Η Επιτροπή απαιτεί από τις ελληνικές αρχές να εφαρμόσουν τις εξής τροποποιήσεις στον νόμο 27/1975
Στο στόχαστρο της Κομισιόν έχει τεθεί το φορολογικό καθεστώς των ναυτιλιακών στην Ελλάδα, η οποία τονίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση ενδεχομένως να παρέχει παράνομες επιδοτήσεις για τη ναυτιλία της, επιτρέποντας έτσι στους μετόχους της ναυτιλίας και άλλες συγγενικές εταιρείες να επωφελούνται από την ευνοϊκή φορολόγηση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δια της επιτρόπου ανταγωνισμού Margrethe Vestager, έχει γνωστοποιήσει πως έχει ζητήσει από την Ελλάδα να επανεξετάσει μια σειρά από ζητήματα στο φορολογικό πλαίσιο, προτρέποντας την σε τροποποιήσεις της φορολογικής νομοθεσίας χωρητικότητας.
Ειδικότερα, η Επιτροπή απαιτεί από τις ελληνικές αρχές να εφαρμόσουν τις εξής τροποποιήσεις στον νόμο 27/1975, για να τον ευθυγραμμίσουν με τους κανόνες που θα ισχύουν στο μέλλον:
- Να περιορίσουν τα επιλέξιμα πλοία σε εκείνα που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων και επιβατών και στα εξομοιωμένα πλοία, όπως αυτά ειδικεύονται στην εξυπηρέτηση υπεράκτιων δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς προσωπικού, υλικού και εξοπλισμού, ή στην εκτέλεση δραστηριοτήτων εγκατάστασης και συντήρησης εάν η εκμετάλλευσή τους εκτίθεται σε διεθνή ανταγωνισμό παρόμοια με εκείνο των πλοίων θαλάσσιων μεταφορών και απαιτεί παρομοίως εξειδικευμένο προσωπικό (π.χ. πλοία πόντισης καλωδίων, ερευνητικά, και γερανοφόρα πλοία ή ναυαγοσωστικά και άλλα ποία επιθαλάσσιας αρωγής στην ανοικτή θάλασσα).
- Να περιορίσουν την επιλεξιμότητα στα ρυμουλκά που είναι νηολογημένα σε κράτη-μέλη του ΕΟΧ και δαπανούν πάνω από το 50% του χρόνου λειτουργίας τους σε εργασίες θαλάσσιων μεταφορών.
- Να περιορίσουν την επιλεξιμοτητα στις βυθοκόρους που είναι νηολογημένες σε κράτος-μέλος του ΕΟΧ και δαπανούν πάνω από το 50% του χρόνου λειτουργίας τους σε εργασίες θαλάσσιων μεταφορών και να περιορίσουν την ενίσχυση αποκλειστικά στο μέρος των δραστηριοτήτων των βυθοκόρων που αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές.
- Να εξαιρέσουν από το καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας τα αλιευτικά πλοία, καθώς και τα πλωτά γεωτρύπανα/διλυστήρια.
- Να εξασφαλίσουν ότι τα έσοδα από δραστηριότητες εκτός των θαλάσσιων μεταφορών είναι επιλέξιμα μόνο στον βαθμό που απορρέουν από στενά συνδεδεμένες δραστηριότητες και δεν υπερβαίνουν τα έσοδα από τις βασικές ναυτιλιακές δραστηριότητες.
- Να εξαιρέσουν από τη φορολογία χωρητικότητας την εκναύλωση πλοίων σε βάση «γυμνού» πλοίου και παρόμοιες συναλλαγές μεταξύ τρίτων.
Αντ’ αυτού οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης πλοίων θα πρέπει να υπόκεινται στους γενικούς κανόνες φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει πρακτικά αντικείμενο για τη χώρα μας.
- Να διασφαλίζουν ότι η υπεραξία που προέρχεται από την πώληση πλοίων μπορεί να είναι επιλέξιμη μόνο εάν τα σχετικά πλοία χρησιμοποιούνταν από πραγματικές ναυτιλιακές εταιρείες για σκοπούς θαλάσσιων μεταφορών και είχαν αγοραστεί ενώ υπάγονταν στη φορολογία χωρητικότητας.
Να αποκλείσουν την υπεραξία που προκύπτει από την πώληση πλοίων για πλοιοκτήτριες εταιρείες που δεν συμμετέχουν στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών.
- Να καταργήσουν τις εισάγουσες διακρίσεις στις διατάξεις του νόμου 27/1975 οι οποίες περιορίζουν τις εκπτώσεις φόρου χωρητικότητας και την πλήρη απαλλαγή από τον φόρο (ακόμη και εάν είναι προσωρινή) στα πλοία που ναυπηγούνται η επισκευάζονται στην Ελλάδα ή σε πλοία των οποίων οι ιδιοκτήτες είναι Ελληνες υπήκοοι.
- Να εισαγάγουν απαίτηση σύνδεσης με τη σημαία κράτους του ΕΟΧ για τα πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 500 κόρων (εκτός επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόους).
- Να εισαγάγουν διαφανή λογιστική στις περιπτώσεις όπου η πλοιοκτήτρια εταιρεία συμμετέχει επίσης σε άλλες οικονομικές δραστηριότητες.
- Να εισαγάγουν ρητούς κανόνες σχετικά με την επαλήθευση της σώρευσης ενισχύσεων για να εξασφαλιστεί ότι δεν θα γίνει υπέρβαση του ανωτάτου ορίου των ενισχύσεων.
- Να καταργήσουν τα φορολογικά πλεονεκτήματα που εφαρμόζονται στις εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου ή σε εταιρείες πλην των παρόχων θαλάσσιων μεταφορών και των εξομοιωμένων φορέων εκμετάλλευσης (π.χ. πλοία πόντισης καλωδίων, ερευνητικών κ.λπ.).
- Να προσαρμόσουν τις προϋποθέσεις ενίσχυσης για τους φορείς εμπορικής εκμετάλλευσης των πλοίων (όπως ναυλωτές βάσει χρόνου/ταξιδίου και παρόμοιοι φορείς εκμετάλλευσης) που παρέχουν υπηρεσίες μεταφορών με πλήρως εξοπλισμένα και επανδρωμένα πλοία άλλων εταιρειών.
Ειδικότερα, οι εν λόγω φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να επωφελούνται από τη φορολογία χωρητικότητας υπό τον όρο ότι συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων των κατευθυντήριων γραμμών θαλασσίων μεταφορών.
- Να καταργήσουν τις φοροαπαλλαγές για τα εισοδήματα που σχετίζονται με τα μερίσματα τα οποία καταβάλλονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες και την υπεραξία που προκύπτει από την πώληση των μετοχών σε ναυτιλιακές εταιρείες.
- Να καταργήσουν την απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιάς για τους μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών.
- Να απαιτήσουν από τους δικαιούχους φόρου χωρητικότητας να πραγματοποιούν κατά την υποβολή των ετήσιων φορολογικών δηλώσεων αυτοαξιολόγηση της συμμόρφωσης με όλες τις ελεγχόμενες παραμέτρους.
www.bankingnews.gr
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δια της επιτρόπου ανταγωνισμού Margrethe Vestager, έχει γνωστοποιήσει πως έχει ζητήσει από την Ελλάδα να επανεξετάσει μια σειρά από ζητήματα στο φορολογικό πλαίσιο, προτρέποντας την σε τροποποιήσεις της φορολογικής νομοθεσίας χωρητικότητας.
Ειδικότερα, η Επιτροπή απαιτεί από τις ελληνικές αρχές να εφαρμόσουν τις εξής τροποποιήσεις στον νόμο 27/1975, για να τον ευθυγραμμίσουν με τους κανόνες που θα ισχύουν στο μέλλον:
- Να περιορίσουν τα επιλέξιμα πλοία σε εκείνα που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων και επιβατών και στα εξομοιωμένα πλοία, όπως αυτά ειδικεύονται στην εξυπηρέτηση υπεράκτιων δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς προσωπικού, υλικού και εξοπλισμού, ή στην εκτέλεση δραστηριοτήτων εγκατάστασης και συντήρησης εάν η εκμετάλλευσή τους εκτίθεται σε διεθνή ανταγωνισμό παρόμοια με εκείνο των πλοίων θαλάσσιων μεταφορών και απαιτεί παρομοίως εξειδικευμένο προσωπικό (π.χ. πλοία πόντισης καλωδίων, ερευνητικά, και γερανοφόρα πλοία ή ναυαγοσωστικά και άλλα ποία επιθαλάσσιας αρωγής στην ανοικτή θάλασσα).
- Να περιορίσουν την επιλεξιμότητα στα ρυμουλκά που είναι νηολογημένα σε κράτη-μέλη του ΕΟΧ και δαπανούν πάνω από το 50% του χρόνου λειτουργίας τους σε εργασίες θαλάσσιων μεταφορών.
- Να περιορίσουν την επιλεξιμοτητα στις βυθοκόρους που είναι νηολογημένες σε κράτος-μέλος του ΕΟΧ και δαπανούν πάνω από το 50% του χρόνου λειτουργίας τους σε εργασίες θαλάσσιων μεταφορών και να περιορίσουν την ενίσχυση αποκλειστικά στο μέρος των δραστηριοτήτων των βυθοκόρων που αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές.
- Να εξαιρέσουν από το καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας τα αλιευτικά πλοία, καθώς και τα πλωτά γεωτρύπανα/διλυστήρια.
- Να εξασφαλίσουν ότι τα έσοδα από δραστηριότητες εκτός των θαλάσσιων μεταφορών είναι επιλέξιμα μόνο στον βαθμό που απορρέουν από στενά συνδεδεμένες δραστηριότητες και δεν υπερβαίνουν τα έσοδα από τις βασικές ναυτιλιακές δραστηριότητες.
- Να εξαιρέσουν από τη φορολογία χωρητικότητας την εκναύλωση πλοίων σε βάση «γυμνού» πλοίου και παρόμοιες συναλλαγές μεταξύ τρίτων.
Αντ’ αυτού οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης πλοίων θα πρέπει να υπόκεινται στους γενικούς κανόνες φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει πρακτικά αντικείμενο για τη χώρα μας.
- Να διασφαλίζουν ότι η υπεραξία που προέρχεται από την πώληση πλοίων μπορεί να είναι επιλέξιμη μόνο εάν τα σχετικά πλοία χρησιμοποιούνταν από πραγματικές ναυτιλιακές εταιρείες για σκοπούς θαλάσσιων μεταφορών και είχαν αγοραστεί ενώ υπάγονταν στη φορολογία χωρητικότητας.
Να αποκλείσουν την υπεραξία που προκύπτει από την πώληση πλοίων για πλοιοκτήτριες εταιρείες που δεν συμμετέχουν στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών.
- Να καταργήσουν τις εισάγουσες διακρίσεις στις διατάξεις του νόμου 27/1975 οι οποίες περιορίζουν τις εκπτώσεις φόρου χωρητικότητας και την πλήρη απαλλαγή από τον φόρο (ακόμη και εάν είναι προσωρινή) στα πλοία που ναυπηγούνται η επισκευάζονται στην Ελλάδα ή σε πλοία των οποίων οι ιδιοκτήτες είναι Ελληνες υπήκοοι.
- Να εισαγάγουν απαίτηση σύνδεσης με τη σημαία κράτους του ΕΟΧ για τα πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 500 κόρων (εκτός επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων και των εμπορικών πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόους).
- Να εισαγάγουν διαφανή λογιστική στις περιπτώσεις όπου η πλοιοκτήτρια εταιρεία συμμετέχει επίσης σε άλλες οικονομικές δραστηριότητες.
- Να εισαγάγουν ρητούς κανόνες σχετικά με την επαλήθευση της σώρευσης ενισχύσεων για να εξασφαλιστεί ότι δεν θα γίνει υπέρβαση του ανωτάτου ορίου των ενισχύσεων.
- Να καταργήσουν τα φορολογικά πλεονεκτήματα που εφαρμόζονται στις εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου ή σε εταιρείες πλην των παρόχων θαλάσσιων μεταφορών και των εξομοιωμένων φορέων εκμετάλλευσης (π.χ. πλοία πόντισης καλωδίων, ερευνητικών κ.λπ.).
- Να προσαρμόσουν τις προϋποθέσεις ενίσχυσης για τους φορείς εμπορικής εκμετάλλευσης των πλοίων (όπως ναυλωτές βάσει χρόνου/ταξιδίου και παρόμοιοι φορείς εκμετάλλευσης) που παρέχουν υπηρεσίες μεταφορών με πλήρως εξοπλισμένα και επανδρωμένα πλοία άλλων εταιρειών.
Ειδικότερα, οι εν λόγω φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να επωφελούνται από τη φορολογία χωρητικότητας υπό τον όρο ότι συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων των κατευθυντήριων γραμμών θαλασσίων μεταφορών.
- Να καταργήσουν τις φοροαπαλλαγές για τα εισοδήματα που σχετίζονται με τα μερίσματα τα οποία καταβάλλονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες και την υπεραξία που προκύπτει από την πώληση των μετοχών σε ναυτιλιακές εταιρείες.
- Να καταργήσουν την απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιάς για τους μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών.
- Να απαιτήσουν από τους δικαιούχους φόρου χωρητικότητας να πραγματοποιούν κατά την υποβολή των ετήσιων φορολογικών δηλώσεων αυτοαξιολόγηση της συμμόρφωσης με όλες τις ελεγχόμενες παραμέτρους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών