Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Κίνδυνος για την ασφάλεια των επιβατών - Πρόβλημα στατικότητας στον σταθμό του ΗΣΑΠ «Μοναστηράκι» - Υπό κατάρρευση η οροφή

Κίνδυνος για την ασφάλεια των επιβατών - Πρόβλημα στατικότητας στον σταθμό του ΗΣΑΠ «Μοναστηράκι» - Υπό κατάρρευση η οροφή
Οι ειδικοί εντόπισαν οξείδωση στις σιδηροδοκούς του σταθμού του ηλεκτρικού «Μοναστηράκι» αλλά και διόγκωση των διατομών τους

(upd) Έντονη ανησυχία για την ασφάλεια των πολιτών προκαλούν τα σοβαρά προβλήματα στατικότητας στον σταθμό του ΗΣΑΠ «Μοναστηράκι», που εντοπίστηκαν έπειτα από οπτικές επιθεωρήσεις των ειδικών της ΣΤΑΣΥ κατά τους τελευταίους μήνες. Μάλιστα, όπως προκύπτει, η σιδερένια οροφή του σταθμού του ΗΣΑΠ στο Μοναστηράκι είναι… υπό κατάρρευση.
Συγκεκριμένα εντοπίστηκε πρόβλημα στατικότητας της σιδερένιας οροφής και μάλιστα το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι αρχικά είχε εκτιμηθεί με αποτέλεσμα να τίθεται εν αμφιβόλω η δομική ακεραιότητα της οροφής του σταθμού του ΗΣΑΠ στο Μοναστηράκι από τον οποίο διέρχονται καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβάτες.

Τα ευρήματα των ειδικών

Οι ειδικοί εντόπισαν οξείδωση στις σιδηροδοκούς του σταθμού του ηλεκτρικού «Μοναστηράκι» αλλά και διόγκωση των διατομών τους στα τμήματα μεταξύ των εισόδων και των εξόδων που συνδέουν την γραμμή 1 του ηλεκτρικού και την γραμμή 3 του Μετρό.
Τα προβλήματα φαίνεται πως ξεκινούν από την υγρασία στους τοίχους καθώς δίπλα από τον σταθμό ρέει υπόγεια ο Ηριδανός ποταμός. Οι φθορές, ωστόσο, φαίνεται πως οφείλονται είτε στην αστοχία υγρομόνωσης της πλατείας Μοναστηρακίου είτε σε λανθασμένο σχεδιασμό της οροφής που κατασκευάστηκε για την γραμμή 3 του Μετρό. Επισημαίνεται ότι πάνω στην παλαιά μεταλλική οροφή των αποβάθρων της γραμμής 1 (που εντοπίζονται τα προβλήματα) ακουμπά το κεντρικό κτίριο του σταθμού, δημιουργώντας μεγαλύτερο φόβο για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ

Από την πλευρά της, η διοίκηση ΣΤΑΣΥ, επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση:
«- Ο σταθμός της Γραμμής 1 του Μετρό "Μοναστηράκι" εμφανίζει διαχρονικά συνεχείς φθορές στην τοιχοποιία και το μεταλλικό στέγαστρο, λόγω παλαιότητας (τέλη του 19ου αιώνα) και υγρασίας, που δημιουργεί η εισροή υδάτων από το επίπεδο της πλατείας. Ο μεταλλικός φορέας του στεγάστρου ενισχύθηκε το 2000, κατά την κατασκευή του σταθμού της Γραμμής 3 του Μετρό.
- Οι επιτόπιες αυτοψίες των τεχνικών συνεργείων της ΣΤΑ.ΣΥ και οι αναφορές επιβατών και μέσω της πλατφόρμας report.oasa.gr κατέδειξαν την ανάγκη συνολικών παρεμβάσεων στον σταθμό Μοναστηράκι (Γραμμή 1 Μετρό), δίχως να συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του.
- Η ΣΤΑ.ΣΥ ανέθεσε σε πρώτη φάση την εκπόνηση μελετών, που θα αποτιμήσουν και θα αποτυπώσουν λεπτομερώς την υφιστάμενη δομική κατάσταση του σταθμού (κλειστοί χώροι, μεταλλικό στέγαστρο) και θα καθορίσουν τις τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η εταιρεία.
- Παράλληλα, για τη συνολική ανακαίνιση του σταθμού, υλοποιείται αυτήν την περίοδο ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση πρόσθετων ενισχυτικών υδρορροών, εργασίες επιχρισμάτων και χρωματισμού, την επισκευή των ξύλινων εξωτερικών θυρών, την εφαρμογή τεχνικής λύσης για τον περιορισμό του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, καθώς και την αντικατάσταση παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης