Τελευταία Νέα
Οικονομία

Μίχαλος (ΕΒΕΑ): Όλο και περισσότερες ελληνικές εταιρείες μεταφέρουν τις έδρες τους στο εξωτερικό

tags :
Μίχαλος (ΕΒΕΑ): Όλο και περισσότερες ελληνικές εταιρείες μεταφέρουν τις έδρες τους στο εξωτερικό
Κινδυνεύει να διαρραγεί η κοινωνική ειρήνη και αυτό δεν είναι επιθυμητό από κανέναν, ούτε από τους εταίρους 
«Εκρηκτικά αρνητικό μείγμα» χαρακτήρισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικου Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ), Κωνσταντίνος Μίχαλος, το ότι όλο και περισσότερες ελληνικές εταιρίες μεταφέρουν τις έδρες τους στο εξωτερικό και τοποθετούν τα χρήματα τους σε ξένες τράπεζες αντί για τις εγχώριες.
Σε δηλώσεις του, στο περιθώριο της 1ης συνάντησης βαλκανικών επιμελητηρίων στη Φλώρινα, τόνισε πως αν συνεχίσει να υπάρχει μεγάλη μετανάστευση, θα μειωθούν περαιτέρω τα φορολογικά έσοδα της χώρας, ενώ όταν τα χρήματα των επιχειρήσεων διοχετεύονται σε ξένα τραπεζικά συστήματα, καθηλώνεται το ελληνικό τραπεζικό σύστημα».
Ο Κ. Μίχαλος προειδοποίησε και για τον κίνδυνο να διαρραγεί η κοινωνική ειρήνη.
Όπως είπε, αυτό που πρέπει να αντιληφθούν οι εταίροι και δανειστές της Ελλάδας είναι ότι διανύοντας την έκτη υφεσιακή χρονιά το οικονομικό σύστημα έχει στερέψει και η φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων έχει εξαντληθεί εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
«Κινδυνεύει να διαρραγεί η κοινωνική ειρήνη και αυτό δεν είναι επιθυμητό από κανέναν, ούτε από τους εταίρους και δανειστές μας, που ευελπιστούν κι αυτοί ότι κάποια στιγμή θα πάρουν τα λεφτά τους» τόνισε.
Στη διάρκεια της ομιλίας του, επισήμανε ότι «η συνεχής διεύρυνση των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ των γειτονικών χωρών αποτελεί την ασφαλέστερη εγγύηση για την ειρηνική συνύπαρξη».
Πρόσθεσε ότι στο παγκοσμιοποιημένο οικονομικό περιβάλλον η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος για τις ΜμΕ.
«Από το 2012, μία στις τρεις ελληνικές ΜμΕ με εξαγωγική δραστηριότητα πέτυχε αύξηση του ποσοστού εξωστρέφειας. Ιδιαίτερα εντυπωσιακή ήταν η αύξηση στις επιχειρήσεις της περιφέρειας, που κατόρθωσαν να διπλασιάσουν τον κύκλο εργασιών που πραγματοποιούν στο εξωτερικό, από το 24% το 2012 στο 44% το 2014» είπε και αφού απαρίθμησε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγικές ΜΜΕ (πχ, γραφειοκρατία, υψηλό διοικητικό κόστος) επισήμανε ότι στόχος πρέπει να είναι η εξωστρέφεια να αναπτυχθεί περισσότερο ως συνειδητή επιλογή και λιγότερο ως λύση ανάγκης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης