Τελευταία Νέα
Οικονομία

Συνάντηση αντιπροσωπειών ΕΒΕΠ–Cosco – Στρατηγικής σημασίας η συμφωνία με ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Συνάντηση αντιπροσωπειών ΕΒΕΠ–Cosco – Στρατηγικής σημασίας η συμφωνία με ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η χώρα μετατρέπεται σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη, τόνισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Β. Κορκίδης
Στρατηγικής σημασίας χαρακτηρίζει τη συμφωνία της κινεζικής Cosco με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ΕΒΕΠ, με αφορμή τη συνάντηση αντιπροσωπείας του Επιμελητηρίου με υψηλόβαθμα στελέχη της Cosco.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την επέκταση των logistics και του σιδηροδρομικού δικτύου, της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και των πρωτοβουλιών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, καθώς και θέματα ασφαλείας λιμένος, λόγω της μεγάλης αύξησης αριθμού και όγκου προσέγγισης πλοίων στον Πειραιά.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, το ΕΒΕΠ θεωρεί στρατηγικής σημασίας και σημαντική συμφωνία το μνημόνιο συνεργασίας Cosco -ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο υπεγράφη πρόσφατα μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου της Cosco, Λι Γιουνπένγκ και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θ. Ζηλιασκόπουλου, τον οποίο θα έχει προσκεκλημένο στην προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού του συμβουλίου, τη Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2014, για μια ενδελεχή ενημέρωση των μελών του.
Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας 8 σημείων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα, ώστε να διευκολύνει την κίνηση φορτίων, που εκκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών άφιξης των πλοίων, εξοικονομώντας έτσι χρόνο και χρήμα.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό που υπάρχει, το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιούνται πέντε δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση, αυξάνοντας τα έσοδα  κατά 10 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, με στόχο να φτάσουν τα 500 δρομολόγια, έως το τέλος του 2015.
Όσον αφορά στα φορτία, οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινούν από το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά με τα προϊόντα τεσσάρων μεγάλων εταιρειών (SONY, HP, HUAWEI και ZTE), που εξειδικεύονται στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών, με κατεύθυνση την Κεντρική Ευρώπη, ενώ σε δεύτερη φάση μεγάλες εταιρείες από την Ασία προετοιμάζονται, ώστε να στέλνουν στον Πειραιά και έτοιμα προς χρήση προϊόντα, εκτός από πρώτες ύλες κ.ά.
Ο  πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Β. Κορκίδης, δήλωσε ότι «τέτοιου είδους μεγάλες συμφωνίες στρατηγικής σημασίας, με ευοίωνες αναπτυξιακές προοπτικές για το μέλλον της εθνικής μας οικονομίας, μετατρέπουν τη χώρα μας σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη». Επιτέλους, πρόσθεσε, «οι συνδυασμένες μεταφορές αποκτούν “σάρκα και οστά”, καθώς μόνο οι θαλάσσιες μεταφορές, που διακινούν το 80% του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου, αναμένεται να αναπτυχθούν με μέσους ετήσιους ρυθμούς της τάξης του 4,5% στα επόμενα χρόνια».
Ο Πειραιάς μας αποτελεί σημείο συνάντησης δυο παγκόσμιων, ναυτιλιακών παικτών, αφενός της ελληνόκτητης ποντοπόρου ναυτιλίας και αφετέρου ενός αντίστοιχου των θαλάσσιων μεταφορών, σημείωσε ο κ. Κορκίδης και πρόσθεσε ότι η Ελλάδα δίνει κατ’ αυτόν τον τρόπο το ευρωπαϊκό «διαβατήριο» στις κινεζικές επενδύσεις, ως ρυθμιστής των εξελίξεων, μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
Προαπαιτούμενο του ΕΒΕΠ, επισήμανε, είναι η συμμετοχή των μικρομεσαίων πειραϊκών επιχειρήσεων, σε κάθε επενδυτική πρωτοβουλία στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.  

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης