Τελευταία Νέα
Οικονομία

Οδική βοήθεια στην Ελλάδα με πινακίδες κυκλοφορίας... Βουλγαρίας - Βαρύ τίμημα πληρώνει το ΥΠΟΙΚ

Οδική βοήθεια στην Ελλάδα με πινακίδες κυκλοφορίας... Βουλγαρίας - Βαρύ τίμημα πληρώνει το ΥΠΟΙΚ
Ένα από τα οφέλη των φορτηγών που κυκλοφορούν με ξένες πινακίδες είναι ότι δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα, αλλά στη Βουλγαρία
Η μεταφορά επιχειρήσεων στη γειτονική Βουλγαρία συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που επικρατεί στη χώρα μας.
Ανάμεσα στις κατηγορίες των επαγγελματιών που βρήκαν «καταφύγιο» στη Βουλγαρία είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων.
Τι έκαναν, απλά και γρήγορα, μετέφεραν την έδρα της μεταφορικής εταιρείας και την ίδια στιγμή διαθέτουν το φορτηγό τους και γενικότερα τα μεταφορικά μέσα που έχουν στη διάθεση τους για μεταφορές στην ελληνική αγορά.
Με την επιλογή αυτή συμμετέχουν στο μεταφορικό έργο αλλά με ..κόστη Βουλγαρίας ( τέλη κυκλοφορίας , ασφάλεια οχήματος και φορολογικοί συντελεστές) μειώνοντας δραστικά τα κόστη της εταιρείας τους έναντι των αντίστοιχων εγχώριων εταιρειών.
Ένα από τα οφέλη που έχουν είναι ότι δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα αλλά στη Βουλγαρία.
Ένα φορτηγό αυτοκίνητο με ικανότητα μεταφοράς 40 τόνων θα πρέπει να πληρώσει 980 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας όταν όμως η μεταφορική ικανότητα του φορτηγού ξεπερνά τους 42 τόνους το κόστος των τελών κυκλοφορίας ανέρχεται σε 1480 ευρώ.
Το φορτηγό αυτοκίνητο όμως που διαθέτει πινακίδες κυκλοφορίας της Βουλγαρίας δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα.
Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών κ Πέτρος Σκουλικίδης είπε στο www.bankingnews.gr ότι περίπου 9.000 φορτηγά εκτελούν μεταφορικό έργο στην Ελλάδα με ξένες πινακίδες.
Ο πρόεδρος κ. Πέτρος Σκουλικίδης τόνισε ότι το Υπουργείο Οικονομικών χάνει σημαντικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας.
Σύμφωνα τους υπολογισμούς του Συνδικάτου φθάνουν τα 13,5 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Το φαινόμενο αυτό όμως βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία 5 χρόνια με αποτέλεσμα η απώλεια εσόδων σύμφωνα με εκτιμήσεις ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών υποστηρίζει ότι η είσοδος φορτηγών από γειτονικές χώρες έχουν περιορισμούς με βάση την ελληνική νομοθεσία η οποία προβλέπει ότι μπορεί να κάνει μεταφορά εμπορευμάτων σε χρονικό διάστημα επτά ημερών και η δυνατότητα μεταφοράς φορτίου που μπορεί να πραγματοποιήσει είναι τρία δρομολόγια, τα οποία όμως δεν πρέπει είναι συνεχή.
Οι εγχώριοι επαγγελματίες οδηγοί ανέρχονται σε 32.000 και πραγματοποιούν μόλις το 20% του μεταφορικού έργου ενώ το υπόλοιπο 80 % εκτελείται από φορτηγά που κυκλοφορούν με ξένες πινακίδες.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr  

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης