΠΣ.
- Τεχνικά μη επεκτάσιμη λύση (scalability), δυσκολία στη συντήρηση.
- Μεγάλο κόστος εγκατάστασης και συντήρησης για τις επιχειρήσεις.
- Εξαιρετικά μικρό χρονικό περιθώριο μετάβασης στο νέο καθεστώς.
- Θεσμικά, νομικά και οικονομικά προβληματική εμπλοκή των τραπεζών.
- Εξαιρετικά μεγάλες τραπεζικές προμήθειες (POS), ως ποσοστό επί του ΑΕΠ.
- Παραχώρηση τεράστιου όγκου προσωπικών και εμπορικών δεδομένων.
- Τεράστιος όγκος φορολογικής εργασίας στις τράπεζες (αρμοδιότητα ΓΓΔΕ/ΓΓΠΣ).
- Μη ενσωμάτωση υπηρεσιών πληρωμής εντός του TAXIS (εκτός τραπεζών).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών