Έλληνας επιχειρηματίας, λέει ότι οι Βρετανοί εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τη μεσογειακή κουζίνα της Ελλάδας
Μέσα στη ραγδαία οικονομική κρίση της Ελλάδας, με την ψήφιση νέου μνημονίου και νέων μέτρων λιτότητας και ενώ τα capital controls παραμένουν, αρκετά ελληνικά προϊόντα έχουν βρει το δρόμο του εξωτερικού, όπως η φέτα, γράφει η βρετανική εφημερίδα Telegraph.
H Telegraph σημειώνει ότι ολοένα και περισσότερο οι Βρετανοί έρχονται σε επαφή με τις ελληνικές γεύσεις: τις γνωρίζουν, γοητεύονται από αυτές και τις αναζητούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Έλληνας επιχειρηματίας που διευθύνει την εταιρεία «Odysea» που ασχολείται με την προμήθεια τροφίμων, ο Πάνος Μανουηλίδης, μίλησε στην εφημερίδα και τόνισε ότι υπάρχει έντονη ζήτηση από τους Βρετανούς για τα ελληνικά προϊόντα, αλλά τα προβλήματα της Ελλάδας δημιουργούν δυσκολίες στις εταιρείες που επιθυμούν να τα εξάγουν.
Ο κ. Μανουηλίδης σημειώνει πως το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί σημαντικά η δημοτικότητα των ελληνικών τυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι πρώτες προσπάθειες εισαγωγής ελληνικών προϊόντων στα βρετανικά σούπερ μάρκετ άρχισαν να γίνονται, δειλά-δειλά, στα τέλη της δεκαετίας του '70, τότε που ούτε καν οι Έλληνες δεν γνώριζαν κάποια προϊόντα.
Παράλληλα, πολλά από αυτά τα εστιατόρια είναι προσανατολισμένα στην ελληνική κουζίνα: μια τάση που το τελευταίο διάστημα αποκτά ενδιαφέρουσες διαστάσεις στο Λονδίνο.
Ωστόσο, τα προβλήματα είναι εμφανή: η συνεχιζόμενη ελληνική κρίση έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στους προμηθευτές, που δεν είναι πάντα σε θέση να μεταφέρουν τα προϊόντα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Κυρίως μετά την επιβολή των capital controls, χάθηκε η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε προμηθευτές, παραγωγούς και διεθνείς πελάτες.
«Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένα εχθρικό περιβάλλον για αυτούς έχουν επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Είναι το αποτέλεσμα πολλών ετών κακών πολιτικών και πολύ κακής οργάνωσης.
Οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις αγωνίζονται να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα κενά φορτηγά, ενώ οι τιμές των ναύλων θα αυξηθούν σημαντικά αν δεν αλλάξει η κατάσταση» κατέληξε ο Μανουηλίδης.
www.bankingnews.gr
H Telegraph σημειώνει ότι ολοένα και περισσότερο οι Βρετανοί έρχονται σε επαφή με τις ελληνικές γεύσεις: τις γνωρίζουν, γοητεύονται από αυτές και τις αναζητούν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Έλληνας επιχειρηματίας που διευθύνει την εταιρεία «Odysea» που ασχολείται με την προμήθεια τροφίμων, ο Πάνος Μανουηλίδης, μίλησε στην εφημερίδα και τόνισε ότι υπάρχει έντονη ζήτηση από τους Βρετανούς για τα ελληνικά προϊόντα, αλλά τα προβλήματα της Ελλάδας δημιουργούν δυσκολίες στις εταιρείες που επιθυμούν να τα εξάγουν.
Ο κ. Μανουηλίδης σημειώνει πως το τελευταίο διάστημα έχει αυξηθεί σημαντικά η δημοτικότητα των ελληνικών τυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι πρώτες προσπάθειες εισαγωγής ελληνικών προϊόντων στα βρετανικά σούπερ μάρκετ άρχισαν να γίνονται, δειλά-δειλά, στα τέλη της δεκαετίας του '70, τότε που ούτε καν οι Έλληνες δεν γνώριζαν κάποια προϊόντα.
Παράλληλα, πολλά από αυτά τα εστιατόρια είναι προσανατολισμένα στην ελληνική κουζίνα: μια τάση που το τελευταίο διάστημα αποκτά ενδιαφέρουσες διαστάσεις στο Λονδίνο.
Ωστόσο, τα προβλήματα είναι εμφανή: η συνεχιζόμενη ελληνική κρίση έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στους προμηθευτές, που δεν είναι πάντα σε θέση να μεταφέρουν τα προϊόντα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Κυρίως μετά την επιβολή των capital controls, χάθηκε η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε προμηθευτές, παραγωγούς και διεθνείς πελάτες.
«Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ένα εχθρικό περιβάλλον για αυτούς έχουν επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Είναι το αποτέλεσμα πολλών ετών κακών πολιτικών και πολύ κακής οργάνωσης.
Οι μικρές ελληνικές επιχειρήσεις αγωνίζονται να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα κενά φορτηγά, ενώ οι τιμές των ναύλων θα αυξηθούν σημαντικά αν δεν αλλάξει η κατάσταση» κατέληξε ο Μανουηλίδης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών