Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων υποστηρίζει να μη δοθεί παράταση για την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ euro 5
Σκηνικό « ζούγκλας» διαμορφώνεται στην εγχώρια αγορά του αυτοκινήτου καθώς ξέσπασε «πόλεμος» ανάμεσα στους εισαγωγείς των καινούργιων αυτοκινήτων έχοντας απέναντι τους εισαγωγείς των μεταχειρισμένων.
Η αιτία της διένεξης είναι η προοπτική να δοθεί παράταση στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με κινητήρα euro 5 η οποία να σημειωθεί έληξε στα τέλη του περασμένου Μαρτίου.
Από τις αρχές Απριλίου οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην πράξη γίνονται ασύμφορες διότι διπλασιάζεται το τέλος ταξινόμησης με αποτέλεσμα να μην υπάρχει οικονομικό όφελος για τον αγοραστή και τον έμπορο.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων παραχώρησαν χθες συνέντευξη Τύπου ζητώντας να μην επιτραπούν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διότι το ελληνικό δημόσιο θα έχει απώλειες έως 50 εκατ. ευρώ από τα έσοδα των πωλήσεων. Μεταξύ των άλλων στοιχείων που έδωσαν στη δημοσιότητα ήταν ότι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το Ιανουάριο - Φεβρουάριο του 2016 έγιναν εισαγωγές 5.073 μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όταν οι εισαγωγές καινούργιων ΙΧ έφθασαν τις 9.010.
Δηλαδή το 36% ήταν μεταχειρισμένα ΙΧ και το 64% καινούργια.
Από το 2010 μέχρι το 2013 τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έφθαναν περίπου το 10% της αγοράς.
Το μερίδιο αγοράς τους ανήλθε στο 16,1% το 2014 και το 2015 ανέβηκε στο 21,4% της αγοράς.
Το υψηλό ποσοστό που καταγράφτηκε στο πρώτο δίμηνο του 2016 εκτιμάται ότι έγινε αποθεματοποίηση για να καλυφθεί η ζήτηση που υπάρχει στην αγορά.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων εκτιμά ότι το υπουργείο Οικονομικών αν δώσει παράταση και επιτρέψει την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ θα εισπράξει 36.100.000 ευρώ αν κυκλοφορήσουν στην αγορά 24.000 αυτοκίνητα.
Στο σενάριο μη παράτασης της κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρα euro 4 και 5 τα έσοδα του κράτους θα ανέλθουν στα 87.900.000 ευρώ.
Η ζημιά για τα κρατικά ταμεία υπολογίζεται στα 51.800.000 ευρώ αν δοθεί νέα παράταση στην εισαγωγή των μεταχειρισμένων.
Η αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι μικρότερη έως 2000 ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη αξία ενός καινούργιου αυτοκινήτου.
Ο Σύνδεσμος εκτιμά ότι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι υψηλότερη από τη χρήση των μεταχειρισμένων ενώ άφησαν να εννοηθεί ότι στις εισαγωγείς των μεταχειρισμένων ΙΧ γίνονται σκόπιμες παρεμβάσεις στον κοντέρ που αναγράφονται τα χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο η συνεισφορά της επίσημης αγοράς αυτοκινήτων στην ελληνική οικονομία είναι 1,7 δις ευρώ με βάση τον κύκλο εργασιών.
Η απόδοση του ΦΠΑ ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ το χρόνο , οι ετήσιες καταβολές των εισφορών διαμορφώνεται στα 65 εκατ. ευρώ καθώς το απασχολούμενο προσωπικό φθάνει τους 9.300 εργαζόμενους.
Οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων φθάνουν το 1,54 δις ευρώ και η ετήσια διαφημιστική δαπάνη υπολογίζεται στα 30 εκατ. ευρώ.
Τι προτείνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
• Η μη παράταση της αναστολής της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
• Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
• Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
• Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
• Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
• Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
• Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η αιτία της διένεξης είναι η προοπτική να δοθεί παράταση στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με κινητήρα euro 5 η οποία να σημειωθεί έληξε στα τέλη του περασμένου Μαρτίου.
Από τις αρχές Απριλίου οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην πράξη γίνονται ασύμφορες διότι διπλασιάζεται το τέλος ταξινόμησης με αποτέλεσμα να μην υπάρχει οικονομικό όφελος για τον αγοραστή και τον έμπορο.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων παραχώρησαν χθες συνέντευξη Τύπου ζητώντας να μην επιτραπούν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διότι το ελληνικό δημόσιο θα έχει απώλειες έως 50 εκατ. ευρώ από τα έσοδα των πωλήσεων. Μεταξύ των άλλων στοιχείων που έδωσαν στη δημοσιότητα ήταν ότι οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το Ιανουάριο - Φεβρουάριο του 2016 έγιναν εισαγωγές 5.073 μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όταν οι εισαγωγές καινούργιων ΙΧ έφθασαν τις 9.010.
Δηλαδή το 36% ήταν μεταχειρισμένα ΙΧ και το 64% καινούργια.
Από το 2010 μέχρι το 2013 τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έφθαναν περίπου το 10% της αγοράς.
Το μερίδιο αγοράς τους ανήλθε στο 16,1% το 2014 και το 2015 ανέβηκε στο 21,4% της αγοράς.
Το υψηλό ποσοστό που καταγράφτηκε στο πρώτο δίμηνο του 2016 εκτιμάται ότι έγινε αποθεματοποίηση για να καλυφθεί η ζήτηση που υπάρχει στην αγορά.
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων εκτιμά ότι το υπουργείο Οικονομικών αν δώσει παράταση και επιτρέψει την εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ θα εισπράξει 36.100.000 ευρώ αν κυκλοφορήσουν στην αγορά 24.000 αυτοκίνητα.
Στο σενάριο μη παράτασης της κυκλοφορίας αυτοκινήτων με κινητήρα euro 4 και 5 τα έσοδα του κράτους θα ανέλθουν στα 87.900.000 ευρώ.
Η ζημιά για τα κρατικά ταμεία υπολογίζεται στα 51.800.000 ευρώ αν δοθεί νέα παράταση στην εισαγωγή των μεταχειρισμένων.
Η αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι μικρότερη έως 2000 ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη αξία ενός καινούργιου αυτοκινήτου.
Ο Σύνδεσμος εκτιμά ότι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος είναι υψηλότερη από τη χρήση των μεταχειρισμένων ενώ άφησαν να εννοηθεί ότι στις εισαγωγείς των μεταχειρισμένων ΙΧ γίνονται σκόπιμες παρεμβάσεις στον κοντέρ που αναγράφονται τα χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο η συνεισφορά της επίσημης αγοράς αυτοκινήτων στην ελληνική οικονομία είναι 1,7 δις ευρώ με βάση τον κύκλο εργασιών.
Η απόδοση του ΦΠΑ ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ το χρόνο , οι ετήσιες καταβολές των εισφορών διαμορφώνεται στα 65 εκατ. ευρώ καθώς το απασχολούμενο προσωπικό φθάνει τους 9.300 εργαζόμενους.
Οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων φθάνουν το 1,54 δις ευρώ και η ετήσια διαφημιστική δαπάνη υπολογίζεται στα 30 εκατ. ευρώ.
Τι προτείνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
• Η μη παράταση της αναστολής της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
• Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
• Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
• Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
• Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
• Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
• Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών