Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Σπύρος Πατέρας... πρώτος στα Συνέδρια και τελευταίος στην Ασφάλεια

Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Σπύρος Πατέρας... πρώτος στα Συνέδρια και τελευταίος στην Ασφάλεια
Στην περιφέρεια Λαρίσης που έγινε το τραγικό δυστύχημα το 2020 ο αριθμός του προσωπικού ήταν στα 80 άτομα και μειώθηκαν σε 62
Σε δραστική συρρίκνωση του προσωπικού κα μάλιστα σε λειτουργικούς τομείς βαρύνουσας σημασίας για τον Οργανισμό προχώρησε η διοίκηση του ΟΣΕ παρά τις μόνιμες ενέσεις και την κάλυψη των αναγκών με τις υποχρεώσεις να φτάνουν τα 11,6 δις ευρώ.
Σύμφωνα με παράγοντες του Οργανισμού ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ Σπύρος Πατέρας, στο μόνο …σπορ που επιδίδονταν στη διάρκεια της θητείας του ήταν η παρουσία του σε Συνέδρια, δίνοντας μεγάλη σημασία στην ενίσχυση του προφίλ του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι έδωσε το παρόν σε αρκετά συνέδρια ενώ σε αυτά που είχαν σημαντική προβολή από τους διοργανωτές είχαν αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα του Οργανισμού.

pateras_b.JPG
Ο εκσυγχρονισμός του δικτύου γα την ασφάλεια των επιβατών

Πάντως η διοίκηση έδωσε προτεραιότητες για τις συνδέσεις με τα λιμάνια βάζοντας σε δεύτερη προτεραιότητα τον βασικό άξονα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της διοίκησης του ΟΣΕ αναφέρεται φαρδιά πλατιά η μείωση του προσωπικού δυναμικού σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές.
Στην περιφέρεια Λαρίσης που έγινε το τραγικό δυστύχημα το 2020 ο αριθμός του προσωπικού ήταν στα 80 άτομα και μειώθηκαν σε 62 χωρίς η έκθεση να προσδιορίζει την τεχνολογική ανάπτυξη της συγκεκριμένης περιοχής. Το 2019 ο αριθμός των εργαζομένων ήταν στα 92 άτομα.
Η μείωση του προσωπικού δεν σήμανε «συναγερμό» στη διοίκηση για την ασφάλεια των επιβατών.
Ο κλάδος της κυκλοφορίας απασχολούσε 249 άτομα το 2021 από 313 που ήταν το 2020. Δηλαδή μειώθηκαν κατά 64 άτομα. Το 2019 ο αριθμός των εργαζομένων στο συγκεκριμένο τομέα ήταν 350 άτομα.
Το συνολικό προσωπικό του Οργανισμού ήταν στα 1100 άτομα στα τέλη του 2019. Δυο χρόνια αργότερα το μόνιμο προσωπικό μειώθηκε σε 843 άτομα ενώ η δύναμη του έκτακτου προσωπικού εκτινάχθηκε στα 168 άτομα το 2021 από 37 άτομα που ήταν πριν από 1 χρόνο.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ συμπεριλαμβάνει μελέτες και συμβάσεις στις ετήσιες εκθέσεις ενώ αποφεύγονται αναφορές για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου από τις καθυστερήσεις των έργων και την ταυτόχρονή μείωση του προσωπικού.
Η ετήσια έκθεση του 2021 κάνει αναφορές για τις δράσεις εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ για τη διοίκηση που θέλει να …παρακολουθήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους.
4.9 ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ 4.9.1
Οι επενδύσεις σε εταιρικές λειτουργίες και πληροφορική αφορούν κυρίως στις υποστηρικτικές δράσεις για την Επιχειρησιακή αναδιοργάνωση και τον επανασχεδιασμό του Ο.Σ.Ε. καθώς και στην ανάπτυξη Πληροφοριακών Συστημάτων.
kladoi_1.JPG
dynamiko.JPG

Κατά την διάρκεια του έτους 2021 υλοποιήθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη τα παρακάτω:
• Ψηφιακός Μετασχηματισμός διαδικασιών ΟΣΕ • Υποστήριξη τηλεργασίας • Υποστήριξη και επέκταση του Συστήματος Ηλεκτρονικού Πρωτοκόλλου και Διαχείρισης Εγγράφων PAPYROS (Ηλεκτρονική συλλογή, διαχείριση, διακίνηση και αναζήτηση εγγράφων και δεδομένων) • Ψηφιακά αναγνωρισμένα πιστοποιητικά (Ψηφιακές υπογραφές) σε επιλεγμένα στελέχη του Οργανισμού • Παρακολούθηση και διενέργεια Διαγωνισμών που αφορούν έργα Χρηματοδότησης και Διαλειτουργικότητας - Telematics Application for Freights and Passengers • Πλήρης ανανέωση του Web site ΟΣΕ και hosted από εξωτερικό συνεργάτη σε θέματα ασφάλειας • Εγκατάσταση Information Security Management System

Η Σιδηροδρομική Ασφάλεια αποδεικνύεται κενό γράμμα

Σιδηροδρομική Ασφάλεια Με τον Ν. 4632/2019 (ΦΕΚ A 159-14.10.2019) «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις» το Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Ασφάλειας ενσωματώθηκε ακόμα πιο δυναμικά στο Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης, αφού πλέον η δομή του είναι ευθυγραμμισμένη με την δομή τον υπόλοιπων συστημάτων διαχείρισης που εφαρμόζονται στον Οργανισμό. Αυτό προσέδωσε τη δυνατότητα μιας ομοιόμορφης προσέγγισης στον τρόπο που εφαρμόζει ο Οργανισμός όλα τα συστήματα διαχείρισης, κάνοντας το Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης παραγωγικότερο, αποτελεσματικότερο και ολιστικό.
Το 2021, με την Απόφαση με Αρ.Πρωτ.: 1940 20.10.2021, εγκρίθηκε από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η ανανέωση της Έγκρισης Ασφάλειας του ΟΣΕ, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 64 του ν.4632/2019, με ημερομηνία έναρξης ισχύος την 04.10.2021, 5ετούς διάρκειας ισχύος. Η επίδοση του Οργανισμού ως προς την Σιδηροδρομική Ασφάλεια έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια. Άλλες ενέργειες στο πλαίσιο της εφαρμογής του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας που υλοποιήθηκαν μέσα στο 2021 ήταν: Η περεταίρω σύνταξη Σχεδίων Εκτάκτων Αναγκών για τις σήραγγες του δικτύου και μελετών πυρασφάλειας Κτιριακών Εγκαταστάσεων για τη χορήγηση πιστοποιητικών πυρασφάλειας Ο προγραμματισμός ολοκλήρωσης των μελετών για τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις.
Τέλος να σημειωθεί ότι οι υποχρεώσεις του Οργανισμού ανέρχονται σε 11,2 δις ευρώ στα τέλη του 2021 από 12 δισ ευρώ στα τέλη του 2019.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης