Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Πώς έγινε το ναυάγιο στην Πύλο - Τι κατέθεσε ο κυβερνήτης του λιμενικού σκάφους

Πώς έγινε το ναυάγιο στην Πύλο - Τι κατέθεσε ο κυβερνήτης του λιμενικού σκάφους
Δύο ώρες πριν το ναυάγιο, κι ενώ το ελληνικό λιμενικό είχε ρίξει κάβο στην πλώρη του αλιευτικού, ακούστηκαν φωνές στην αγγλική γλώσσα “Νο Help”, “Go Italy” κι έλυσαν τον κάβο που το λιμενικό είχε δώσει
Σχετικά Άρθρα
Όλα όσα συνέβησαν από τη στιγμή της ενημέρωσης από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης μέχρι τη στιγμή που το αλιευτικό άρχισε να βυθίζεται στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Πύλου περιγράφει στην κατάθεσή του ο κυβερνήτης του λιμενικού σκάφους που προσέγγισε πρώτο το γεμάτο με μετανάστες πλοίο, όπως γράφει η Καθημερινή της Κυριακής.
Οπως σημειώνει στην κατάθεσή του, ο ίδιος ενημερώθηκε περί τις 15.00 από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης και απέπλευσε άμεσα για τη θαλάσσια περιοχή νότια νοτιοδυτικά της Πύλου. Το σκάφος εντοπίστηκε, όπως αναφέρει, περίπου στις 23.00, σε απόσταση περίπου έξι ναυτικών μιλίων από φορτηγό πλοίο.
«Στις 23:40 προσεγγίστηκε σε απόσταση 200 μέτρων», σημειώνει ο κυβερνήτης και προσθέτει: «Ενημερώσαμε ότι έχουμε έρθει να συνδράμουμε και να παρέχουμε οποιαδήποτε βοήθεια απαιτηθεί».
Ωστόσο, όπως τονίζει, «δεν λάβαμε καμία απάντηση από το σκάφος, αλλά συνεχίσαμε να το ακολουθούμε από ασφαλή απόσταση».
Λίγο αργότερα, περί τις 23.45, «διαπιστώσαμε ότι το σκάφος σταμάτησε να κινείται. Εγινε προσέγγιση αυτού με σκοπό να γίνει οπτικός έλεγχος στην κατάσταση αυτού και των επιβαινόντων και εάν απαιτείται παροχή συνδρομής από το σκάφος μας».
Οι άνδρες του Λιμενικού προσέγγισαν στις 23:50 το πλοίο προκειμένου να δουν τι ακριβώς χρειάζονται. «Μετά την πρόσδεση με την πλώρη του αλιευτικού σκάφους, ακούστηκαν φωνές στην αγγλική γλώσσα “Νο Help”, “Go Italy” και, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις αν θέλουν βοήθεια-συνδρομή, μας αγνόησαν και περί ώρα 23.57 έλυσαν κάβο που τους είχαμε δώσει. Εβαλαν μπροστά ξανά τη μηχανή του σκάφους και κινήθηκαν σε δυτική κατεύθυνση με χαμηλή ταχύτητα», λέει ο κυβερνήτης.
Αμεσα ενημερώθηκε το ΕΣΚΕΔ και συνεχίστηκε η επιτήρηση από απόσταση περίπου 200 μέτρων.
«Περί τη 1.40 ενημερωθήκαμε από το ΕΣΚΕΔ ότι το αλιευτικό σκάφος σταμάτησε εκ νέου να κινείται και μας δόθηκε εντολή να ελέγξουμε την κατάστασή του. Για τον λόγο αυτό, το προσέγγισα με χαμηλή ταχύτητα για τυχόν παροχή συνδρομής. Ευρισκόμενοι σε απόσταση 70 μέτρων από το σκάφος, αντιλήφθηκα ότι το σκάφος αυτό είχε αρχίσει να παίρνει μεγάλη κλίση, ενώ επικρατούσε στους επιβαίνοντες μεγάλη αναστάτωση και φωνές. Σε λιγότερο από ένα λεπτό το σκάφος ανατράπηκε», σημειώνει ο κυβερνήτης του σκάφους του Λιμενικού.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης