Μιλώντας στο Bloomberg ο κ. Πιτσιόρλας είπε, ότι "οι μεταφορές είναι ανταγωνιστικός τομέας και η κινεζική παρουσία στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί την ανάγκη και σε άλλους να έχουν παρουσία στην Ελλάδα".
Η αγορά από την Cosco του 67% των μετοχών του ΟΛΠ προσελκύει και άλλους ξένους επενδυτές στον τομέα μεταφορών της Ελλάδας, δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας σε συνέντευξη του στο πρακτορείο Bloomberg.
"Η Ελλάδα είναι η πρώτη επιλογή -αναφορικά με τις μεταφορές- της Κίνας, η οποία θέλει ένα άνοιγμα στη Δύση και βλέπει την Ελλάδα ως γέφυρα", δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας.
Πρόσθεσε δε, ότι "οι μεταφορές είναι ανταγωνιστικός τομέας και η κινεζική παρουσία στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί την ανάγκη και σε άλλους να έχουν παρουσία στην Ελλάδα".
Οι δεσμευτικές προσφορές για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) αναμένονται στα τέλη Οκτωβρίου ή τις αρχές Νοεμβρίου, σημείωσε στην συνέντευξή του ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.
Ενδιαφέρον για το πακέτο αυτό έχουν εκφράσει εταιρείες από το Ντουμπάι, τις Φιλιππίνες, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, τη Δανία, την Ελβετία και ιδιαίτερα τη Ρωσία, πρόσθεσε ο ίδιος, σύμφωνα με το Bloomberg.
Το Bloomberg επισημαίνει, ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ήταν βασικό στοιχείο και των τριών προγραμμάτων βοήθειας της Ελλάδας από την Ευρωζώνη και το ΔΝΤ.
Προσθέτει δε, ότι η Ελλάδα αναμένει να επιτύχει τον στόχο του 2016 για έσοδα 2,2 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις, με τον στόχο για έσοδα 6 δισ. ευρώ έως το 2018 να είναι εφικτός.
"Εάν κρίνουμε από φέτος, το Ταμείο και το πρόγραμμά του ήταν το βασικό στοιχείο για να γίνει πιο θετική η στάση των πιστωτών", δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας, προσθέτοντας ότι δημιούργησε ένα ευνοϊκό περιβάλλον και βοήθησε τη θέση της κυβέρνησης στις συζητήσεις με τους εταίρους της.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε ακόμη, ότι η συμφωνία για τον ΟΛΠ θα προσελκύσει και άλλες κινεζικές επενδύσεις σχετικές με τον τομέα των μεταφορών, όπως το σχεδιαζόμενο κέντρο υποστήριξης (logistics) στο Θριάσιο, δράσεις για την κρουαζιέρα και επισκευές πλοίων.
Ο ίδιος σημείωσε, ότι το Ταμείο σχεδιάζει να ξεκινήσει στις αρχές του φθινοπώρου τον διαγωνισμό για το δικαίωμα λειτουργίας, συντήρησης και εμπορικής αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού και ότι αναμένει, πως το Δημόσιο θα μεταβιβάσει έως το τέλος Ιουλίου στο ΤΑΙΠΕΔ το 5% των μετοχών του ΟΤΕ που κατέχει.
Όσον αφορά στη ΔΕΗ, σύμφωνα με το Bloomberg ο κ. Πιτσιόρλας είπε, ότι η απόφαση για την έναρξη της διαδικασίας πώλησης του 17% των μετοχών της επιχείρησης θα ληφθεί μετά την ολοκλήρωση της πώλησης του ΑΔΜΗΕ.
Όσον αφορά στην ΔΕΣΦΑ, το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με τον πρόεδρό του αναμένει, ότι η πώληση του θα συνεχισθεί χωρίς εμπόδια, με την ιταλική εταιρεία Snam να υποβάλει πιθανόν προσφορά στην αζέρικη Socar για την αγορά ποσοστού 17% έως το τέλος Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου.
"Η Ελλάδα πρέπει να βρει μία αμοιβαία αποδεκτή συμφωνία με τη Snam και τη Socar για τα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς του φυσικού αερίου", σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας.
Καταλήγοντας είπε, ότι ένα μεγάλο πρόγραμμα για το 2017 θα είναι η ιδιωτικοποίηση των μαρινών της Ελλάδας, περιλαμβανομένης αυτής του Αλίμου, που είναι η μεγαλύτερη στη Μεσόγειο.
www.bankingnews.gr
"Η Ελλάδα είναι η πρώτη επιλογή -αναφορικά με τις μεταφορές- της Κίνας, η οποία θέλει ένα άνοιγμα στη Δύση και βλέπει την Ελλάδα ως γέφυρα", δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας.
Πρόσθεσε δε, ότι "οι μεταφορές είναι ανταγωνιστικός τομέας και η κινεζική παρουσία στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί την ανάγκη και σε άλλους να έχουν παρουσία στην Ελλάδα".
Οι δεσμευτικές προσφορές για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) αναμένονται στα τέλη Οκτωβρίου ή τις αρχές Νοεμβρίου, σημείωσε στην συνέντευξή του ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.
Ενδιαφέρον για το πακέτο αυτό έχουν εκφράσει εταιρείες από το Ντουμπάι, τις Φιλιππίνες, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, τη Δανία, την Ελβετία και ιδιαίτερα τη Ρωσία, πρόσθεσε ο ίδιος, σύμφωνα με το Bloomberg.
Το Bloomberg επισημαίνει, ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ήταν βασικό στοιχείο και των τριών προγραμμάτων βοήθειας της Ελλάδας από την Ευρωζώνη και το ΔΝΤ.
Προσθέτει δε, ότι η Ελλάδα αναμένει να επιτύχει τον στόχο του 2016 για έσοδα 2,2 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις, με τον στόχο για έσοδα 6 δισ. ευρώ έως το 2018 να είναι εφικτός.
"Εάν κρίνουμε από φέτος, το Ταμείο και το πρόγραμμά του ήταν το βασικό στοιχείο για να γίνει πιο θετική η στάση των πιστωτών", δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας, προσθέτοντας ότι δημιούργησε ένα ευνοϊκό περιβάλλον και βοήθησε τη θέση της κυβέρνησης στις συζητήσεις με τους εταίρους της.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε ακόμη, ότι η συμφωνία για τον ΟΛΠ θα προσελκύσει και άλλες κινεζικές επενδύσεις σχετικές με τον τομέα των μεταφορών, όπως το σχεδιαζόμενο κέντρο υποστήριξης (logistics) στο Θριάσιο, δράσεις για την κρουαζιέρα και επισκευές πλοίων.
Ο ίδιος σημείωσε, ότι το Ταμείο σχεδιάζει να ξεκινήσει στις αρχές του φθινοπώρου τον διαγωνισμό για το δικαίωμα λειτουργίας, συντήρησης και εμπορικής αξιοποίησης της Εγνατίας Οδού και ότι αναμένει, πως το Δημόσιο θα μεταβιβάσει έως το τέλος Ιουλίου στο ΤΑΙΠΕΔ το 5% των μετοχών του ΟΤΕ που κατέχει.
Όσον αφορά στη ΔΕΗ, σύμφωνα με το Bloomberg ο κ. Πιτσιόρλας είπε, ότι η απόφαση για την έναρξη της διαδικασίας πώλησης του 17% των μετοχών της επιχείρησης θα ληφθεί μετά την ολοκλήρωση της πώλησης του ΑΔΜΗΕ.
Όσον αφορά στην ΔΕΣΦΑ, το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με τον πρόεδρό του αναμένει, ότι η πώληση του θα συνεχισθεί χωρίς εμπόδια, με την ιταλική εταιρεία Snam να υποβάλει πιθανόν προσφορά στην αζέρικη Socar για την αγορά ποσοστού 17% έως το τέλος Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου.
"Η Ελλάδα πρέπει να βρει μία αμοιβαία αποδεκτή συμφωνία με τη Snam και τη Socar για τα τέλη χρήσης του δικτύου μεταφοράς του φυσικού αερίου", σημείωσε ο κ. Πιτσιόρλας.
Καταλήγοντας είπε, ότι ένα μεγάλο πρόγραμμα για το 2017 θα είναι η ιδιωτικοποίηση των μαρινών της Ελλάδας, περιλαμβανομένης αυτής του Αλίμου, που είναι η μεγαλύτερη στη Μεσόγειο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών