Μεγάλη πτώση στο λιανικό εμπόριο και της πρόθεσης για αγορές στο τρίτο τρίμηνο του 2015 καταγράφει η τελευταία έρευνα της GfK για την Ελλάδα
Η επιβολή capital controls, η εκλογική αναμέτρηση του Σεπτεμβρίου και η πολιτική αβεβαιότητα επηρέασαν δυσμενώς το λιανικό εμπόριο.
Πιο αναλυτικά, πτώση πωλήσεων, η οποία κάποια στιγμή άγγιξε το επίπεδο του 2012, καταγράφηκε στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών σημείωσαν κάμψη 50% στο τρίτο τρίμηνο του 2015.
Πτώση κατά 30% παρουσίασε η αγορά βιβλίου τον Ιούλιο του 2015, ο οποίος αποτελεί για τη συγκεκριμένη αγορά το δεύτερο πιο καλό μήνα του έτους μετά το Δεκέμβριο.
Η αγορά ένδυσης "σώθηκε" από τις θερινές εκπτώσεις που συγκράτησαν τη μείωση του τζίρου αλλά οι απώλειες συνεχίστηκαν το Σεπτέμβριο, οδηγώντας σε πτώση 20%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.
Οι εξελίξεις στην Ελλάδα φαίνεται πως επηρέασαν και τους δείκτες στην υπόλοιπη Ευρώπη στο τριτο τρίμηνο του 2015, αναφέρεται στη μελέτη της GfK.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στην Ευρώπη των 28 μειώθηκε από τον Ιούνιο κατά μισή μονάδα φτάνοντας τις 10,3 μονάδες.
Τον Αύγουστο, ο δείκτης είχε πέσει στις 9 μονάδες. Οι εξελίξεις στην Ελλάδα, η κρίση και ο πόλεμος στην Εγγύς και Μέση Ανατολή, καθώς και το προσφυγικό, ήταν οι παράγοντες που, κυρίως, επηρέασαν τους καταναλωτές κατά το τρίτο τρίμηνο σε όλη την Ευρώπη.
Σχόλια αναγνωστών