Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί - Αναπάντητα ερωτήματα και εφιαλτικές εκτιμήσεις για τον αριθμό των επιβατών

Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί - Αναπάντητα ερωτήματα και εφιαλτικές εκτιμήσεις για τον αριθμό των επιβατών
Ο αριθμός των ταυτοποιημένων σορών από τους συνολικά 57 νεκρούς ανέρχεται σε 54 - Ντροπή για τη χώρα, ακόμη δεν ξέρουμε τον αριθμό των αγνοουμένων και των επιβατών
Σχετικά Άρθρα
(Συνεχές upd) Στον εισαγγελέα οδηγήθηκε το Σάββατο (4/3/2023) ο σταθμάρχης Λάρισας για την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη ενώ τα αναπάντητα ερωτήματα παραμένουν και καίνε, όπως αυτά του αριθμού των επιβατών και των αγνοουμένων.
Για την τραγωδία έχει ασκηθεί σε βάρος του σταθμάρχη κακουργηματική ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας.
Ο συνήγορος του σταθμάρχη ζήτησε και πήρε προθεσμία για την Κυριακή (5/3/2023) στις 11:00.
Όπως είπε, αυτό έγινε καθώς έχουν προκύψει νέα στοιχεία στην υπόθεση.
Μετά τις έντονες αντιδράσεις για τη σύνθεση της επιτροπής των ειδικών για τα αίτια του δυστυχήματος παραιτήθηκε ο πρόεδρός της, ο Θ. Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι κηδείες των θυμάτων, σοκαριστικές αποκαλύψεις έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα μάλιστα με αποκάλυψη του τηλεοπτικού σταθμού Open, ο ΟΣΕ απάντησε με εξώδικα στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια.
Παράλληλα,  σε καταγγελία ότι την ώρα της τραγωδίας ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν βρισκόταν στη θέση του, αλλά ήταν στο …πόδι του ήταν ο κλειδούχος, προχώρησε ο δικηγόρος ενός εκ των θυμάτων, Γ. Μπαρτζώκης.
Στο μεταξύ, πέντε ημέρες μετά το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα για τα ελληνικά δεδομένα, με την επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε το βράδυ της περασμένης Τρίτης 28/2 μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στην περιοχή Ευαγγελισμός κοντά στα Τέμπη,  κατά το οποίο αναδείχθηκε η «γύμνια» και η έλλειψη έστω και ενός μίνιμουμ σχεδιασμού ασφαλείας και προστασίας του επιβατικού κοινού, είναι άγνωστο το πόσοι ήταν οι επιβαίνοντες και κατά συνέπεια,  πόσοι είναι και οι αγνοούμενοι.
Ο επίσημος απολογισμός κάνει λόγο για 57 νεκρούς και 38 τραυματίες, εκ των οποίων αρκετοί έχουν πάρει εξιτήρια και οι 5 νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, την ώρα που κανείς δεν είναι σίγουρος για το κατά πόσο ισχύει ή όχι αυτός ο αριθμός.

Η πρώτη ανακοίνωση της Hellenic Train, 4 μέρες μετά την τραγωδία

Την πρώτη αναλυτική ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα εξέδωσε το Σάββατο (4/3/2023) η Hellenic Train, δηλώνοντας πως συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα καθώς και πως προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της στους συγγενείς των θυμάτων.
Δίνει διευκρινίσεις για τον αριθμό των επιβατών αναφέροντας πως μόνο τα ονόματα των επιβατών που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο περιλαμβάνει ο κατάλογος που παρέδωσε η Hellenic Train στις Αρχές καθώς και ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:

«Οι ημέρες που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλη τη χώρα και για την εταιρεία μας, η οποία έχασε 9 εργαζόμενους στο δυστύχημα.
Η Hellenic Train εκφράζει τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων στους οποίους προσφέρει με κάθε τρόπο την στήριξή της.
Η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο συρμών στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού.
Το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν από την πρώτη στιγμή στον τόπο του δυστυχήματος και παρείχε υποστήριξη, σε συνεργασία με τις αρχές, την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και τις ομάδες διάσωσης, ενώ μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας υποστήριξε την κινητοποίηση των ψυχολόγων που θα βρίσκονταν στα νοσοκομεία.
Επιπλέον, η Hellenic Train παρείχε λεωφορεία για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών που κατάφεραν να αποβιβαστούν προκειμένου να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη που ήταν ο τελικός προορισμός.
Αμέσως μετά το συμβάν, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, με σκοπό να παρέχει πληροφορίες και να παραπέμπει στις αρμόδιες αρχές για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα.
Η Hellenic Train διευκρινίζει ότι ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο.Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό.
Η εταιρεία ενημερώνει ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων.
Στους υπεραστικούς συρμούς, όλα τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες θέσεις και, ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως τρόπου αγοράς, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του εκδοτηρίου ή στο τρένο, ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.
Η Hellenic Train επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο.
Ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός.
Η εταιρεία συνεχίζει το έργο της, βοηθώντας και υποστηρίζοντας τα θύματα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και όλες τις αρμόδιες αρχές» .

Εφιαλτικές εκτιμήσεις για τον αριθμό των επιβατών

Την ίδια ώρα άγνωστος παραμένει ακόμα ο αριθμός των επιβατών.
Οι αμαξοστοιχίες ETR470 διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής. Η νόμιμη χωρητικότητα προβλέπει δυνατότητα μεταφοράς 475 επιβατών Κάθε αμαξοστοιχία όμως μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες.
Σύμφωνα με πολλές μαρτυρίες το τρένο ήταν ήδη γεμάτο κατά την αναχώρησή του. Κόπηκαν 351 εισιτήρια επίσημα αλλά επιβιβάστηκαν δεκάδες ακόμα χωρίς εισιτήριο, με πρόθεση να εκδώσουν μέσα στο τρένο. Στην Λάρισα αποβιβάστηκαν 70-80 όμως επιβιβάστηκαν περισσότεροι για Θεσσαλονίκη γεγονός που προκύπτει από μαρτυρίες ότι τους προωθούσαν πλέον στα πίσω βαγόνια. Στο δρομολόγιο επέβαιναν και 10 μέλη προσωπικό
Σύμφωνα με την ενημέρωση της Πυροσβεστικής αρχικά, 214 επιβάτες μεταφέρθηκαν με 6 λεωφορεία σε Θεσσαλονίκη και Λάρισα και 5 διακομίστηκαν στο νοσοκομείο της Κατερίνης, εκ των οποίων 3 ήταν καλά στην υγεία τους και αποχώρησαν, ενώ 2, ελαφρά τραυματίες.
Αυτό δείχνει ότι πίσω έμειναν περισσότεροι από 280 άνθρωποι.
Από αυτά τα 280 άτομα, 48 παρέμεινα για νοσηλεία αργότερα και 6 νοσηλεύονται σε ΜΕΘ σύνολο 54
Πόσοι από τους υπόλοιπους 246 είναι νεκροί , πόσοι δεν θα ταυτοποιηθούν ποτέ και πόσοι θα χαρακτηριστούν αγνοούμενοι;

Στους 55 οι ταυτοποιημένοι νεκροί

Ένας ακόμα νεκρός ταυτοποιήθηκε από την εξέταση δειγμάτων στα εγκληματολογικά εργαστήρια ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ταυτοποιημένων θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη στα 55, σύμφωνα με την Αστυνομία που διενεργεί το μακάβριο έργο της αναγνώρισης.
Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών.

Μακάβριο εύρημα

Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος.
Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της Παρασκευής 3/3/2023.
Από το Αρχηγείο του ΠΣ επίσης έγινε γνωστό ότι η έρευνα στον τόπο του δυστυχήματος είναι στην τελική της φάση, με την απομάκρυνση των δύο μηχανών, που καθυστέρησε στις 3/3 λόγω βροχής και θα ακολουθήσει η τελευταία «σάρωση» σε μια περιοχή περίπου 500 τετραγωνικών μέτρων.
Αμέσως μετά θα ανακοινωθεί και η ολοκλήρωση των ερευνών, πιθανόν τις επόμενες ώρες.

Οι τραυματίες

Στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας νοσηλεύονται επτά τραυματίες από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, από τους 20 που ήταν αρχικά, καθώς οι υπόλοιποι έχουν πάρει εξιτήριο, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, Κ. Γιαννακόπουλος.
Όπως ανέφερε ο κ. Γιαννακόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ, από τους 7 ασθενείς, οι 6 νοσηλεύονται σε κοινούς θαλάμους και ο ένας στην εντατική με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
Επίσης, στο Πανεπιστημιακό Λάρισας πλέον νοσηλεύονται 13 από τους 25 ασθενείς, εκ των οποίων οι 9 σε κοινούς θαλάμους και οι 4 στην εντατική.
Τέλος, ένα άτομο με βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση έχει διακομιστεί στη Θεσσαλονίκη και ακόμη ένα με εγκαύματα στο Παπανικολάου.
 
11_7.jpg

pr_3.JPG
12_5.jpg
9_5.JPG
Καταγγελία για σταθμάρχη

Σε καταγγελία ότι την ώρα της τραγωδίας ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν βρισκόταν στη θέση του, αλλά ήταν στο …πόδι του ήταν ο κλειδούχος, προχώρησε ο δικηγόρος ενός εκ των θυμάτων, Γ. Μπαρτζώκης.
Ο κ. Μπαρτζώκης μιλώντας στον ΑΝΤ1 ανέφερε ότι βάσει των καταγγελιών που έχει δεχθεί, την ώρα της σύγκρουσης στις κλήσεις του σταθμάρχη υπήρχε οχλαγωγία και ακουγόταν μουσική.
«Στα 100 μέτρα υπάρχει ένα καφέ που δεν είχε μουσική», τόνισε και πρόσθεσε ότι «δεν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης. Φαίνεται ότι, ο κλειδούχος ήταν στη θέση του σταθμάρχη και ο σταθμάρχης ήταν μακριά».
Εξήγησε ότι οι σχετικές καταγγελίες τεκμηριώνονται από επιτόπια στοιχεία και ότι «πήγε η Αστυνομία και πήρε το υλικό από τις κάμερες, εγώ ζήτησα να πάρει και τα σκουπίδια».
4_16.jpg
Εξώδικα έστελνε ο ΟΣΕ στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια

Ο ΟΣΕ έστελνε με εξώδικα στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για την ασφάλεια, όπως αποκάλυψε ο τηλεοπτικός σταθμός του Open.
Συγκεκριμένα, ένα από τα σωματεία που ανήκουν στην ομοσπονδία του ΟΣΕ, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης που αποτελείται από τους οδηγούς, είχε στείλει εξώδικα αναφέροντας τα προβλήματα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων και στις 31 Οκτωβρίου του 2022.
Μεταξύ άλλων, το εξώδικο έγραφε ότι «ζητάμε την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, etcs και της ασφάλειας του δικτύου η οποία έχει καταστεί εδώ και χρόνια προβληματική».
Σε όλα αυτά τα αιτήματα, σύμφωνα με τον εργατολόγο, Γ. Καρούζο, ο ΟΣΕ απάντησε με εξώδικα στους εργαζόμενους, αναφέροντας ότι είναι συκοφαντικά όσα υποστηρίζουν και ότι θα υποστούν τις συνέπειες.

Έρευνα της Τροχαίας Λάρισας στα γραφεία του ΟΣΕ για συλλογή στοιχείων

Έρευνα στο πλαίσιο της προανάκρισης πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Τροχαίας για το δυστύχημα στα Τέμπη, στα γραφεία του ΟΣΕ στη Λάρισα, με στόχο να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζονται οι αστυνομικές ερευνες για την διερεύνηση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, άνδρες της Τροχαίας στην έρευνα τους συνέλεξαν ό,τι στοιχείο κρίνεται χρήσιμο, όπως έγγραφα και άλλα ντοκουμέντα που αφορούσαν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, ώστε να βγουν συμπεράσματα για τα αίτια της τραγωδίας και τον καταλογισμό των ευθυνών.

Η συλλογή του υλικού

Έχουν ήδη μεταφερθεί η μηχανή του μοιραίου τρένου, το πρώτο βαγόνι και το κατεστραμμένο κυλικείο.
Πριν την μεταφορά τους θα ανασηκωθούν, ώστε οι άνδρες της ΕΜΑΚ να ερευνήσουν σπιθαμή προς σπιθαμή το έδαφος για νέα στοιχεία.
Αμέσως μετά στην περιοχή θα κάνουν αυτοψία στον χώρο οι εμπειρογνώμονες, ώστε να διασαφηνιστούν τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία.
Από το πρωί άντρες της ΕΜΑΚ πραγματοποιούν εξονυχιστικούς ελέγχους, ενώ συλλέγουν προσωπικά αντικείμενα των επιβατών.
Μεταξύ αυτών τα παπουτσάκια ενός μωρού, την ταυτότητα μιας κοπέλας που είναι άγνωστο αν επέζησε καθώς και γυναικεία κοσμήματα.
Όλα τα αντικείμενα θα αποδοθούν σε εκείνους που ανήκουν.
Παράλληλα έχουν ήδη απομακρυνθεί τα κοντείνερ της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας.

Τι μετέφερε το εμπορικό τρένο – Κατηγορία για παράνομη μεταφορά υλικών 

Ένα από τα ερωτήματα που παραμένουν σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη είναι γιατί έγινε τόσο ισχυρή έκρηξη μετά τη σύγκρουση των τρένων, από την οποία, μάλιστα, σχηματίστηκε «μανιτάρι», όπως έχουν αποτυπώσει βίντεο από το σημείο.
Σύμφωνα με το δικηγόρο πολυτραυματία από τη σύγκρουση των δύο τραίνων, Γιώργο  Μπαρτζώκη το εμπορικό τρένο που συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία φαίνεται ότι περιείχε παράνομα εύφλεκτα υλικά που δεν είχαν δηλωθεί. Όπως υποστήριξε, η μικρή ταχύτητα με την οποία κινούνταν σε συνδυασμό με τα δηλωμένα υλικά που λέγεται ότι κουβαλούσε, δεν δικαιολογούν την τεράστια έκρηξη που προκλήθηκε.
Ο κ. Μπαρτζώκης επισημαίνει ότι, το «μανιτάρι» που δημιουργήθηκε μετά την έκρηξη σημαίνει ότι είχε προπάνιο, κηροζίνη η κάποια άλλη πολύ εύφλεκτο.
«Γι αυτό σήμερα από τη στιγμή που υπάρχει η καταγγελία για παράνομο υλικό, θα πρέπει να έρθει ειδικό κλιμάκιο της Πυροσβεστικής από την Αθήνα να το ερευνήσει. Δε δικαιολογείται με 2 φιάλες υγραερίου αυτή έκρηξη» είπε, διευκρινίζοντας πως η χρήση υγραερίου απαγορεύεται στα τρένα, όπου άλλωστε όλα λειτουργούν ηλεκτρικά.
Όπως ανέφερε, η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει πως δεν ήταν φιάλες υγραερίου αλλά για τα φρένα.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο, πηγές αναφέρουν πως η παράνομη μεταφορά υλικών είναι κάτι που γίνεται καιρο.

Τα λάδια στις μηχανές

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, μια πρώτη εκτίμηση των ερευνητών είναι ότι η έκρηξη, μετά τη σύγκρουση των δυο τρένων στα Τέμπη, πιθανότατα να προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν στις μηχανές τους οι δυο αμαξοστοιχίες.
Με βάση την ίδια πηγή, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες.
Με τη μετωπική σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν αυτό το τεράστιο «μανιτάρι».
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό.
Αυτό προέκυψε τόσο από την έρευνα των αστυνομικών αλλά και από πυροσβέστες που βρίσκονται στο σημείο της τραγωδίας.
Σύμφωνα με πηγές της Πυροσβεστικής, μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν δύο παράγοντες που θα ήταν ικανοί να προκαλέσουν τέτοια ζημιά.
Ο πρώτος παράγοντας αφορά στις πολύ μεγάλες ποσότητες λαδιού μέσα σε μεγάλα δοχεία που βρίσκονται στις ψήκτρες, τα οποία δοχεία είναι υπό πίεση και χρησιμοποιούνται για το σύστημα πέδησης των τρένων ενώ ο δεύτερος παράγοντας αφορά στους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειες που τροφοδοτούν το τρένα με ρεύμα.
Επιπλέον, η Πυροσβεστική αναφέρει πως δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
«Με αφορμή πρόσφατες αναφορές σε ΜΜΕ περί ανεύρεσης δύο φιαλών υγραερίου, στο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στα Τέμπη, το Πυροσβεστικό Σώμα διευκρινίζει:
Κατά την διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.
Συνεπώς, οι σχετικές με το θέμα δημοσιογραφικές αναφορές, οι οποίες μάλιστα αποδόθηκαν σε εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».6_11.JPG
13_5.jpg

54.JPG
Απόφαση - ντροπή για τις αποζημιώσεις

Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος της 28ης Φεβρουαρίου 2023 εστίασε στο ανθρώπινο λάθος και τον σταθμάρχη, προσπαθώντας να αποσείσει τις όποιες ευθύνες της αναλογούν – όπως και στις προηγούμενες – για τις τραγικές ελλείψεις και παραλείψεις στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Εξάλλου ο ίδιος ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τηλεοπτική του δήλωση εστίασε στο ανθρώπινο λάθος χωρίς ο ίδιος να είναι ειδικός για να τοποθετηθεί.
Ωστόσο φαίνεται πως η αλήθεια είναι διαφορετική και η όλη απόπειρα απόλυτης ενοχοποίησης του σταθμάρχη έχει άλλη βάση.

Κυνισμός

Οι κυβερνώντες όχι μόνο γνώριζαν την κατάσταση στους σιδηροδρόμους της χώρας, και δεν έκαναν τίποτα επ’ αυτού αγνοώντας τις προειδοποιήσεις των συνδικαλιστών για επικείμενο δυστύχημα αλλά είχαν λάβει και προληπτικά μέτρα για να «καλυφθούν» στην περίπτωση που αυτό ερχόταν.
Από το 2009 οι διάφορες κυβερνήσεις έπαιρναν παράταση αποφυγής από την εφαρμογή άρθρων του κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπ. αρ. 1371/2007, όπου ένα απ’ αυτά μιλούσε για αποζημιώσεις σε περίπτωση νεκρών, όπως αποκαλύπτει το 2020mag.gr.

Η προκλητική εξαίρεση

Ειδικότερα σύμφωνα με τη διάταξη που υπέγραψε το 2019 ο τότε υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης A. Κεφαλογιάννης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιρείται με σκανδαλώδη τρόπο από το να καταβάλει αποζημιώσεις σε επιβάτες σε περίπτωση που η ίδια φέρει ευθύνες για κάτι που θα τους συμβεί.
Αυτή η διάταξη έχει ισχύ πενταετίας μέχρι το 2024, όπως και οι δυο προηγούμενες που υπογράφηκαν το 2009 και το 2014 από τη χώρα μας.
Η απόφαση αυτή αποκαλύπτει πως όχι μόνο γνώριζαν πως ανά πάσα στιγμή συμβεί το μοιραίο αλλά ταυτόχρονα λάμβαναν και προληπτικά μέτρα για ένα τέτοιο πολύ πιθανό ενδεχόμενο.

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 13 του ευρωπαϊκού κανονισμού (το οποίο περιλαμβάνεται σαν εξαίρεση στη διάταξη που υπέγραψε η κυβέρνηση) αναφέρεται ρητά:
«Εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση του άρθρου 26 παράγραφος 5 του παραρτήματος Ι, πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου που δικαιούται αποζημίωσης, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία».
1_78.JPG



2_60.JPG


13.webp
Πειθαρχική έρευνα εναντίον 9 γνωστών δικηγόρων για την υπόθεση των Τεμπών - ΔΣΑ: «Μην κάνετε τυμβωρυχία»


Την ίδια ώρα, πειθαρχική έρευνα σε βάρος εννιά πολύ γνωστών δικηγόρων διέταξε ο πρόεδρος του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ), Ζήσης Κωνσταντίνου.
Ο πειθαρχικός έλεγχος αφορά τηλεοπτικές εμφανίσεις για την τραγωδία στα Τέμπη και τα ερευνόμενα αδικήματα είναι “αθέμιτη διαφήμιση” και “παραβίαση μυστικότητας της προανάκρισης”.
Η έρευνα σύμφωνα με πληροφορίες στρέφεται κατά 6 πολύ γνωστών δικηγόρων της Αθήνας, καθώς και 3 της περιφέρειας, οι οποίοι έχουν εμφανιστεί με δηλώσεις τους στα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης.
Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση του ΔΣΑ με την οποία προχωρούσε στην καταδίκη δικηγορικών συμπεριφορών στα ΜΜΕ για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και ανέφερε πως κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου αποφασίστηκε η κίνηση αυτεπάγγελτης πειθαρχικής διερεύνησης.

Νέα 24ωρη απεργία σε Μετρό, ΗΣΑΠ Κυριακή 5/3 - Οι συρμοί θα κινηθούν 9 π.μ.- 4 μ.μ., για διευκόλυνση των διαδηλωτών

Ακινητοποιημένα θα είναι Σάββατο και Κυριακή (4-5 Μαρτίου) τα τρένα λόγω της 48ωρης απεργίας Σωματείων Εργαζομένων στον σιδηρόδρομο.
Ως εκ τούτου σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train, αναστέλλονται όλα τα δρομολόγια της εταιρείας.
Σε 24 απεργία προχωρά την Κυριακή 5 Μαρτίου, στις Γραμμές 1,2 και 3 του Μετρό, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων κίνησης ΣΤΑΣΥ ΑΕ, απευθύνοντας κάλεσμα για συμμετοχή στο παλλαϊκό συλλαλητήριο στις 11 π.μ. στο Σύνταγμα.
Ταυτόχρονα, το Σωματείο ενημερώνει ότι οι συρμοί θα κινηθούν από τις 9 π.μ. έως τις 4 μ.μ., προς διευκόλυνση της προσέλευσης των διαδηλωτών στη συγκέντρωση.
Όπως αναφέρει το Σωματείο σε ανακοίνωσή του «σοκαρισμένοι και βαθιά θλιμμένοι για το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη, μικροί μπροστά στο μέγεθος της καταστροφής, δεν έχουμε λόγια για να εκφραστούμε για την ασύλληπτου μεγέθους τραγωδία.

Πανό για την τραγωδία 


Καθυστέρηση στην έναρξη της αναμέτρησης μπάσκετ του Ιωνικού με την ΑΕΚ, για πανό που σήκωσαν οι φίλοι των γηπεδούχων και αφορούσε την τραγωδία στα Τέμπη.
Απίστευτο: Οι διαιτητές στο Ιωνικός - ΑΕΚ ζήτησαν να κατέβει πανό για την τραγωδία στα Τέμπη

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης