Τελευταία Νέα
Οικονομία

Σαββαΐδου: Στρατηγικοί στόχοι της ΓΓΔΕ η αποτελεσματική είσπραξη εσόδων και η πάταξη της φοροδιαφυγής

Σαββαΐδου: Στρατηγικοί στόχοι της ΓΓΔΕ η αποτελεσματική είσπραξη εσόδων και η πάταξη της φοροδιαφυγής
Στο πλαίσιο ενίσχυσης της εθελοντικής συμμόρφωσης των φορολογουμένων επιταχύνθηκαν σημαντικά οι επιστροφές ΦΠΑ με τη δημιουργία της λεγόμενης «πράσινης λίστας»
Πράξη διαφάνειας απέναντι στον Έλληνα φορολογούμενο, προκειμένου να κατανοήσει το έργο και την αποστολή της ΓΓΔΕ, αποτελεί, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαΐδου, η ετήσια έκθεση για τα πεπραγμένα της Γενικής Γραμματείας που δόθηκε στη δημοσιότητα και που έχει πάρει τον δρόμο για τη Βουλή.
Σύμφωνα με την Κ. Σαββαΐδου, η Γ.Γ.Δ.Ε. προέβη το 2014 σε μια σειρά δράσεων οι οποίες συνδέονται με έναν ή και περισσότερους από τους στρατηγικούς της στόχους που είναι η αποτελεσματικότερη είσπραξη των δημοσίων εσόδων, ο εντοπισμός και η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους φορολογούμενους, η ενίσχυση της εθελοντικής συμμόρφωσής τους καθώς και η βελτίωση της αποτελεσματικότητας της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης.
Στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης είσπραξης των δημοσίων εσόδων μεταξύ άλλων, εφαρμόσθηκε ηλεκτρονικό σύστημα απευθείας πρόσβασης σε τραπεζικούς λογαριασμούς καθώς και πληροφοριακό σύστημα για κατασχέσεις εις χείρας τραπεζικών ιδρυμάτων (τρίτων) δημιουργήθηκε και λειτούργησε ψηφιακή πλατφόρμα πλειστηριασμών ακινήτων, και απλοποιήθηκε η διαδικασία συμψηφισμών φόρων και χρεών στα ασφαλιστικά ταμεία, με συνέπεια τη σημαντική βελτίωση της είσπραξης οφειλών προς το Δημόσιο σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Στο πλαίσιο εντοπισμού και αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής, συστήθηκε στο Κέντρο Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) νέα εποπτεία, για την ενίσχυση του ελέγχου των φορολογουμένων μεγάλου πλούτου σε συνεργασία με τον Οικονομικό Εισαγγελέα, συστήθηκαν και στελεχώθηκαν αποκεντρωμένα τμήματα του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ) και του ΚΕΦΟΜΕΠ στην Βόρεια Ελλάδα, θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα πρόσβασης των ελεγκτών στα τραπεζικά υπόλοιπα των ελεγχομένων φορολογουμένων, εκδόθηκε ερμηνευτική εγκύκλιος (ΠΟΛ 1228/2014) για τον έλεγχο των εμβασμάτων στο εξωτερικό, λειτούργησε νέα Μονάδα Ερευνών αρμόδια για τη διερεύνηση υποθέσεων μεγάλης φοροδιαφυγής και για τον εντοπισμό υποθέσεων κυκλικής απάτης ΦΠΑ (carousel), εφαρμόσθηκε πιλοτικά πρόγραμμα, σε συνεργασία με τη Βελγική Φορολογική Διοίκηση, για τον εντοπισμό της κυκλικής απάτης ΦΠΑ, ενώ επανεξετάσθηκαν τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου για τους ελέγχους της Δ/νσης Εσωτερικών Υποθέσεων.
Στο πλαίσιο εντοπισμού και αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου, ξεκίνησε η διαδικασία για την προμήθεια κινητών μονάδων X-ray μέσω ΣΔΙΤ, εκδόθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την προμήθεια συστήματος εντοπισμού/ιχνηθέτησης και παρακολούθησης προϊόντων καπνού και αλκοόλ, υλοποιήθηκε η εγκατάσταση συστημάτων εισροών –εκροών στα πρατήρια καυσίμων και πραγματοποιήθηκαν οι έλεγχοι για την εγκατάστασή τους, υπεγράφη συμφωνία μεταξύ Τελωνειακών, Αστυνομικών και Λιμενικών Αρχών για τη θέσπιση κοινών ομάδων αντιμετώπισης λαθρεμπορίου των καπνικών προϊόντων, ενώ συντονίσθηκαν από την Γ.Γ.Δ.Ε. δράσεις σε επίπεδο Γενικών Γραμματέων συναρμόδιων Υπουργείων για την υιοθέτηση κοινής στρατηγικής και δράσεων καταπολέμησης του λαθρεμπορίου.
Στο πλαίσιο βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και ενίσχυσης της εθελοντικής συμμόρφωσης των φορολογουμένων επιταχύνθηκαν σημαντικά οι επιστροφές ΦΠΑ με τη δημιουργία της λεγόμενης «πράσινης λίστας», εφαρμόσθηκε ειδικό καθεστώς καταβολής ΦΠΑ μόνο κατά την είσπραξη (σύστημα cash accounting), με σκοπό την ενίσχυση της ρευστότητας επιχειρήσεων, επεκτάθηκαν απλοποιημένες διαδικασίες για την κάλυψη περισσότερων φορολογουμένων και επιχειρήσεων, δημοσιεύθηκε αναλυτικός οδηγός συμπλήρωσης εντύπων ακίνητης περιουσίας, συντάχθηκε η δευτερογενής νομοθεσία για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, αναπτύχθηκαν νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω διαδικτύου, διοργανώθηκαν σεμινάρια για τρίτα ενδιαφερόμενα μέρη (λογιστές, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι) για την κατανόηση των νέων νομοθεσιών και διαδικασιών, δημιουργήθηκε και λειτούργησε Γραφείο Ενημέρωσης και Δημοσίων Σχέσεων για την ενίσχυση της επικοινωνίας των δράσεων της Γ.Γ.Δ.Ε. και εφαρμόσθηκε η ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση.
Στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης, εφαρμόσθηκε νέα οργανωτική δομή στις Κεντρικές Υπηρεσίες της ΓΓΔΕ, δημιουργήθηκε νέο Σύστημα Επιλογής Διευθυντών και Τμηματαρχών με αντικειμενικά κριτήρια και διαφανή διαδικασία, εφαρμόσθηκε η μεθοδολογία της
«διοίκησης με στόχους», με στοχοθέτηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων όλων των Μονάδων της ΓΓΔΕ, αυξήθηκε ο αριθμός των ελέγχων στα περιουσιακά στοιχεία των Διευθυντών, Τμηματαρχών και υπαλλήλων της ΓΓΔΕ, με την εφαρμογή μεθοδολογίας ανάλυσης κινδύνου κατά την επιλογή των υποθέσεων, τέθηκε σε λειτουργία νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διοίκησης (MIS) για την ενίσχυση του σχεδιασμού και την εφαρμογή της στρατηγικής της ΓΓΔΕ, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για 1.600 ελεγκτές και διενεργήθηκε έρευνα ικανοποίησης των εργαζομένων.
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων έχοντας αποκτήσει σημαντική εμπειρία το 2014, προχωρά σε περαιτέρω δράσεις, με βάση το Επιχειρησιακό της Σχέδιο για το 2015, με σκοπό την εκπλήρωση των στόχων και της αποστολής της, κατέληξε η Γενική Γραμματέας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης