Τελευταία Νέα
old

Ο τουρισμός αναμένεται να σημειώσει τεράστια άνθηση στις επόμενες δεκαετίες

tags :
Ο τουρισμός αναμένεται να σημειώσει τεράστια άνθηση στις επόμενες δεκαετίες
Tάσεις στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και οι ευκαιρίες για την Ελλάδα
“Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να εκμεταλλευτεί τις τεράστιες ευκαιρίες που δημιουργούνται στην παγκόσμια αγορά τουρισμού, μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών και της προσαρμογής στα νέα δεδομένα”, όπως αναφέρει σε άρθρο του ο καθηγητής Νικόλαος Φίλιππας, Πρόεδρος και επιστημονικός διευθυντής του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ).
Το πλήρες άρθρο του κ. Φίλιππα έχει ως εξής:
“Τις τελευταίες δεκαετίες η παγκοσμιοποίηση έχει οδηγήσει σε πλήθος ανακατατάξεων διεθνώς, με πρωταρχική την τεράστια μετατόπιση πλούτου από τις χώρες του Δυτικού Κόσμου στις χώρες της Ανατολής, και κυρίως την Κίνα και τις οικονομίες της Ασίας. Ένας από τους κλάδους που αναμένεται να σημειώσει τις επόμενες δεκαετίες τεράστια άνθηση είναι αυτός των τουριστικών υπηρεσιών.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του UNWTO World Tourism Barometer, οι διεθνείς αφίξεις τουριστών το α΄ 6μηνο του 2014 αυξήθηκαν κατά 4,6%, φτάνοντας στο επίπεδο-ρεκόρ των 517 εκατ., 22 εκατ. περισσότερες σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2013.
Για ολόκληρο το 2014 εκτιμάται αύξηση της τάξης του 4%-4,5%, συνεχίζοντας την ανοδική τάση του 2013, κατά τη διάρκεια του οποίου σημειώθηκαν 1.087 εκατ. αφίξεις.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του UNWTO (2014), στις αγορές της Κίνας, της Ρωσίας και της Βραζιλίας αποδίδεται η αύξηση κατά 40 δισ. δολ. από τη συνολική αύξηση των 81 δισ. δολ. στην παγκόσμια τουριστική δαπάνη το 2013, η οποία έφτασε τα 1.159 δισ. δολ.
Η Κίνα το 2012 αναδείχθηκε πρώτη στη συνολική τουριστική δαπάνη, με 102 δισ. δολ., ενώ διατήρησε τη θέση αυτή και το 2013, φτάνοντας τα 129 δισ. δολ. (+26%). Αξίζει να σημειωθεί ότι η τουριστική δαπάνη της Κίνας έχει σχεδόν δεκαπλασιαστεί από το 2000, όταν ήταν μόλις στην 7η θέση. Στη 2η θέση, με σημαντική διαφορά, βρίσκονται οι ΗΠΑ και η Γερμανία, με 86 δισ. δολ.
Σε σχετική μελέτη των BCG και TripAdvisor (2013) αναδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος της Ασίας στον παγκόσμιο τουρισμό για τις επόμενες δεκαετίες, με την Κίνα να συνεισφέρει το σημαντικότερο μέρος αυτής της ανάπτυξης, αντιπροσωπεύοντας το 40% των Ασιατών διεθνών τουριστών.
Η μελέτη εστιάζει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των τουριστών αυτών, τα οποία θα πρέπει να μελετηθούν.
Έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην τμηματοποίηση της αγοράς της Κίνας, η οποία είναι ιδιαιτέρως μεγάλη και ανομοιόμορφη, ενώ απαραίτητη κρίνεται και η εξέταση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και των συνηθειών για την προσέλκυση και την καλύτερη εξυπηρέτηση των τουριστών.
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η πλειονότητα των ταξιδιών αφορά την αναψυχή, ενώ φαίνεται ότι ξοδεύουν συνήθως το 40% του προϋπολογισμού τους για το ταξίδι σε ψώνια.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει σχετικό ενημερωτικό υλικό με τίτλο «How can I attract tourists from China», διαθέσιμο στο Tourism Business Portal της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Κινέζων τουριστών. Εντοπίζονται δύο κατηγορίες, αυτή της μεσαίας τάξης, αλλά και η ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία της ανώτερης μεσαίας τάξης που χαρακτηρίζεται από υψηλή αγοραστική δύναμη και αναζητά μοναδικές εμπειρίες.
Ανάμεσα στους σημαντικότερους λόγους για τα τουριστικά τους ταξίδια είναι η επίσκεψη σε προορισμούς ενδιαφέροντος και η αναψυχή και χαλάρωση.
Για τα ταξίδια τους στην Ευρώπη και σε άλλους μακρινούς προορισμούς τα βασικά κίνητρα είναι συνήθως η κοινωνική καταξίωση, οι αγορές, η απόκτηση εμπειριών και η γνωριμία με νέες κουλτούρες.
Ακόμα ένα βασικό χαρακτηριστικό είναι η εκτεταμένη χρήση του Διαδικτύου και του mobile Ιnternet, το οποίο καθιστά απαραίτητη την παρουσία στο Διαδίκτυο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά ακόμα και την ύπαρξη σχετικών εφαρμογών mobile Ιnternet και στα κινεζικά, βάσει και των στοιχείων που θέλουν τους Κινέζους τουρίστες να επιθυμούν να εξυπηρετούνται στη γλώσσα τους.
Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να εκμεταλλευτεί τις τεράστιες ευκαιρίες που δημιουργούνται στην παγκόσμια αγορά τουρισμού, μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών και της προσαρμογής στα νέα δεδομένα”.

www.bankingnnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης