Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Τραγωδία Τέμπη: Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ

Τραγωδία Τέμπη: Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ
Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει μέσω υπομνήματος – Άρχισαν δρομολόγια οι εμπορικές αμαξοστοιχίες
Σχετικά Άρθρα
Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη θα βρεθεί σήμερα Πέμπτη 30 Μαρτίου ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, στην αρμοδιότητα του οποίου ήταν ο ορισμός των βαρδιών των σταθμαρχών.
Ο επιθεωρητής θα απολογηθεί μέσω υπομνήματος.
Επισημαίνεται πως ο επιθεωρητής, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις ώρες των βαρδιών και για το ποιοι τις εκτελούν και με τι καθήκοντα σε κάθε σταθμό, έχει υποστηρίξει ότι σύμφωνα με το πρόγραμμα βαρδιών που είχε συνταχθεί έπρεπε έως 23.00 να βρίσκονται και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία.
Η μοιραία αμαξοστοιχία αναχώρησε από το σταθμό της Λάρισας λίγα λεπτά μετά τις 23:00.

Το κύριο ερώτημα

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, προκύπτει ότι πολύ μεγάλη ευθύνη για αυτήν την ασύλληπτη τραγωδία φέρει ο 59χρονος άπειρος σταθμάρχης, ο οποίος έχει ήδη προφυλακιστεί.
Συνεπώς, το ερώτημα είναι γιατί τοποθετήθηκε σε αυτήν την θέση, ιδιαίτερα από τη στιγμή που ο σταθμός της Λάρισας θεωρείται από τους πιο δύσκολους και νευραλγικούς του σιδηροδρομικού δικτύου.
Όσον αφορά την αναρρωτική άδεια που ζήτησε και πήρε την επόμενη του δυστυχήματος, σημειώνεται πως αυτή δεν έχει καμία σχέση με το εις βάρος του κατηγορητήριο, ενώ δεν εμπεριέχεται καν σε αυτό.

Βαριές κατηγορίες

Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο επιθεωρητής κυκλοφορίας όσο και οι τρεις σταθμάρχες κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.
Εκτός από τον 59χρονο προφυλακισμένο σταθμάρχη, οι άλλοι δύο απογευματινοί σταθμάρχες αφέθηκαν ελεύθεροι με εγγύηση και περιοριστικούς όρους μέχρι τη δίκη.

Καταθέσεις

Ο προφυλακισμένος 59χρονος σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας στην απολογία του είχε ρίξει μερίδιο ευθύνης τόσο στον συμβασιούχο όσο και στον μόνιμο σταθμάρχη.
Είχε υποστηρίξει ότι ο πρώτος έφυγε στις 22:15 και ο δεύτερος 10 λεπτά αργότερα - αμφότεροι δηλαδή πριν τις 23.00 - αφήνοντας τον μόνο του να επιβλέψει την κίνηση των δρομολογίων.
Ο μόνιμος σταθμάρχης στην απολογία του επικαλέστηκε τον κανονισμό Κίνησης του ΟΣΕ, που αναφέρει ότι από τη στιγμή που αναλαμβάνει ο επόμενος, την ευθύνη την έχει αυτός και όχι ο προηγούμενος σταθμάρχης και πως, εφόσον έφτασε στις 22:00 ο σταθμάρχης βάρδιας, ο μόνιμος μπορούσε να φύγει, γιατί δικαιολογείται από τον κανονισμό.
Από την πλευρά του ο συμβασιούχος σταθμάρχης επισήμανε πως ήταν ενισχυτικός, δεν είχε την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών, ενώ επέμεινε στο ότι το ωράριό του ήταν 8ωρο, κάτι που ίσχυε έπειτα από προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενό του, καθώς βάσει σύμβασης δεν μπορούσε να πληρωθεί υπερωρίες, και ότι η βάρδιά του έληγε στις 22:00 το βράδυ.

Άρχισαν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες

Εν τω μεταξύ, άρχισαν χθες, 29 Μαρτίου τα δρομολόγια εμπορικών αμαξοστοιχιών.
Συγκεκριμένα και βάσει σχετικής ανακοίνωσης, δύο εμπορικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train αναχώρησαν η μια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, με ώρα αναχώρησης 22:20 και από Θεσσαλονίκη προς Θριάσιο, με ώρα αναχώρησης 21:45.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης