Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Εφιάλτης και μπάχαλο δίχως τέλος στα Τέμπη - Στους 57 οι νεκροί - Οργή: Κανείς δεν ξέρει ακόμη τον ακριβή αριθμό επιβατών

Εφιάλτης και μπάχαλο δίχως τέλος στα Τέμπη - Στους 57 οι νεκροί -  Οργή: Κανείς δεν ξέρει ακόμη  τον ακριβή αριθμό επιβατών
Εντολή Ντογιάκου για έρευνα σε βάθος και προς κάθε κατεύθυνση για να εντοπιστούν οι υπεύθυνοι «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται»
Σχετικά Άρθρα
(Συνεχές upd) Με τα σωστικά συνεργεία να εξακολουθούν να επιχειρούν και να ανασύρουν απανθρακωμένες σορούς ή μέλη αυτών, καμία αρμόδια Αρχή δεν είναι σε θέση να πει με βεβαιότητα το πόσοι ήταν τελικά οι άνθρωποι που επέβαιναν στην επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε το βράδυ της περασμένης Τρίτης 28/2 μετωπικά με εμπορική αμαξοστοιχία στην περιοχή Ευαγγελισμός κοντά στα Τέμπη.
Τέσσερις ημέρες μετά το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα για τα ελληνικά δεδομένα, κατά το οποίο αναδείχθηκε η «γύμνια» και η έλλειψη έστω και ενός μίνιμουμ σχεδιασμού ασφαλείας και προστασίας του επιβατικού κοινού, είναι άγνωστο το πόσοι ήταν οι επιβαίνοντες και κατά συνέπεια πόσοι είναι και οι αγνοούμενοι.
Ο επίσημος απολογισμός κάνει λόγο για 57 νεκρούς και 38 τραυματίες, εκ των οποίων οι 7 νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, την ώρα που κανείς δεν είναι σίγουρος για το κατά πόσο ισχύει ή όχι αυτός ο αριθμός.
Την ίδια στιγμή και ενώ αύριο Σάββατο 4/3 αναμένεται να απολογηθεί ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος – όπως είπε ο συνήγορος του – αναγνώρισε την ευθύνη μέχρι το σημείο που του αναλογεί, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος διέταξε τη διενέργεια έρευνας σε βάθος και προς κάθε κατεύθυνση με άμεση συγκέντρωση όλων των αποδείξεων έτσι ώστε να εντοπιστούν οι υπεύθυνοι της ασύλληπτης αυτής σιδηροδρομικής τραγωδίας «όποιοι και αν είναι, όπου και αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται».

Ταυτοποίηση

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση οι νεκροί ανέρχονται σε 57, ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία ταυτοποίησης με τη μέθοδο της ανάλυσης DNA.
Όπως αναφέρεται, ο αριθμός των ταυτοποιημένων σορών από τους συνολικά 57 νεκρούς ανέρχεται σε 52.
Μετά την επίσημη ταυτοποίηση, οι σοροί θα παραδίδονται στις οικογένειες τους για τις υπόλοιπες απαιτούμενες διαδικασίες. Επί του παρόντος έχουν ενημερωθεί 14 οικογένειες με την επώδυνη διαδικασία να συνεχίζεται.
Όποιος από τους επιβάτες δεν ταυτοποιείται με κάποια σορό, θα θεωρείται αγνοούμενος. Αυτή τη στιγμή γίνεται λόγος για 56 αγνοούμενους.
Μέχρι στιγμής 52 συγγενείς επιβατών φέρονται να έχουν δώσει δείγμα DNA, ενώ ελήφθησαν 55 δείγματα από σορούς.
Επιπλέον η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ ανέφερε πως προσωπικά αντικείμενα των επιβατών που βρέθηκαν στο σημείο έχουν συλλεχθεί και γι αυτά μπορούν να επικοινωνούν οι άνθρωποι με το αστυνομικό τμήμα Τεμπών.
33_1.JPG
11_7.jpg
12_5.jpg
Διαχειρίσιμη η κατάσταση με τους τραυματίες

Όσον αφορά τους τραυματίες αυτοί ανέρχονται σε 38, εκ των οποίων οι 7 είναι σε ΜΕΘ.
Οι θεράποντες ιατροί από τα νοσοκομεία όπου νοσηλεύονται, υποστηρίζουν πως η κατάσταση τους είναι απόλυτα διαχειρίσιμη.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι περισσότεροι τραυματίες που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης αναμένεται να πάρουν εξιτήριο σήμερα Παρασκευή 3/3.
9_5.JPG
Ολοκληρώνονται οι έρευνες των σωστικών συνεργείων

Εν τω μεταξύ, έως σήμερα το μεσημέρι εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης.
Όπως είπε, τα γερανοφόρα οχήματα έχουν μετακινήσει τα δύο βαγόνια τόσο το πρώτο επιβατικό της β’ θέσης όσο και το βαγόνι-εστιατόριο διευκολύνοντας την επιχείρηση έρευνας.
Ταυτόχρονα οι πυροσβέστες από χθες το απόγευμα πραγματοποιούν σάρωση τόσο στις άμορφες μάζες των βαγονιών όσο και στο έδαφος.
«Σκοπός μας είναι αφενός ο πιθανός εντοπισμός αγνοουμένων και αφετέρου η πιθανή συλλογή ακόμα και μικρών δειγμάτων βιολογικού υλικού που θα αξιοποιηθούν στη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης.
Εκτιμάται ότι μέχρι το μεσημέρι θα έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση έρευνας», σημείωσε ο κ. Βαθρακογιάννης.
4_16.jpg
Τα αίτια της τεράστιας έκρηξης αναζητά η Πυροσβεστική

Πάντως, η Πυροσβεστική πραγματοποιεί έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην ισχυρότατη έκρηξη, καθώς, όπως αναφέρουν από το Πυροσβεστικό Σώμα, αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.
Σύμφωνα με πηγές της Πυροσβεστικής, μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν δύο παράγοντες που θα ήταν ικανοί να προκαλέσουν τέτοια ζημιά.
Ο πρώτος παράγοντας αφορά στις πολύ μεγάλες ποσότητες λαδιού μέσα σε μεγάλα δοχεία που βρίσκονται στις ψήκτρες, τα οποία δοχεία είναι υπό πίεση και χρησιμοποιούνται για το σύστημα πέδησης των τρένων ενώ ο δεύτερος παράγοντας αφορά στους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειες που τροφοδοτούν το τρένα με ρεύμα.
Επιπλέον, η Πυροσβεστική αναφέρει πως δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
«Με αφορμή πρόσφατες αναφορές σε ΜΜΕ περί ανεύρεσης δύο φιαλών υγραερίου, στο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στα Τέμπη, το Πυροσβεστικό Σώμα διευκρινίζει:
Κατά την διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.
Συνεπώς, οι σχετικές με το θέμα δημοσιογραφικές αναφορές, οι οποίες μάλιστα αποδόθηκαν σε εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».
6_11.JPG
Εντολή Ντογιάκου

Εντολή να διενεργηθεί έρευνα σε βάθος και προς κάθε κατεύθυνση, να συγκεντρωθούν άμεσα όλες οι αποδείξεις και να εντοπιστούν οι υπεύθυνοι «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται» έδωσε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος με νέα παραγγελία του προς τον επικεφαλής της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας.
Ο κ.Ντογιάκος αναφέρει «είναι η ώρα της Δικαιοσύνης», προκειμένου να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν».
Ο εισαγγελέας του Ανωτάτου Δικαστηρίου επισημαίνει τους άμεσους στόχους των ερευνών, σημειώνοντας ως προτεραιότητα, την άμεση ανάγκη συλλογικής, σε αυτό το στάδιο, όλων των αποδείξεων, που θα χρησιμεύσουν στην απόδοση ευθυνών και στον εντοπισμό των υπευθύνων.
«Δεν πρέπει, να παγιδευτεί η δικανική κρίση σε ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων ατόμων και μόνο.
Αντίθετα, επιβάλλεται η πλήρης διερεύνηση της υπόθεσης από κάθε πλευρά και η απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση, σύμφωνα με τις ουσιαστικές ποινικές διατάξεις, την ισχύουσα δικονομική τάξη» επισημαίνει ο κ.Ντογιάκος.

Το Σάββατο 4/3 η απολογία του σταθμάρχη

Αύριο Σάββατο 4/3 αναμένεται να απολογηθεί στον εισαγγελέα ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη για τη σιδηροδρομική τραγωδία στο μερίδιο που του αναλογεί, εννοώντας προφανώς το ηλεκτρονικό σύστημα και τη σήμανση που δεν λειτούργησαν.
Ερωτηθείς για το εάν τελικά ο πελάτης του γύρισε το κλειδί για να αλλάξει τροχιά το τρένο, αλλά αυτό δεν λειτούργησε, όπως είχε αρχικά ισχυριστεί, ο συνήγορός του δεν απάντησε.
Μιλώντας για τις κατηγορίες με τις οποίες θα βρεθεί αντιμέτωπος ο βασικός ύποπτος για την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη είπε ότι η κατηγορία είναι η διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών που είναι κακούργημα.
«Από ανθρώπινη πλευρά είναι συντετριμμένος.
Αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης.
Αλλά αυτό που μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος ευθυνών.
Εδώ υπάρχει ένα δάσος ευθυνών» υποστήριξε ο συνήγορος του.
Υπενθυμίζεται πως ο 59χρονος σταθμάρχης, ο οποίος είχε τοποθετηθεί σε αυτή τη θέση πριν από περίπου 40 ημέρες, είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, όπως πέρα από τη διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών και με ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή εξ αμελείας.
13_5.jpg

Νέα βαριά παράλειψη από το σταθμάρχη;

Εν τω μεταξύ, νέα ερωτήματα προκαλεί και ένα ακόμα στοιχείο που δείχνει πως ο σταθμάρχης Λάρισας υπέπεσε σε ένα ακόμα λάθος.
Σε δηλώσεις του ο σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης υποστήριξε ότι το σύστημα σηματοδότησης που υπάρχει και λειτουργεί στον σταθμό της Λάρισας, παρακολουθούσε επί 5,5 χιλιόμετρα το Intecity 62 να κινείται στην αντίθετη γραμμή.
Εκτιμάται πως πρόκειται για μια απόσταση και για έναν ικανό χρόνο ώστε να διαπιστωθεί ότι το τρένο είχε μπει σε λάθος γραμμή και, ενδεχομένως, να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση.
«Ο σταθμός Λαρίσης έχει σύστημα σηματοδότησης το οποίο τελειώνει 5,5 χλμ. βόρεια της Λάρισας, είχε βγει το τρένο από αυτό το σύστημα, από αυτόν τον έλεγχο και λίγα χιλιόμετρα παρακάτω συνέβη το μοιραίο (…)
Το γιατί ο σταθμάρχης δεν το είδε και δεν μπόρεσε να διορθώσει το λάθος - αν είναι λάθος, ό,τι πει η ανάκριση -, εκείνη τη στιγμή, αυτό θα του δουν στην ανακριτική διαδικασία.
Πάντως, το τρένο είχε παρακολούθηση για 5,5 ακόμη χιλιόμετρα μετά» ανέφερε ο σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.
54.JPG
Σύγκρουση με 160 χλμ/ώρα

Συνέπεια ήταν τα δύο τρένα να συγκρουστούν σε ένα σημείο όπου το intercity θα μπορούσε να είχε αναπτύξει μια ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, τη στιγμή που η εμπορική αμαξοστοιχία κινούνταν φορτωμένη με τεράστιο βάρος (μετέφερε κοντέινερ) και ταχύτητα 110 χλμ/ώρα.
Η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη, ξέσπασε άμεσα φωτιά, με αποτέλεσμα τα πρώτα βαγόνια όχι μόνο να μετατραπούν σε μια άμορφη μάζα αλλά και να εξαϋλωθούν, μια και αναπτύχθηκαν θερμοκρασίες 1.300 βαθμών Κελσίου.
Ειδικοί πάντως επισημαίνουν πως εάν η σύγκρουση γινόταν λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα και μέσα στο τούνελ – περίπου 50 με 100 μέτρα από το σημείο της σύγκρουσης – δεν θα είχε σωθεί κανείς από τους περίπου 350 ανθρώπους.
Πάντως, οι εργαζόμενοι εδώ και πολύ καιρό προειδοποιούσαν για τους κινδύνους που υπήρχαν όσον αφορά την εκτέλεση του σιδηροδρομικού έργο λόγω των ελλείψεων και των παραλείψεων.
Σε δηλώσεις τους οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ αναφέρουν πως τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια και ότι όλα γίνονται χειροκίνητα.

Πειθαρχική έρευνα εναντίον 9 γνωστών δικηγόρων για την υπόθεση των Τεμπών - ΔΣΑ: «Μην κάνετε τυμβωρυχία»

Την ίδια ώρα, πειθαρχική έρευνα σε βάρος εννιά πολύ γνωστών δικηγόρων διέταξε ο πρόεδρος του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ), Ζήσης Κωνσταντίνου.
Ο πειθαρχικός έλεγχος αφορά τηλεοπτικές εμφανίσεις για την τραγωδία στα Τέμπη και τα ερευνόμενα αδικήματα είναι “αθέμιτη διαφήμιση” και “παραβίαση μυστικότητας της προανάκρισης”.
Η έρευνα σύμφωνα με πληροφορίες στρέφεται κατά 6 πολύ γνωστών δικηγόρων της Αθήνας, καθώς και 3 της περιφέρειας, οι οποίοι έχουν εμφανιστεί με δηλώσεις τους στα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης.
Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση του ΔΣΑ με την οποία προχωρούσε στην καταδίκη δικηγορικών συμπεριφορών στα ΜΜΕ για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και ανέφερε πως κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου αποφασίστηκε η κίνηση αυτεπάγγελτης πειθαρχικής διερεύνησης.

Τι αναφέρει ο ΔΣΑ

Ειδικότερα, στην απόφαση αναφέρεται:
«Είναι απερίφραστα καταδικαστέα και πειθαρχικά ελεγκτέα κάθε συμπεριφορά δικηγόρου, που, με αφορμή τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, επιχειρεί την εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου.
Το ΔΣ του ΔΣΑ καλεί όλους τους συναδέλφους να αποφεύγουν τοποθετήσεις που παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας Δικηγόρων.
Τέτοιες συμπεριφορές απάδουν του κύρους και της αξιοπρέπειας του δικηγορικού λειτουργήματος, προκαλούν την κοινωνία και αμαυρώνουν την εικόνα του σώματος.
Κατόπιν αυτών, καλεί τον Πρόεδρο του Πειθαρχικού Συμβουλίου, στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης κίνησης της πειθαρχικής διαδικασίας, να διερευνήσει τυχόν πειθαρχικές ευθύνες δικηγόρων, οι οποίοι εμφανιζόμενοι σε τηλεοπτικά μέσα και αναφερόμενοι στο πολύνεκρο δυστύχημα έχουν παραβεί τους ισχύοντες δεοντολογικούς κανόνες».

Νέα 48ωρη απεργία στα τρένα

Ακινητοποιημένα θα είναι Σάββατο και Κυριακή (4-5 Μαρτίου) τα τρένα λόγω της 48ωρης απεργίας Σωματείων Εργαζομένων στον σιδηρόδρομο.
Ως εκ τούτου σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train, αναστέλλονται όλα τα δρομολόγια της εταιρείας.

Συγκεντρώσεις και επεισόδια για την τραγωδία

Ομάδα αγνώστων έσπασαν και έβαλαν φωτιά σε περιπολικό που βρισκόταν στην Πλατεία Μοναστηρακίου.
Από την επίθεση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο αστυνομικοί που μεταφέρθηκαν στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Λίγη ώρα νωρίτερα την Παρασκευή (3/3/2023) σημειώθηκαν επεισόδια στο Σύνταγμα.
Σύμφωνα με την αστυνομία, ομάδα ατόμων κατά τη διάρκεια της πορείας διαμαρτυρίας στην Βουλή για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, πέταξαν φωτοβολίδες, πέτρες και άλλα αντικείμενα στους αστυνομικούς, που απάντησαν κάνοντας χρήση χημικών.
Επεισόδια ξέσπασαν το απόγευμα της Παρασκευή (3/3) στο κέντρο της Θεσσαλονίκης την ώρα που γινόταν πορεία για τα θύματα του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Η ένταση άρχισε λίγο μετά την έναρξη της πορείας, όταν ομάδα ατόμων με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους, που μετείχαν στον μπλοκ των αντιεξουσιαστών άρχισαν να πετούν αντικείμενα στους αστυνομικούς, που «απάντησαν» με δακρυγόνα και κρότου λάμψης.
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έγιναν επίσης στη Λάρισα αλλά και σε άλλες πόλεις.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης