Τελευταία Νέα
Οικονομία

Αλλάζουν οι φόροι στα αυτοκίνητα - Μειώνονται τεκμήρια, φόρος πολυτελείας - Τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που κινείται το όχημα

Αλλάζουν οι φόροι στα αυτοκίνητα - Μειώνονται τεκμήρια, φόρος πολυτελείας - Τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που κινείται το όχημα
To νομοσχέδιο που καταρτίζει το υπουργείο Οικονομικών θα κατατεθεί αμέσως μετά το Πάσχα στη Βουλή
Ριζικές αλλαγές με μειώσεις στους φόρους και τα τεκμήρια των αυτοκινήτων προωθεί η κυβέρνηση, χωρίς να αποκλείει και τις δυσάρεστες «εκπλήξεις» για τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα που σήμερα απαλλάσσονται από την καταβολή των τελών.
Δεν αποκλείεται από τα 2015 τα συγκεκριμένα οχήματα να υποχρεωθούν στην πληρωμή ενός «συμβολικού» τέλους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, νομοσχέδιο που καταρτίζει το υπουργείο Οικονομικών και θα κατατεθεί αμέσως μετά το Πάσχα στη Βουλή θα προβλέπει τη μείωση έως και 30% του τεκμηρίου διαβίωσης και του φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.
Για τους κατόχους Ι.Χ αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης ξεκινά από τα 287 ευρώ και φθάνει τα 3.820 ευρώ για Ι.Χ 4.700 κ. εκ. και παλαιότητας μέχρι 5 ετών.
Σε ότι αφορά το τεκμήριο διαβίωσης αυτό ξεκινά να …πιάνει από τα 8.800 ευρώ για ένα αυτοκίνητο 2.000 κ.ε. και ηλικίας έως 5 ετών και εξακοντίζεται στα 38.200 ευρώ «δαγκώνοντας» όλα τα οχήματα άνω των 4.650- κ.ε.
Πρότασης της ελληνικής πλευράς προς την τρόικα είναι να μειωθούν τα τεκμήρια και για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που ανήκουν στην κατηγορία «μικρομεσαία» που λόγω των χαμηλών κυβικών εκατοστών των κινητήρων τους θεωρούνται και πιο εμπορεύσιμα από τις αντιπροσωπίες του κλάδου.
Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπει επίσης η πλήρης κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα οχήματα των οποίων η εργοστασιακή τους αξία πριν από τους φόρους είναι μεγαλύτερη των 20.000 ευρώ.
Πηγές του υπουργείου Οικονομικών θεωρούν βέβαιη την προώθηση της συγκεκριμένης διάταξης όχι μόνο λόγω των εσόδων που χάνει το κράτος από φόρους κατανάλωσης και τέλη αλλά κυρίως γιατί πρόκειται ουσιαστικά για δασμό που έχει προκαλέσει μεγάλες στρεβλώσεις στην αγορά.
Και αυτό εξαιτίας του φαινομένου των εικονικών υποτιμολογήσεων που έχει εντοπισθεί από «μέτρ» του είδους που λανσάρουν αυτοκίνητα χωρίς το συγκεκριμένο «χαράτσι». Ακόμα και η Κομισιόν ζητά να αποσυρθεί το μέτρο για λόγους ανταγωνισμού.
«Προ των πυλών» είναι επίσης και το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που θα βασίζεται στα «αναλογικά τέλη». Η κυβέρνηση «καίγεται» για το συγκεκριμένο μέτρο που θεωρεί ότι θα πρέπει να είναι έτοιμο πριν τις εκλογές του Μάιου. Η διάταξη για τα «αναλογικά τέλη» θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας να τις ξαναπάρουν πίσω πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που θα κινείται το όχημα.
Ειδικότερα, αν κυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητά τους για χρονικό διάστημα ενός μήνα θα πληρώσουν στο δημόσιο το 1/12 των τελών κυκλοφορίας του έτους 2014, δηλαδή μόνο τα τέλη που αντιστοιχούν σε έναν μήνα.
Μπορούν επίσης να ξαναθέσουν σε κυκλοφορία τα αυτοκίνητά τους οποιαδήποτε χρονική στιγμή μέσα στο έτος και μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του ιδίου έτους, παίρνοντας πίσω τις πινακίδες και καταβάλλοντας στο Δημόσιο τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα ξανακυκλοφορήσει το όχημα. Στην περίπτωση αυτή, χρονικό διάστημα κυκλοφορίας μεγαλύτερο των 15 ημερών μέσα σε ένα μήνα θα θεωρείται ολόκληρος μήνας ενώ αντίθετα χρονικό διάστημα μικρότερο των 15 ημερών δεν θα λαμβάνεται υπόψη.
Για παράδειγμα, εάν ένας φορολογούμενος ξαναθέσει σε κυκλοφορία το αυτοκίνητό του στις 13 Ιουνίου 2014, τότε το χρονικό διάστημα για το οποίο θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι από την 1η-6-2014 έως την 31η-12-2014, δηλαδή 7 μήνες.
Συνεπώς, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα πρέπει να καταβάλει τα 7/12 των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο όχημά του. Εάν ένας άλλος φορολογούμενος ξαναθέσει σε κυκλοφορία το αυτοκίνητό του στις 20 Ιουλίου 2014, τότε το χρονικό διάστημα για το οποίο θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι από την 1η-8-2014 έως την 31η-12-2014, δηλαδή 5 μήνες. Συνεπώς, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα πρέπει να καταβάλει τα 5/12 των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο όχημά του.
Αναλυτικότερα, οι αλλαγές στην φορολόγηση των Ι.Χ. που δεν αποκλείεται να γίνουν σε δύο φάσεις προβλέπουν:
* Μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης και του φόρου πολυτελείας: Η μείωση προτείνεται να είναι τουλάχιστον 30%, αλλά η Τρόικα πιέζει για μικρότερη μείωση 10 – 15%.Η διάταξη προτείνεται μάλιστα να ισχύσει και αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου 2014 για να προσέλθουν άμεσα οι ιδιοκτήτες στα εφορίες και να προβούν σε άρση ακινησίας, ώστε να εισπράξει από φέτος επιπλέον έσοδα το δημόσιο.
* Πληρωμή τελών κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που κινείται το όχημα: για να σπεύσουν και από φέτος οι ιδιοκτήτες να κάνουν άρση ακινησίας για ΙΧ που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους. Εναλλακτικά προτάθηκε και πληρωμή τελών με τον μήνα και όχι έως το τέλος του έτους (πχ 2-3 μήνες το καλοκαίρι) αλλά ως προς αυτό διατυπώνονται σοβαρές διαφωνίες και προβληματισμός και μέσα στο οικονομικό επιτελείο.
* Πλήρης κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα οχήματα που εργοστασιακής τους αξία πριν από τους φόρους είναι μεγαλύτερη των 20.000 ευρώ.
* Παροχή έκπτωσης σε όσους φορολογούμενους επιλέξουν να πληρώσουν εφάπαξ τα τέλη δύο ετών.
* Επιβολή ενός συμβολικού τέλους στα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα που σήμερα απαλλάσσονται.

Mάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης