Τελευταία Νέα
Οικονομία

Προειδοποιεί η ΕΕ την Ελλάδα για τις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών – Δίνεται διορία δύο μηνών

tags :
Προειδοποιεί η ΕΕ την Ελλάδα για τις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών – Δίνεται διορία δύο μηνών
Αν η Ελλάδα δεχθεί τα προτεινόμενα μέτρα, τότε η Επιτροπή θα το επιβεβαιώσει σε χωριστή απόφαση περί κρατικών ενισχύσεων, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η Επιτροπή μπορεί να κινήσει την επίσημη διαδικασία έρευνας για κρατικές ενισχύσεις
Αυστηρές συστάσεις της ΕΕ κατά της Ελλάδας για το φορολογικό καθεστώς σχετικά με τους εφοπλιστές, το οποίο προστάζει γενναίες φοροαπαλλαγές, αλλά και κρατικές ενισχύσεις στον ναυτιλιακό τομέα, παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες, με την Κομισιόν να προτείνει συγκεκριμένα μέτρα, για τα οποία η Ελλάδα πρέπει να ενημερώσει εντός δύο μηνών αν συμφωνεί.
Στην περίπτωση αυτή, οφείλει να τροποποιήσει τους σχετικούς εθνικούς κανόνες, ώστε να αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2019 το αργότερο.
Αν η Ελλάδα δεχθεί τα προτεινόμενα μέτρα, τότε η Επιτροπή θα το επιβεβαιώσει σε χωριστή απόφαση περί κρατικών ενισχύσεων, ενώ σε αντίθετη περίπτωση η Επιτροπή μπορεί να κινήσει την επίσημη διαδικασία έρευνας για κρατικές ενισχύσεις.
«Οι ισχύουσες διατάξεις μπορεί να παραβιάζουν τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, καθώς παρέχουν τη δυνατότητα σε μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών να επωφελούνται από ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση η οποία θα έπρεπε να παρέχεται αποκλειστικά σε επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών», διαπιστώνει η Κομισιόν, προσθέτοντας:
«Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές, τα κράτη μέλη μπορούν να φορολογούν τις ναυτιλιακές εταιρείες βάσει της χωρητικότητας του στόλου που διαθέτουν και όχι βάσει των πραγματικών κερδών τους.
Τα μέτρα αυτά θεσπίστηκαν για να ενθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες της ΕΕ να νηολογούν τα πλοία τους και να αναπτύσσουν δραστηριότητες διαχείρισης πλοίων εντός της ΕΕ. Ωστόσο, για να αποτραπούν οι αγώνες δρόμου για επιδοτήσεις μεταξύ των κρατών μελών και να περιοριστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού που προκαλούν οι κρατικές ενισχύσεις, οι διατάξεις αυτές πρέπει να εφαρμόζονται με συνέπεια σε ολόκληρη την ΕΕ και να συμμορφώνονται με τους όρους που καθορίζονται στις κατευθυντήριες γραμμές για τις θαλάσσιες μεταφορές».
Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία της ότι το ελληνικό σύστημα του φόρου χωρητικότητας ευνοεί τους μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς και επιχειρήσεις άλλες από τις επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών, πέραν των ορίων που επιτρέπονται βάσει των κατευθυντήριων γραμμών για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Από την προτιμησιακή φορολογική μεταχείριση θα πρέπει επίσης να εξαιρεθούν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, οι ναυτιλιακοί πράκτορες και άλλοι ενδιάμεσοι φορείς του ναυτιλιακού τομέα, καθώς και οι μέτοχοι ναυτιλιακών εταιρειών - από τους οποίους κανένας δεν εκτελεί πραγματικές θαλάσσιες μεταφορές.

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης