Στις 21 Δεκεμβρίου θα ολοκληρωθουν οι προσφορες για τον ΟΛΠ. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016 θα παρουσιαστεί το νέο ταμείο αποκρατικοποιήσεων
(upd2) Μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες θα υπογραφεί η συμφωνία για την παραχωρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομιων, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας.
Το τίμημα ειναι 1,2 δισ. ευρώ.
Η παραχώρηση περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ακτίου, των Χανίων, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου, μέσα από δύο εταιρίες παραχώρησης.
Στις 21 Δεκεμβρίου θα ολοκληρωθουν οι προσφορες για τον ΟΛΠ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, τις επομενες ημερες θα ανανεωθεί η σύμβαση του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, για τα επόμενα 20 χρονια.
Το ΤΑΙΠΕΔ, σε δευτερη φαση θα πουλήσει το ποσοστό του 30% που έχει στην κατοχή του, ανέφερε.
«Πρέπει να αποφεύγονται τέτοια φαινόμενα.
Είναι προφανές ότι οι επενδυτές θέλουν ένα σταθερό πλαίσιο για να επενδύσουν στη χώρα».
Την απάντηση αυτή έδωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ , σε ερώτηση του Bankingnews , για το αν δημιουργεί πρόβλημα στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, η απόφαση της κυβέρνησης να φορολογήσει τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ, αλλάζοντας τους όρους της αγοράς.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ συμπλήρωσε λέγοντας ότι η απόφαση αυτή πράγματι έγινε σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, και το χαρακτήρισε κρούσμα, που σε ένα βαθμό προβληματίζει τους ξένους επενδυτές, αλλά δείχνουν κατανόηση.
Και επανέλαβε ότι οι επενδυτές θέλουν ένα σταθερό πλαίσιο.
Αναλυτικά η εισαγωγική τοποθέτηση του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιου Πιτσιόρλα στην ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους έχει ως εξής:
Ευχαριστώ ιδιαίτερα την Ένωση των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου. Η παρουσία σας δείχνει και το ενδιαφέρον που υπάρχει για το έργο του ΤΑΙΠΕΔ.
Θα προσπαθήσω να σας δώσω μία εικόνα που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή και ποια είναι η προοπτική, τουλάχιστον για το άμεσο διάστημα. Προκαταβολικά να πω ότι είναι μία εικόνα αισιόδοξη. Θεωρώ ότι μετά το βήμα που έγινε με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, μετά την πρώτη αξιολόγηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας, η υλοποίηση του προγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι ο παράγοντας που θα επηρεάσει πάρα πολύ θετικά κατά τη γνώμη μου, τη συνολική πορεία της χώρας.
Έχουμε πολύ ισχυρά μηνύματα επενδυτικού ενδιαφέροντος στην πράξη πια και όχι στα λόγια, τα οποία αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ένα συγκεκριμένο προγραμματισμό 9 ιδιωτικοποιήσεων που πρέπει να τρέξει άμεσα και σε μία δεύτερη φάση, έναν σχεδιασμό που δεν έχει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
Σήμερα είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω ότι η πρώτη φάση μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.
Ειδικότερα, είμαστε έτοιμοι πλήρως και τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσουμε στην υπογραφή της συμφωνίας με την Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Είναι ένα έργο πάρα πολύ σημαντικό γιατί έχει ιδιαίτερα υψηλό τίμημα, θα αποφέρει πολύ σημαντικά ετήσια έσοδα και γιατί αποτελεί μία επένδυση στο κρίσιμο τομέα του τουρισμού, καθώς η αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών της χώρας θα βοηθήσει τα μέγιστα την ανάπτυξη του τουρισμού και άρα της ελληνικής οικονομίας.
Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, θα προχωρήσουμε στην υπογραφή της συμφωνίας αυτής και αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντικό είναι το γεγονός ότι μία γερμανική εταιρεία επενδύει ένα τόσο μεγάλο ποσό στην Ελλάδα. Το τίμημα είναι 1,230 δισ. ευρώ και θα κατατεθεί τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η παραλαβή των αεροδρομίων.
Πολύ σημαντικά είναι και τα ετήσια έσοδα που θα αποδώσει η συμφωνία, αλλά και οι επενδύσεις που θα γίνουν τα αμέσως προσεχή χρόνια και πλησιάζουν το ποσό των 350 εκατ. ευρώ. Θα έχουμε στην ουσία 14 εργοτάξια, θα εκκινήσουν επενδύσεις και θα έχουμε, όπως είπα και πριν, μια αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών της χώρας. Είναι ένα βήμα πάρα πολύ σημαντικό και η ολοκλήρωση του είναι πολύ σημαντικό μήνυμα.
Δεύτερον, η τελική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ ορίστηκε τελικά στις 21 Δεκεμβρίου. Ολοκληρώνουμε αυτή την βδομάδα την ανάρτηση όλων των κειμένων. Στο λιμάνι του Πειραιά είναι υποψήφιοι επενδυτές είναι τρεις: η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες, καταδεικνύοντας ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από όλον τον κόσμο.
Το τρίτο θέμα αφορά στην πορεία ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ, της εταιρείας διαχείρισης του δικτύου φυσικού αερίου. Θυμάστε ότι είχε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και είχε ανακύψει πρόβλημα στην τελική του έγκριση και ολοκλήρωση από τις ευρωπαϊκές Αρχές. Στην ουσία θα πρέπει να μεταβιβάσει η SOCAR, που είχε κερδίσει τον διαγωνισμό ποσοστό τουλάχιστον 16% σε μια άλλη εταιρεία, κατά προτίμηση ευρωπαϊκή, που να έχει εμπειρία στην διαχείριση δικτύου φυσικού αερίου. Ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2015 δεν υπήρχε επενδυτικό ενδιαφέρον, από το καλοκαίρι και μετά έχουμε πολύ σημαντικό ενδιαφέρον και από αύριο, αφού έχει υπογραφεί ήδη η συμφωνία εμπιστευτικότητας, ξεκινάει το due diligence. Δύο πολύ μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες είναι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το 16% του ΔΕΣΦΑ: η κοινοπραξία της βελγικής Fluxys με την ισπανική Enagaz, και η δεύτερη εταιρεία που ενδιαφέρεται είναι η ιταλική Snap. Και οι δυο ενδιαφέρονται πολύ ζωηρά, ξεκινούν τον έλεγχο και θεωρώ ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.
Το επόμενο έργο είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί η προετοιμασία προχωράει κανονικά και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών προγραμματίζεται για τις αρχές Απριλίου. Υπάρχουνε οκτώ ενδιαφερόμενοι, πολύ σημαντικές εταιρείες στον χώρο των μεταφορών και όλα δείχνουν ότι θα έχουμε έναν διαγωνισμό πάρα, πάρα πολύ ενδιαφέροντα.
Το επόμενο έργο που είναι σε εξέλιξη και αυτό, είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ. Έχουμε ανακοινώσει ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών της 15η Ιανουαρίου. Εκεί αναμένω μια μικρή καθυστέρηση με μικρή παράταση αυτής της προθεσμίας. Θεωρώ, όμως, ότι μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου και αυτή η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Και εκεί υπάρχει ενδιαφέρον σημαντικό.
Ένα ακόμα έργο το οποίο είμαστε στην φάση πια της ολοκλήρωσης είναι ο Αστέρας της Βουλιαγμένης. Το τίμημα είναι αρκετά υψηλό για τον Αστέρα. Υπήρξε η αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας για το σχέδιο που είχε κατατεθεί από το fund που κέρδισε τον διαγωνισμό. Έχουμε εργαστεί όλο αυτό το διάστημα και έχουμε διαπραγματευτεί μια νέα πρόταση με το fund αυτό το οποίο προσπαθεί να ικανοποιήσει τα ζητήματα που έθετε η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας και το πετυχαίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Τις επόμενες μέρες θα έχουμε ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία και τη νέα συμφωνία ώστε να υποβληθεί ένα νέο σχέδιο που θα σέβεται την προηγούμενη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας και δεν θα δημιουργεί τα προβλήματα, ώστε να εγκριθεί πια και να ολοκληρωθεί η διαδικασία για τον Αστέρα.
Έχει ξεκινήσει και η διαδικασία για την υλοποίηση του μεγάλου έργου του Ελληνικού. Έχει οριστεί από την Κυβέρνηση κεντρικός συντονιστής για την υλοποίηση του έργου και θα ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η διαδικασία συζήτησης για βελτιώσεις επί της σύμβασης με τους επενδυτές.
Έχουν ενεργοποιηθεί οι δήμοι πέριξ του Ελληνικού, η Περιφέρεια, το ΤΑΙΠΕΔ, η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας και οι επενδυτές από τη δική τους πλευρά και θα ξεκινήσουν άμεσα συζητήσεις για τη βελτίωση της υφιστάμενης σύμβασης με στόχο μέσα στην άνοιξη να έχει τροποποιηθεί όσο είναι δυνατόν και όπου πρέπει για να ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, είναι ένα πολύ μεγάλο έργο το οποίο από μόνο του μπορεί να βάλει μια σφραγίδα αναπτυξιακή τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, ξεκινάμε τις διαδικασίες μέσα στο Δεκέμβριο για την παράταση της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Όπως θα ξέρετε η σύμβαση δίνει τη δυνατότητα παράτασης για άλλα 20 χρόνια και απαιτεί μια σειρά από διαπραγματεύσεις οι οποίες θα ολοκληρωθούν σε ικανοποιητικό χρόνο.
Υπάρχει ταυτόχρονα και η προοπτική για την ιδιωτικοποίηση και του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό όμως, θα γίνει σε δεύτερη φάση όταν θα κρίνουμε ότι είναι κατάλληλες οι συνθήκες.
Τέλος, θα ολοκληρωθεί άμεσα και η διαδικασία για δυο μεγάλα τουριστικά έργα, η Αφάντου της Ρόδου και η Κασσιόπη στην Κέρκυρα. Στην Αφάντου υπήρχε ανάγκη μιας τεχνικής τροποποίησης προς το Συμβούλιο της Επικρατείας που απαίτησε περισσότερο χρόνο λόγω της καθυστέρησης συγκρότησης του Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης (ΚΣΔ). Πλέον, έχει συγκροτηθεί, συνεδριάζει τις επόμενες μέρες και θα είναι στην ημερήσια διάταξη το θέμα, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να προχωρήσει το έργο. Με τον ίδιο τρόπο προχωράει μέσω του ΚΣΔ και η διαδικασία για την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης στην Κασσιόπη.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 θα υπάρχει η εικόνα ενός προγράμματος που τρέχει με ρυθμούς πάρα πολύ ικανοποιητικούς.
Τέλος, ένα θέμα που αφορά όλη την Ελλάδα. Όπως γνωρίζετε το ΤΑΙΠΕΔ είναι και ο μέτοχος της ΕΤΑΔ, της εταιρείας που διαχειρίζεται πάρα πολλά ακίνητα του δημοσίου. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ από κοινού με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΤΑΔ έχει διαμορφώσει μια νέα πολιτική για τα θέματα που αφορούν στη συνεργασία με τους δήμους ανά την Ελλάδα, μέσω προγραμματικών συμφωνιών όπου γίνεται μια προσπάθεια να ικανοποιηθούν αιτήματα των Δήμων για την χρήση περιοχών που έχουν μεγάλη σημασία για την ζωή των πόλεων ή των περιοχών τους. Σε αυτό το θέμα, υπάρχει μία νέα στρατηγική και ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη θα έχουμε μία σειρά προγραμματικών συμφωνιών που θα αλλάξουν γενικά την εικόνα ως προς τη διαχείριση συγκεκριμένων ακινήτων σε πολλές περιοχές.
(πρώτη ενημέρωση 8 Δεκεμβρίου 2015, 13:30)
N.Θ.
www.bankingnews.gr
Το τίμημα ειναι 1,2 δισ. ευρώ.
Η παραχώρηση περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ακτίου, των Χανίων, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου, μέσα από δύο εταιρίες παραχώρησης.
Στις 21 Δεκεμβρίου θα ολοκληρωθουν οι προσφορες για τον ΟΛΠ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, τις επομενες ημερες θα ανανεωθεί η σύμβαση του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, για τα επόμενα 20 χρονια.
Το ΤΑΙΠΕΔ, σε δευτερη φαση θα πουλήσει το ποσοστό του 30% που έχει στην κατοχή του, ανέφερε.
«Πρέπει να αποφεύγονται τέτοια φαινόμενα.
Είναι προφανές ότι οι επενδυτές θέλουν ένα σταθερό πλαίσιο για να επενδύσουν στη χώρα».
Την απάντηση αυτή έδωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ , σε ερώτηση του Bankingnews , για το αν δημιουργεί πρόβλημα στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, η απόφαση της κυβέρνησης να φορολογήσει τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ, αλλάζοντας τους όρους της αγοράς.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ συμπλήρωσε λέγοντας ότι η απόφαση αυτή πράγματι έγινε σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, και το χαρακτήρισε κρούσμα, που σε ένα βαθμό προβληματίζει τους ξένους επενδυτές, αλλά δείχνουν κατανόηση.
Και επανέλαβε ότι οι επενδυτές θέλουν ένα σταθερό πλαίσιο.
Αναλυτικά η εισαγωγική τοποθέτηση του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιου Πιτσιόρλα στην ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους έχει ως εξής:
Ευχαριστώ ιδιαίτερα την Ένωση των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου. Η παρουσία σας δείχνει και το ενδιαφέρον που υπάρχει για το έργο του ΤΑΙΠΕΔ.
Θα προσπαθήσω να σας δώσω μία εικόνα που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή και ποια είναι η προοπτική, τουλάχιστον για το άμεσο διάστημα. Προκαταβολικά να πω ότι είναι μία εικόνα αισιόδοξη. Θεωρώ ότι μετά το βήμα που έγινε με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, μετά την πρώτη αξιολόγηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας, η υλοποίηση του προγράμματος του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι ο παράγοντας που θα επηρεάσει πάρα πολύ θετικά κατά τη γνώμη μου, τη συνολική πορεία της χώρας.
Έχουμε πολύ ισχυρά μηνύματα επενδυτικού ενδιαφέροντος στην πράξη πια και όχι στα λόγια, τα οποία αποτελούν ψήφο εμπιστοσύνης για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ένα συγκεκριμένο προγραμματισμό 9 ιδιωτικοποιήσεων που πρέπει να τρέξει άμεσα και σε μία δεύτερη φάση, έναν σχεδιασμό που δεν έχει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.
Σήμερα είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω ότι η πρώτη φάση μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί.
Ειδικότερα, είμαστε έτοιμοι πλήρως και τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσουμε στην υπογραφή της συμφωνίας με την Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Είναι ένα έργο πάρα πολύ σημαντικό γιατί έχει ιδιαίτερα υψηλό τίμημα, θα αποφέρει πολύ σημαντικά ετήσια έσοδα και γιατί αποτελεί μία επένδυση στο κρίσιμο τομέα του τουρισμού, καθώς η αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών της χώρας θα βοηθήσει τα μέγιστα την ανάπτυξη του τουρισμού και άρα της ελληνικής οικονομίας.
Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, θα προχωρήσουμε στην υπογραφή της συμφωνίας αυτής και αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντικό είναι το γεγονός ότι μία γερμανική εταιρεία επενδύει ένα τόσο μεγάλο ποσό στην Ελλάδα. Το τίμημα είναι 1,230 δισ. ευρώ και θα κατατεθεί τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η παραλαβή των αεροδρομίων.
Πολύ σημαντικά είναι και τα ετήσια έσοδα που θα αποδώσει η συμφωνία, αλλά και οι επενδύσεις που θα γίνουν τα αμέσως προσεχή χρόνια και πλησιάζουν το ποσό των 350 εκατ. ευρώ. Θα έχουμε στην ουσία 14 εργοτάξια, θα εκκινήσουν επενδύσεις και θα έχουμε, όπως είπα και πριν, μια αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών της χώρας. Είναι ένα βήμα πάρα πολύ σημαντικό και η ολοκλήρωση του είναι πολύ σημαντικό μήνυμα.
Δεύτερον, η τελική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ ορίστηκε τελικά στις 21 Δεκεμβρίου. Ολοκληρώνουμε αυτή την βδομάδα την ανάρτηση όλων των κειμένων. Στο λιμάνι του Πειραιά είναι υποψήφιοι επενδυτές είναι τρεις: η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες, καταδεικνύοντας ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από όλον τον κόσμο.
Το τρίτο θέμα αφορά στην πορεία ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ, της εταιρείας διαχείρισης του δικτύου φυσικού αερίου. Θυμάστε ότι είχε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και είχε ανακύψει πρόβλημα στην τελική του έγκριση και ολοκλήρωση από τις ευρωπαϊκές Αρχές. Στην ουσία θα πρέπει να μεταβιβάσει η SOCAR, που είχε κερδίσει τον διαγωνισμό ποσοστό τουλάχιστον 16% σε μια άλλη εταιρεία, κατά προτίμηση ευρωπαϊκή, που να έχει εμπειρία στην διαχείριση δικτύου φυσικού αερίου. Ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2015 δεν υπήρχε επενδυτικό ενδιαφέρον, από το καλοκαίρι και μετά έχουμε πολύ σημαντικό ενδιαφέρον και από αύριο, αφού έχει υπογραφεί ήδη η συμφωνία εμπιστευτικότητας, ξεκινάει το due diligence. Δύο πολύ μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες είναι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το 16% του ΔΕΣΦΑ: η κοινοπραξία της βελγικής Fluxys με την ισπανική Enagaz, και η δεύτερη εταιρεία που ενδιαφέρεται είναι η ιταλική Snap. Και οι δυο ενδιαφέρονται πολύ ζωηρά, ξεκινούν τον έλεγχο και θεωρώ ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί.
Το επόμενο έργο είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί η προετοιμασία προχωράει κανονικά και η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών προγραμματίζεται για τις αρχές Απριλίου. Υπάρχουνε οκτώ ενδιαφερόμενοι, πολύ σημαντικές εταιρείες στον χώρο των μεταφορών και όλα δείχνουν ότι θα έχουμε έναν διαγωνισμό πάρα, πάρα πολύ ενδιαφέροντα.
Το επόμενο έργο που είναι σε εξέλιξη και αυτό, είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ. Έχουμε ανακοινώσει ως ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών της 15η Ιανουαρίου. Εκεί αναμένω μια μικρή καθυστέρηση με μικρή παράταση αυτής της προθεσμίας. Θεωρώ, όμως, ότι μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου και αυτή η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Και εκεί υπάρχει ενδιαφέρον σημαντικό.
Ένα ακόμα έργο το οποίο είμαστε στην φάση πια της ολοκλήρωσης είναι ο Αστέρας της Βουλιαγμένης. Το τίμημα είναι αρκετά υψηλό για τον Αστέρα. Υπήρξε η αρνητική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας για το σχέδιο που είχε κατατεθεί από το fund που κέρδισε τον διαγωνισμό. Έχουμε εργαστεί όλο αυτό το διάστημα και έχουμε διαπραγματευτεί μια νέα πρόταση με το fund αυτό το οποίο προσπαθεί να ικανοποιήσει τα ζητήματα που έθετε η γνωμοδότηση του Συμβουλίου Επικρατείας και το πετυχαίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Τις επόμενες μέρες θα έχουμε ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία και τη νέα συμφωνία ώστε να υποβληθεί ένα νέο σχέδιο που θα σέβεται την προηγούμενη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας και δεν θα δημιουργεί τα προβλήματα, ώστε να εγκριθεί πια και να ολοκληρωθεί η διαδικασία για τον Αστέρα.
Έχει ξεκινήσει και η διαδικασία για την υλοποίηση του μεγάλου έργου του Ελληνικού. Έχει οριστεί από την Κυβέρνηση κεντρικός συντονιστής για την υλοποίηση του έργου και θα ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2016 η διαδικασία συζήτησης για βελτιώσεις επί της σύμβασης με τους επενδυτές.
Έχουν ενεργοποιηθεί οι δήμοι πέριξ του Ελληνικού, η Περιφέρεια, το ΤΑΙΠΕΔ, η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας και οι επενδυτές από τη δική τους πλευρά και θα ξεκινήσουν άμεσα συζητήσεις για τη βελτίωση της υφιστάμενης σύμβασης με στόχο μέσα στην άνοιξη να έχει τροποποιηθεί όσο είναι δυνατόν και όπου πρέπει για να ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, είναι ένα πολύ μεγάλο έργο το οποίο από μόνο του μπορεί να βάλει μια σφραγίδα αναπτυξιακή τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, ξεκινάμε τις διαδικασίες μέσα στο Δεκέμβριο για την παράταση της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Όπως θα ξέρετε η σύμβαση δίνει τη δυνατότητα παράτασης για άλλα 20 χρόνια και απαιτεί μια σειρά από διαπραγματεύσεις οι οποίες θα ολοκληρωθούν σε ικανοποιητικό χρόνο.
Υπάρχει ταυτόχρονα και η προοπτική για την ιδιωτικοποίηση και του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό όμως, θα γίνει σε δεύτερη φάση όταν θα κρίνουμε ότι είναι κατάλληλες οι συνθήκες.
Τέλος, θα ολοκληρωθεί άμεσα και η διαδικασία για δυο μεγάλα τουριστικά έργα, η Αφάντου της Ρόδου και η Κασσιόπη στην Κέρκυρα. Στην Αφάντου υπήρχε ανάγκη μιας τεχνικής τροποποίησης προς το Συμβούλιο της Επικρατείας που απαίτησε περισσότερο χρόνο λόγω της καθυστέρησης συγκρότησης του Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης (ΚΣΔ). Πλέον, έχει συγκροτηθεί, συνεδριάζει τις επόμενες μέρες και θα είναι στην ημερήσια διάταξη το θέμα, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να προχωρήσει το έργο. Με τον ίδιο τρόπο προχωράει μέσω του ΚΣΔ και η διαδικασία για την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης στην Κασσιόπη.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 θα υπάρχει η εικόνα ενός προγράμματος που τρέχει με ρυθμούς πάρα πολύ ικανοποιητικούς.
Τέλος, ένα θέμα που αφορά όλη την Ελλάδα. Όπως γνωρίζετε το ΤΑΙΠΕΔ είναι και ο μέτοχος της ΕΤΑΔ, της εταιρείας που διαχειρίζεται πάρα πολλά ακίνητα του δημοσίου. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ από κοινού με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΤΑΔ έχει διαμορφώσει μια νέα πολιτική για τα θέματα που αφορούν στη συνεργασία με τους δήμους ανά την Ελλάδα, μέσω προγραμματικών συμφωνιών όπου γίνεται μια προσπάθεια να ικανοποιηθούν αιτήματα των Δήμων για την χρήση περιοχών που έχουν μεγάλη σημασία για την ζωή των πόλεων ή των περιοχών τους. Σε αυτό το θέμα, υπάρχει μία νέα στρατηγική και ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη θα έχουμε μία σειρά προγραμματικών συμφωνιών που θα αλλάξουν γενικά την εικόνα ως προς τη διαχείριση συγκεκριμένων ακινήτων σε πολλές περιοχές.
(πρώτη ενημέρωση 8 Δεκεμβρίου 2015, 13:30)
N.Θ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών