Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έστειλαν υπόμνημα στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Το ποσό των 100 εκατ. ευρώ διεκδικούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία από το ελληνικό δημόσιο με υπόμνημα που έστειλαν στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, με το οποίο αναλύουν την ορθότητα των επιχειρημάτων τους.
Στο υπόμνημα έχει συμπεριληφθεί μελέτη της PWC που αιτιολογεί πλήρως το αίτημα και κυρίως πως προέκυψε. Η απερχόμενη διοίκηση των ΕΛΤΑ και συγκεκριμένα ο Κωστής Μελαχροινός δεν έκατσε με ...σταυρωμενα χέρια και ζήτησε μελέτη για το κόστος που ανέλαβε ο κρατικός Οργανσιμός μετά την απελευθέρωση της αγοράς των ταχυδρομείων.
Να σημειωθεί οτι το μονοπώλιο των ΕΛΤΑ καταργήθηκε τον Ιανουάριο του 2013 δίνοντας την ευκαιρία στον ιδιωτικό τομέα να αναπτυχθεί στον ίδιο κλάδο.
Η μόνη διαφορά ήταν ότι τα ΕΛΤΑ ήταν υποχρεωμένα να κρατήσουν … ζωντανή την επικοινωνία για τις γραμμές εκείνες που δεν υπήρχε ενδιαφέρον απο τις ιδιωτικές εταιρείες.
Σύμφωνα με το υπόμνημα η ζημιά για τα ΕΛΤΑ υπολογίσθηκε στα 50 εκατ. ευρώ για το 2013 και αντίστοιχο ποσό ενσωματώθηκε και για το 2014.
Η Μνημονιακή υποχρέωση για την απελευθέρωση της αγοράς δεν υπολόγισε ο “βάρος” που έμεινε για τα ΕΛΤΑ αλλά και το έργο που έπρεπε να υλοποιήσει σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
Με την απελευθέρωση της αγοράς κανένας δεν σκέφθηκε τις ζημιές και το κόστος μεταφοράς της αλληλογραφίας για τα ΕΛΤΑ όταν την ίδια στιγμή απαγόρευσαν στον κρατικό οργανισμό να διαφοροποιήσει την τιμολογιακή του πολιτική έτσι ώτσε να καλύπτει τα κόστη.
Οι παραινέσεις της απερχόμενης διοίκησης του Κωστή Μελαχροινού δεν εισακούστηκαν με αποτέλεσμα τα κόστη να διαμορφώνουν μια μη βιώσιμη οικονομική κατάσταση στα ΕΛΤΑ.
Οι προσδοκίες για αναγνώριση των ζημιών απο την απελευθέρωση της αγοράς είναι χαμηλές αλλά η απόφαση να καταγραφεί το αίτημα ήταν απόλυτα σωστή και πιστώνεται στην απερχόμενη διοίκηση.
Πηγή των ΕΛΤΑ είπε ότι το πρόβλημα είναι ότι περιορίστηκε το βασικό έργο των ταχυδρομείωνη οποία να σημειωθεί σχυρίζεται ότι μόνο δύο πελάτες του κλάδου των τηλεπικοινωνιών αποχώρησαν απο την εταιρεία.
Πρόσθεσε ότι χάθηκε σημαντικό αντικείμενο απο τις τράπεζες με την αποστολή σε μηνιαία βάση των λογαριασμών των πιστωτικών καρτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απερχόμενη διοίκηση Μελαχροινού των ΕΛΤΑ άνοιξαν νέους ορίζοντες στα Ελληνικά Ταχυδρομεία με την συμμετοχή τους στο ενεργειακό τομέα ζητώντας άδεια για την πώληση ηλεκτρικού ρεύματος.
Επίσης τέθηκε σε εφαρμογή η συνεργασία των ΕΛΤΑ με τον αντίστοιχο κινεζικό οργανισμό για τη διανομή εμπορευμάτων και αλληλογραφίας προς τις χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης έχοντας ως σημείο παραλαβής το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
Στο υπόμνημα έχει συμπεριληφθεί μελέτη της PWC που αιτιολογεί πλήρως το αίτημα και κυρίως πως προέκυψε. Η απερχόμενη διοίκηση των ΕΛΤΑ και συγκεκριμένα ο Κωστής Μελαχροινός δεν έκατσε με ...σταυρωμενα χέρια και ζήτησε μελέτη για το κόστος που ανέλαβε ο κρατικός Οργανσιμός μετά την απελευθέρωση της αγοράς των ταχυδρομείων.
Να σημειωθεί οτι το μονοπώλιο των ΕΛΤΑ καταργήθηκε τον Ιανουάριο του 2013 δίνοντας την ευκαιρία στον ιδιωτικό τομέα να αναπτυχθεί στον ίδιο κλάδο.
Η μόνη διαφορά ήταν ότι τα ΕΛΤΑ ήταν υποχρεωμένα να κρατήσουν … ζωντανή την επικοινωνία για τις γραμμές εκείνες που δεν υπήρχε ενδιαφέρον απο τις ιδιωτικές εταιρείες.
Σύμφωνα με το υπόμνημα η ζημιά για τα ΕΛΤΑ υπολογίσθηκε στα 50 εκατ. ευρώ για το 2013 και αντίστοιχο ποσό ενσωματώθηκε και για το 2014.
Η Μνημονιακή υποχρέωση για την απελευθέρωση της αγοράς δεν υπολόγισε ο “βάρος” που έμεινε για τα ΕΛΤΑ αλλά και το έργο που έπρεπε να υλοποιήσει σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.
Με την απελευθέρωση της αγοράς κανένας δεν σκέφθηκε τις ζημιές και το κόστος μεταφοράς της αλληλογραφίας για τα ΕΛΤΑ όταν την ίδια στιγμή απαγόρευσαν στον κρατικό οργανισμό να διαφοροποιήσει την τιμολογιακή του πολιτική έτσι ώτσε να καλύπτει τα κόστη.
Οι παραινέσεις της απερχόμενης διοίκησης του Κωστή Μελαχροινού δεν εισακούστηκαν με αποτέλεσμα τα κόστη να διαμορφώνουν μια μη βιώσιμη οικονομική κατάσταση στα ΕΛΤΑ.
Οι προσδοκίες για αναγνώριση των ζημιών απο την απελευθέρωση της αγοράς είναι χαμηλές αλλά η απόφαση να καταγραφεί το αίτημα ήταν απόλυτα σωστή και πιστώνεται στην απερχόμενη διοίκηση.
Πηγή των ΕΛΤΑ είπε ότι το πρόβλημα είναι ότι περιορίστηκε το βασικό έργο των ταχυδρομείωνη οποία να σημειωθεί σχυρίζεται ότι μόνο δύο πελάτες του κλάδου των τηλεπικοινωνιών αποχώρησαν απο την εταιρεία.
Πρόσθεσε ότι χάθηκε σημαντικό αντικείμενο απο τις τράπεζες με την αποστολή σε μηνιαία βάση των λογαριασμών των πιστωτικών καρτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απερχόμενη διοίκηση Μελαχροινού των ΕΛΤΑ άνοιξαν νέους ορίζοντες στα Ελληνικά Ταχυδρομεία με την συμμετοχή τους στο ενεργειακό τομέα ζητώντας άδεια για την πώληση ηλεκτρικού ρεύματος.
Επίσης τέθηκε σε εφαρμογή η συνεργασία των ΕΛΤΑ με τον αντίστοιχο κινεζικό οργανισμό για τη διανομή εμπορευμάτων και αλληλογραφίας προς τις χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης έχοντας ως σημείο παραλαβής το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών