Τελευταία Νέα
Οικονομία

Θεοχάρης (Γ.Γ.Δημοσίων Εσόδων): Δεν είμαστε αποτελεσματικοί σε όλες τις περιπτώσεις

Θεοχάρης (Γ.Γ.Δημοσίων Εσόδων): Δεν είμαστε αποτελεσματικοί σε όλες τις περιπτώσεις
(upd) Εγκύκλιος του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων καθορίζει τις διαδικασίες χαρακτηρισμού οφειλής προς το Δημόσιο ως ανεπίδεκτης είσπραξης


Την άποψη ότι αν και απώτερος στόχος της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων είναι η αποτελεσματικότητα, αυτό δεν επιτυγχάνεται πάντα εξέφρασε ο γ.γ.Δημοσίων Εσόδων, Χ.Θεοχάρης μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1.
«Το χρέος της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων είναι να είμαστε αποτελεσματικοί. Δεν λέω ότι είμαστε αποτελεσματικοί σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά το χρέος μας είναι η αποτελεσματικότητά μας να είναι τέτοια που να μην χρειαστεί να πάρουμε άλλα μέτρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Θεοχάρης.
«Δεν είμαι σε αυτή τη θέση, για να ορίζω τη φορολογική πολιτική, αν πρέπει να φορολογήσουμε λιγότερο ή περισσότερο», σημείωσε ο κ.Θεοχάρης, απαντώντας σε ερώτηση για το εάν η κυβέρνηση έχει συνειδητοποιήσει ότι βρισκόμαστε σε εποχή που ο κόσμος δεν έχει λεφτά.

Ποιες οφειλές προς την Εφορία μπορούν να χαρακτηριστούν ανεπίδεκτες είσπραξης

Εν τω μεταξύ, σε εγκύκλιο του γενικού γραμματέων Δημοσίων Εσόδων, Χ. Θεοχάρη, καθορίζονται ποιες οφειλές προς το Δημόσιο μπορούν να χαρακτηριστούν ανεπίδεκτες είσπραξης. Για να γίνει αυτό, όπως επισημαίνεται, πρέπει να έχουν εξαντληθεί όλες οι ενέργειες για τον εντοπισμό πηγών αποπληρωμής και αναγκαστικής είσπραξης.
Ειδικότερα, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για τον εντοπισμό πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων (κινητά, ακίνητα, απαιτήσεις στα χέρια τρίτων ή τυχόν άλλη πηγή εσόδων), καθώς και να έχει ολοκληρωθεί η αναγκαστική εκτέλεση επί των υπαρχόντων περιουσιακών στοιχείων και να έχει εισπραχθεί το προϊόν της εκποίησης των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων και προσόδων του οφειλέτη.
Ακόμη, πρέπει να μην υπόκειται σε ακύρωση ή σε διάρρηξη κατά τα άρθρα 939 επ. Α.Κ. η καθ' οιονδήποτε τρόπο εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη, ενώ σε περίπτωση που έχει λάβει χώρα κήρυξη του οφειλέτη σε πτώχευση, να έχει περατωθεί αυτή ή να έχει κηρυχθεί η παύση των εργασιών της.
Επίσης, σε περίπτωση εκκαθάρισης επιχείρησης ή περιουσίας λόγω λύσης του φορέα της, υπαγωγής σε διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης, δικαστικής εκκαθάρισης κληρονομίας ή για άλλο λόγο, να έχει περατωθεί αυτή και ακόμη να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι ανωτέρω προβλεπόμενες ενέργειες και ως προς τυχόν πρόσωπα που είναι συνυπόχρεα με τον πρωτοφειλέτη για την καταβολή των χρεών προς το Δημόσιο.
Πρέπει επίσης, να έχει υποβληθεί εμπεριστατωμένη έκθεση ελέγχου από ειδικά οριζόμενο για τον σκοπό αυτό ελεγκτή, ο οποίος πιστοποιεί ότι συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις και ότι δεν υφίσταται άλλη πηγή αποπληρωμής της οφειλής από τον οφειλέτη και τα τυχόν συνυπόχρεα με αυτόν πρόσωπα, ύστερα από έρευνα στα δεδομένα των φορολογικών δηλώσεων, των πράξεων προσδιορισμού αποτελεσμάτων, σε περίπτωση που έχει διενεργηθεί τακτικός φορολογικός έλεγχος και των πιθανών ευρημάτων αυτού καθώς και σε κάθε στοιχείο του φακέλου, όπως δηλώσεις μητρώου, δηλώσεις στοιχείων ακινήτων Ε9, δηλώσεις μισθωμάτων Ε2, ισολογισμούς, έντυπα πληροφοριών για περιουσιακά στοιχεία φυσικών και νομικών προσώπων, όπως αυτά κάθε φορά ισχύουν, από τα οποία μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε πηγή αποπληρωμής του χρέους, εφόσον υφίστανται. Ειδικά για τις οφειλές στα Tελωνεία ο οριζόμενος ελεγκτής θα απευθύνεται στην αρμόδια φορολογική αρχή για τη λήψη των ανωτέρω απαιτούμενων στοιχείων.
Τέλος, επισημαίνεται ότι εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την κίνηση της ποινικής διαδικασίας, να έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης, όταν πρόκειται για συνολική βασική οφειλή άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (ΦΕΚ 43 Α), όπως ισχύει σήμερα, εκτός εάν δεν είναι δυνατή η υποβολή της.

Από την ημερομηνία καταχώρισης της οφειλής στα βιβλία των ανεπίδεκτων είσπραξης και για χρονικό διάστημα δέκα ετών από τη λήξη του έτους μέσα στο οποίο έγινε η καταχώριση, επέρχονται οι ακόλουθες έννομες συνέπειες:
α) αναστέλλεται αυτοδίκαια η παραγραφή της οφειλής,
β) δεν χορηγείται στον οφειλέτη και σε όλα τα συνυπόχρεα πρόσωπα αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας για οποιαδήποτε αιτία. Εφόσον πρόκειται για είσπραξη χρημάτων που θα διατεθούν για την ικανοποίηση του Δημοσίου ή για εκποίηση περιουσιακών στοιχείων, το προϊόν των οποίων θα διατεθεί για τον ίδιο σκοπό, χορηγείται βεβαίωση οφειλής.
γ) δεν χορηγείται στον οφειλέτη και σε όλα τα συνυπόχρεα πρόσωπα άλλο προβλεπόμενο από το νόμο πιστοποιητικό για μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, εκτός αν πρόκειται για εκποίηση περιουσιακών στοιχείων, το προϊόν των οποίων θα διατεθεί για τον ίδιο σκοπό.
Οι αρμόδιες κατά τη χορήγηση των ανωτέρω πιστοποιητικών υπηρεσίες πρέπει να εξετάζουν αν η οφειλή έχει καταχωρισθεί στο ειδικό βιβλίο ανεπίδεκτων είσπραξης.
δ) δεσμεύονται στο σύνολό τους οι τραπεζικοί και επενδυτικοί λογαριασμοί των παραπάνω προσώπων κατ' ανάλογη εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 14 του ν. 2523/1997.
Οφειλή που έχει καταχωρισθεί στο ειδικό βιβλίο ανεπίδεκτων είσπραξης διαγράφεται από το βιβλίο αυτό και επαναχαρακτηρίζεται εισπράξιμη, εάν πριν από την παραγραφή της διαπιστωθεί ότι υπάρχει ή αποκτήθηκε από τον οφειλέτη ή συνυπόχρεο πρόσωπο περιουσιακό στοιχείο που καθιστά δυνατή τη μερική ή ολική εξόφληση της οφειλής.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης