Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Εθνική τραγωδία - Τέμπη: Έφοδος στον ΟΣΕ... μία εβδομάδα μετά - Γιατροί σε αναστολή για την αναρρωτική στον επιθεωρητή

Εθνική τραγωδία - Τέμπη: Έφοδος στον ΟΣΕ... μία εβδομάδα μετά - Γιατροί σε αναστολή για την αναρρωτική στον επιθεωρητή
Στην ανακρίτρια ο φάκελος για την αναρρωτική άδεια του επιθεωρητή του ΟΣΕ
Σχετικά Άρθρα
(Συνεχές upd) Συνεχίζονται οι έρευνες για να βρεθεί η άκρη του νήματος που οδήγησε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών με τους 57 νεκρούς και να αποδοθούν ποινικές ευθύνες, ενώ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), πραγματοποίησε έφοδο στον ΟΣΕ... μία εβδομάδα μετά την τραγωδία.
Την ίδια ώρα, απαντήσεις και παρεμβάσεις στους σιδηροδρόμους, αναμένονται αύριο, Τετάρτη 8/3, από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη, ο οποίος θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου, μετά την πρόσφατη επίσκεψή του σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη (σήμερα).
Στο μεταξύ, με τα αναπάντητα ερωτήματα να είναι πολλά ως προς τις ενέργειες που έγιναν τη μοιραία νύχτα, αλλά και ως προς τον ακριβή αριθμό των επιβατών της επιβατικής αμαξοστοιχίας, οι ταυτόχρονες έρευνες αναμένεται να ρίξουν "φως" στην υπόθεση.
Στην κατεύθυνση αυτή, ειδικός εφέτης ανακριτής αναλαμβάνει την έρευνα για την απόδοση των πονικών ευθυνών, που θα κινηθεί  προς πάσα κατεύθυνση, συμπεριλαμβανομένων των υπευθύνων, υπηρεσιακών παραγόντων, του ΟΣΕ  και των θυγατρικών του. Θα  ελεγχθούν τα πάντα, από τις  συνομιλίες με τους άλλους σταθμάρχες που έχουν δει  το φως της δημοσιότητας, μέχρι και το αν υπήρξαν ευθύνες από τους μηχανοδηγούς, οι οποίοι είναι μετααξύ των θυμάτων.
Παράλληλα θα κινηθούν οι εργασίες της Ειδικής Επιτροπής για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, το πόρισμα της οποίας θα διαβιβαστεί στη Δικαιοσύνη, ώστε για να καταστεί μέρος της δικογραφίας. Ήδη, στην πρώτη της συνεδρίαση στις 6/3 αποφάσισε ποια θα είναι τα επόμενα βήματα.
Επιπλέον, στο... μικροσκόπιο της Οικονομικής Εισαγγελίας βρίσκονται 4 συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
Μια πρώτη αποτίμηση των στοιχείων και του υλικού που έχει συγκεντρωθεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, θα κάνει σήμερα, Τρίτη 7/3, η Ανακρίτρια Λάρισας και οι δικαστικοί πραγματογνώμονες.
Την ίδια στιγμή, το ανακριτικό έργο συνεχίζεται, ενώ μετά τη ΕΔΕ που διενεργήθηκε προέκυψε ότι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ έλαβε αναρρωτική άδεια χωρίς υποβληθεί σε διαγνωστική εξέταση.
Πάντως, απαντήσεις αναμένεται να δώσει  και  το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ενώ μέσα στην εβδομάδα έρχονται στην Αθήνα εμπειρογνώμονες της Επιτροπής και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ.

Έφοδος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στον ΟΣΕ

Έφοδο
στα γραφεία του ΟΣΕ πραγματοποίησε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), προκειμένου να διεξάγει έλεγχο για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως μετέδωσε το Open, η ΡΑΣ αναζητά συγκεκριμένα στοιχεία (όπως ηχογραφημένες συνομιλίες και έγγραφα), που θα μπορούσαν να ρίξουν περισσότερο φως στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η ΡΑΣ έχει το δικαίωμα να συντάξει πόρισμα για τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας, που θα σταλεί τόσο στον Εισαγγελέα που ερευνά την υπόθεση όσο και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μάλιστα, δεν αποκλείεται ακόμα και η ανάκληση του πιστοποιητικού ασφάλειας του ΟΣΕ.

Συνεχίζεται το ανακριτικό έργο

Και άλλα πρόσωπα αναμένεται να περάσουν το κατώφλι του Ανακριτή.
Το κατώφλι της Ανακρίτριας Λάρισας περνούν από το πρωί της Τρίτης 7/3 εργαζόμενοι στον ΟΣΕ της Λάρισας και συνταξιούχοι, για να καταθέσουν πληροφορίες και να γίνει συλλογή στοιχείων για την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Παράλληλα, στο χώρο των δικαστηρίων καταφθάνουν και δικηγόροι συγγενών, όπου αναμένεται να λάβουν γνώση της δικογραφίας που έχει ήδη σχηματιστεί και να προχωρήσουν σε παράσταση υποστήριξης κατηγορίας.
Ήδη, ενώπιον της Ανακρίτριας, εκτός από τον προφυλακιστέο 59χροχο σταθμάρχη της Λάρισας, πέρασε το προηγούμενο 24ωρο (στις 6/3), ως μάρτυρας και ο σταθμάρχης του Παλαιοφαρσάλου, ο οποίος πήγε στη Λάρισα μισή ώρα μετά το τραγικό δυστύχημα.
Ο δεύτερος σταθμάρχης χθες έδωσε στις αρχές το αρχικό πρόγραμμα με τις υπηρεσίες σταθμαρχών που είχαν οριστεί για τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με το οποίο ο προφυλακιστέος σταθμάρχης είχε 9ωρη βάρδια 22:00-7:00 το πρωί της επόμενη ημέρας, ενώ στην απογευματική βάρδια (14:00 -23:00) ήταν δύο οι σταθμάρχες.
Στο στόχαστρο των ερευνών φέρεται να μπαίνει και έτερος σταθμάρχης η βάρδια του οποίο θα τελείωνε στις 23:00 , αλλά έφυγε από το πόσο του μισή ώρα νωρίτερα, αφήνοντας μόνο του τον κατηγορούμενο.
Στο μεταξύ, στο μικροσκόπιο των ερευνών βρίσκεται η κατάθεση του προφυλακιστέου 59χρονου σταθμάρχη, ο οποίος ανέφερε πως ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ για μια ώρα θα έπρεπε να είναι μαζί του και δεύτερος σταθμάρχης, ενώ δηλώνει κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορεί να θυμηθεί αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.

Ο επιθεωρητής έλαβε αναρρωτική χωρίς... να υποβληθεί σε διαγνωστική εξέταση

Μετά την ολοκλήρωση της ένορκης εξέτασης για τη χορήγηση της αναρρωτικής άδειας που έλαβε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, με εντολή του υπουργού Υγείας, Θάνου Πλεύρη, ο φάκελος της ΕΔΕ διαβιβάζεται αμελλητί από τον διοικητή της 5ης ΥΠΕ, Φώτη Σερέτη, στην ανακρίτρια λόγω της σπουδαιότητας, ενώ τίθενται σε αναστολή καθηκόντων οι εμπλεκόμενοι γιατροί και παραπέμπονται στο πειθαρχικό συμβούλιο.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υγείας, από την ΕΔΕ προέκυψε ότι ο επιθεωρητής έλαβε αναρρωτική άδεια, ενώ δεν υπεβλήθη σε καμία διαγνωστική εξέταση, δεν προσήλθε στα ΤΕΠ αλλά αναζήτησε τον διευθυντή της κλινικής που γνωμάτευσε μόνο με την κλινική εικόνα και χωρίς καμία άλλη εξέταση και εν συνέχεια ο επιμελητής, κατ' εντολή του διευθυντή, έδωσε 30ήμερη αναρρωτική άδεια.
Η σπουδή έκδοσης μιας τέτοιας γνωμάτευσης εκτός της συνήθους διαδικασίας που απαιτεί επίσκεψη σε ΤΕΠ ή σε τακτικό ραντεβού και διαγνωστικό έλεγχο και στον χρόνο που γίνεται -ήτοι ένα 24ωρο μετά το πολύνεκρο δυστύχημα- δικαιολογεί απολύτως τον πειθαρχικό έλεγχο και την ποινική αξιολόγηση των συμπεριφορών, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
Υπενθυμίζεται ότι  βρίσκεται σε αργία από τις 4/3 ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ
Νικολάου Δημήτριος του Παναγιώτη μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη, Σαμαρά Βασιλείου, για υπηρεσία στον σταθμό Λάρισας.
Πάντως, ο ίδιος φέρεται να κατέθεσε ενώπιον των ανακριτικών αρχών την περασμένη Παρασκευή, ότι την ώρα της τραγωδίας θα έπρεπε οι σταθμάρχες να ήταν τρεις.  

Οι επόμενες κινήσεις της Ειδικής Επιτροπής

Τα επόμενα βήματα πάνω στα οποία θα κινηθεί αποφάσισε η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που συγκροτήθηκε με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να διερευνήσει και αναδείξει τα συστημικά προβλήματα και δυσλειτουργίες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Στην πρώτη της συνεδρίαση
στις 6/3, σύμφωνα με ανακοίνωση που υπογράφεται από τον πρόεδρο της Επιτροπής, Ιωάννη - Κωνσταντίνο Χαλκιά, αποφασίστηκε:
-
Να ζητήσει την άμεση παροχή στοιχείων από τους εμπλεκόμενους φορείς για το δυστύχημα των Τεμπών.
-
Να καλέσει στελέχη και υπαλλήλους των εμπλεκομένων φορέων για παροχή στοιχείων και διευκρίνιση ενεργειών ή παραλείψεων αναφορικά με τα συστημικά προβλήματα που αφορούν στη λειτουργία και ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
-
Να συνεκτιμήσει και να αξιολογήσει όλα τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν και να καταθέσει το Πόρισμά της, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται και προτάσεις της για την άρση των προβλημάτων και δυσλειτουργιών που θα εντοπιστούν.
Υπενθυμίζεται ότι  μέλη της Ειδικής Επιτροπής, - εκτός από τον Πρόεδρό της Ιωάννη - Κωνσταντίνο Χαλκιάς, Επίτιμος Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, είανι ο Βασίλειος Προφυλλίδης, Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και ο Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Eπιτόπια επιθεώρηση Γεραπετρίτη σε συγκοινωνιακές υποδομές στη Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη μετέβη  σήμερα, Τρίτη 7/3, ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτης, για επιτόπια επιθεώρηση σε συγκοινωνιακές υποδομές.
Αύριο, Τετάρτη στις 11:00 ο κ. Γεραπετρίτης θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου και όπως αποκάλυψε μιλώντας στο ΣΚΑΪ 100,3 η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος , Αρ. Πελώνη- ο αρμόδιος υπουργός θα δώσει απαντήσεις και θα ανακοινώσει παρεμβάσεις  για τους σιδηροδρόμους.
Την Πέμπτη 9/3, στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ο κ. Γεραπετρίτης θα ενημερώσει για τα ζητήματα του τραγικού δυστυχήματος, ενώ θα συζητηθούν ενδεχόμενες θεσμικές κινήσεις και παρεμβάσεις που επιβάλλονται για κάποια πράγματα που πρέπει να γίνουν άμεσα.

train12.JPG
Αποτίμηση των πρώτων στοιχείων από Ανακρίτρια και δικαστικούς πραγματογνώμονες

Μια πρώτη αποτίμηση των στοιχείων και του υλικού που έχει συγκεντρωθεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, θα κάνει σήμερα, Τρίτη 7/3, η Ανακρίτρια Λάρισας και οι δικαστικοί πραγματογνώμονες που ορίστηκαν.
Στο πλαίσιο αυτό, η δικαστική λειτουργός που θα αναλάβει την έρευνα μετά την σύγκληση Ολομέλειας Εφετών Λάρισας , με την βοήθεια των πραγματογνωμόνων, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ενημερωθεί για το σύνολο των στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η έρευνα, ενώ θα αξιολογήσουν από κοινού το υλικό, προκειμένου να δρομολογηθούν τα επόμενα βήματα.
Μεταξύ των στοιχείων που αναμένεται να δώσει απαντήσεις στα όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας, είναι το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας , που έχουν στη διάθεσή τους οι Αρχές , αλλά και όσα αποτυπώθηκαν στο κέντρο ελέγχου κίνησης. Οι πραγματογνώμονες αναμένεται να δώσουν το στίγμα για την αποσαφήνιση ειδικών, τεχνικών θεμάτων που αφορούν τα ευρήματα, τις συνομιλίες, τις μαρτυρίες , υλικό από κάμερες και άλλα δεδομένα, προκειμένου να καταγραφούν οι συγκλήσεις και αποκλίσεις.

Έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας για τέσσερις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ

Τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες ο Οικονομικός Εισαγγελέας ο οποίος αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.
Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.
Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν ένα μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.
Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:
1. Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου
2. Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και
3. Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS

Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου

Για την σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά την τηλεδιοίκηση όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για τη διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας.
Ωστόσο πριν περίπου έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
train11.JPG
Απαντήσεις αναμένονται από το «μαύρο κουτί»

Το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας αναμένεται να φέρει στο "φως" περισσότερα στοιχεία για τα αίτια της σύγκρουσης των τρένων, όπως στοιχεία για την ταχύτητα, αν χρησιμοποιήθηκαν τα φρένα και πότε, τη μηχανολογική κατάσταση των βαγονιών και της μηχανής.
Θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της έκρηξης και της φωτιάς που ακολούθησε, με τις πρώτες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων.
Παράλληλα, στοιχεία θα συλλέξουν οι αρμόδιοι από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.
train10.JPG
Αποσωληνώθηκε 22χρονος εγκαυματίας – Παραμένει σε ΜΕΘ

Αποσωληνώθηκε, αλλά εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου ο 22χρονος εγκαυματίας από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Η κατάστασή του είναι σταθερή.
Σημειώνεται ότι ο νεαρός φέρει εγκαύματα (έκτασης 20% της επιφάνειας του σώματος) και υποβλήθηκε σε χειρουργείο την περασμένη Παρασκευή από πλαστικούς χειρουργούς.
train05.jpg
Συγγενείς θυμάτων ζητούν νέα εξέταση DNA

Στο μεταξύ, συγγενείς των θυμάτων θα προχωρήσουν με δικό τους πραγματογνώμονα σε νέα εξέταση DNA, καθώς δεν είναι σίγουροι εάν τους έχουν δοθεί οι σοροί των παιδιών τους.
Όπως ανέφερε ο δικηγόρος οικογενειών θυμάτων, Ανδ. Θεοδωρόπουλος, μιλώντας στο mega, συγγενείς των θυμάτων ζητούν νέα εξέταση DNA, καθώς λόγω των κλειστών φέρετρων που παρέλαβαν, έχουν αμφιβολίες εάν μέσα βρίσκονται οι δικοί τους άνθρωποι.
«Έχουν αναγνωριστεί κάποια από τα θύματα, άλλα όμως περιμένουν την αναγνώριση μέσω πραγματογνώμονα, να διενεργηθεί το DNA, οπότε να έχουμε μία σίγουρη επιστημονική άποψη ότι όντως είναι τα παιδιά τους, τα άτομα αυτά που έχουν αναγνωριστεί ως θύματα», ανέφερε αρχικά πρόσθεσε πως «υπάρχουν αμφιβολίες από δικούς μου εντολείς, εάν και κατά πόσο η απόφαση αυτή της κυβέρνησης να μην ανοιχθούν τα φέρετρα και εάν τα μέλη που έχουν σταλεί στους συγγενείς, είναι όντως τα παιδιά τους. Η κα Ανακρίτρια έκανε το αίτημα κάποιων συγγενών δεκτό και αναμένεται η διάταξη. Επειδή δεν έχουν γίνει κηδείες για να διαπιστωθεί το DNA εάν είναι αυτά τα θύματα, είμαστε σε αναμονή των αποτελεσμάτων».
Ο κ. Θεοδωρόπουλος ανέφερε ότι «υπάρχει εντολή να μην ανοιχθούν από τους συγγενείς τα φέρετρα. Εμείς ζητάμε να γίνει εξέταση DNA εκ νέου για να διαπιστωθεί αν είναι τα παιδιά τους. Η πληροφορία είναι από τους γονείς να μην ανοιχθούν τα φέρετρα. Καταφύγαμε στην κα Ανακρίτρια για να καταφέρουμε να διενεργήσουμε το τεστ DNA. Αυτό μου μετέφεραν οι γονείς. Δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό αυτό γιατί ο κάθε συγγενής έχει δικαίωμα να δει τι βρέθηκε από τον άνθρωπό του. Από αυτούς που εκπροσωπώ σίγουρα 5 κηδείες δεν έχουν γίνει. Έχουν ταυτοποιηθεί όλοι οι δυο οικογένειες ζητούν τεστ DNA, για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να προχωρήσουν στην κηδεία. Αναμένεται να αλλάξει απόφαση της ανακρίτριας και να οριστεί ειδικός Εφέτης ο οποίος θα διενεργήσει μία ανάκριση με την οποία εμείς οι συνήγοροι θα έχουμε μία εκτενέστερη ενημέρωση».
«Έχουμε ήδη καταθέσει υποστήριξη της κατηγορίας για τους συγγενείς και αναμένουμε τον ειδικό Εφέτη για να μπορούμε να ορίσουμε τους δικούς μας πραγματογνώμονες. Εκτός από αυτούς που θα ορίσει το κράτος έχουμε και εμείς την δυνατότητα να ορίσουμε τους δικούς μας», πρόσθεσε.

Μήνυση στον Καραμανλή από πατέρα θύματος

«Θα κινηθούμε νομικά και θα αναζητήσουμε ποινικές ευθύνες γι΄αυτό το φρικτό δυστύχημα είτε είναι πολιτικό πρόσωπο, είτε είναι από τον ΟΣΕ. Ο κ. Ασλανίδης, πατέρας θύματος του δυστυχήματος, έδωσε εντολή να καταθέσω μήνυση και ύστερα αγωγή στον Κώστα Καραμανλή, τον πρώην υπουργό Μεταφορών ο οποίος πριν το δυστύχημα είχε εγγυηθεί ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι ασφαλείς για τον ελληνικό λαό. Επίσης θα καταθέσουμε μήνυση κατά παντός υπευθύνου», ανέφερε ο δικηγόρος θυμάτων της τραγωδίας.

Πλεύρης: Οι συγγενείς μπορούν να ανοίξουν τα φέρετρα και να προχωρήσουν σε νέο τεστ DNA εάν το επιθυμούν

«Το να βλέπεις τους ανθρώπους εκεί να αναζητούν τα παιδιά τους είναι κάτι που μας συγκλονίζει. Επειδή η κατάσταση αυτών των νεκρών δεν ήταν σε κατάσταση που μπορούσαν να αναγνωριστούν, αυτό που έγινε ήταν να γίνει ταυτοποίηση DNA για να μην μπαίνουν οι γονείς σε διαδικασίες να βλέπουν διαφορετικές σορούς και να τους παραδίδονται σε φέρετρα και όχι σε σακούλες», εξήγησε μιλώντας στο mega o υπουργός Υγείας, Θ.Πλεύρης.
Υπογράμμισε ότι οι οικογένειες και οι συγγενείς των θυμάτων είχαν την υποστήριξη ψυχολόγων και ξεκαθάρισε πως οι συγγενείς μπορούν να ανοίξουν τα φέρετρα και να προχωρήσουν σε νέο τεστ DNA εάν το επιθυμούν, ωστόσο υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν.
«Μπορώ να καταλάβω τον πόνο του καθενός, θεωρώ ότι είναι ψυχοφθόρο να μπαίνει κανείς σε διαδικασίες επανάληψης», σημείωσε.
pr_6.JPG

Σταθμάρχης: Δεν έδωσα εντολή να μπει το τρένο στη γραμμή καθόδου - Κενό μνήμης για το κλειδί

Νεότερες πληροφορίες υπάρχουν σχετικά με το τι ισχυρίστηκε ο σταθμάρχης Λάρισας κατά τη μαραθώνια απολογία του για τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το πώς μπήκε η μοιραία αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου στο δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη, ο σταθμάρχης που κρίθηκε πορφυλακιστέος ανέφερε: "Αυτό που θυμάμαι, είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή καθόδου για Θεσσαλονίκη".
Στη συνέχεια, όσον αφορά στο εάν γύρισε εν τέλη το κλειδί τόνισε ότι υπάρχει κενό μνήμης όσον αφορά εάν γύρισε το κλειδί που υπάρχει στην κονσόλα ή όχι, μεταδίδει ο ΑΝΤ1.
Ο 59χρονος σταθμάρχης δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα και απάντησε σε πλήθος ερωτήσεων της ανακρίτριας και του εισαγγελέα υποστηρίζοντας ότι ποτέ δεν εγκατέλειψε τη θέση του, ενώ δεν αναγνωρίζει όπως ανέφερε ο δικηγόρος του τη φωνή του σε διάφορες ηχογραφημένες συνομιλίες που κυκλοφορούν.
Κατά την απολογία του την Κυριακή, υποστήριξε ότι αναλαμβάνει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί. Είχε να διαχειριστεί μόνος 6 τρένα σε 11 λεπτά. Φέρεται να είπε ότι έχουν σοβαρές ευθύνες και άλλα πρόσωπα «δείχνοντας» και προς την πλευρά του δεύτερου σταθμάρχη, η βάρδια του οποίου τελείωνε στις 23.00. Στο κάδρο των ευθυνών βάζει και επιτελείς, κάνοντας λόγο για λάθη και παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία.
Όπως φέρεται να δήλωσε στην ανακρίτρια, παρά το γεγονός ότι ο ΟΣΕ, είχε δώσει εντολή ο σταθμάρχης της προηγούμενης βάρδιας να μένει μέχρι τις 11, ο κατηγορούμενος είπε ότι παρά τον φόρτο εργασίας λόγω καθυστερήσεων των τρένων, ο συνάδελφός του αποχώρησε πολύ νωρίτερα.
Ακόμη, ο 59χρονος δήλωσε συντετριμμένος για τους 57 νεκρούς.
Υπενθυμίζεται ότι με την σύμφωνη γνώμη της ανακρίτριας και του εισαγγελέα, ο σταθμάρχης κρίθηκε προφυλακιστέος και βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.
Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης