Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δικαίωσε το Υπουργείο Παιδείας για την τηλεκπαίδευση - Τα επίμαχα σημεία

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δικαίωσε το Υπουργείο Παιδείας για την τηλεκπαίδευση - Τα επίμαχα σημεία
Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο του 2021 η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα είχε βγάλει 5 «κόκκινες κάρτες» για την τηλεκπαίδευση στο Υπουργείο Παιδείας το οποίο είχε αντιδράσει έντονα

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δικαιώνει το Υπουργείο Παιδείας για την τηλεκπαίδευση και ελλείψεις που είχε εντοπίσει τον Νοέμβριο του 2021.
Συγκεκριμένα με την υπ’ αρ. 61/2022 απόφασή της, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κρίνει ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι συμβατή με τις διατάξεις της νομοθεσίας για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

H ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας: οι Κασσάνδρες για άλλη μία φορά διαψεύστηκαν

“Δικαιώνεται, μετά από δυόμιση χρόνια αμφισβητήσεων, λάσπης, προσωποποιημένων επιθέσεων, κινδυνολογίας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ως προς την προστασία δεδομένων κατά την τηλεκπαίδευση.
Με την υπ’ αρ. 61/2022 απόφασή της, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κρίνει ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι συμβατή με τις διατάξεις της νομοθεσίας για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Έτσι, έκλεισε άλλο ένα κεφάλαιο – και οι Κασσάνδρες για άλλη μία φορά διαψεύστηκαν”

Το χρονικό της υπόθεσης 

Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο του 2021 η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα είχε βγάλει 5 «κόκκινες κάρτες» για την τηλεκπαίδευση στο Υπουργείο Παιδείας το οποίο είχε αντιδράσει έντονα.
Παρά το γεγονός πως το υπουργείο είχε προχωρήσει σε επικαιροποίηση της ΕΑΠΔ, η ανεξάρτητη Αρχή είχε διαπίστωσει εκ νέου ελλείψεις και συγκεκριμένα ανέφερε:
Δεν έχει διενεργηθεί αναλυτική διερεύνηση της νομιμότητας των σκοπών επεξεργασίας από την πλευρά του Υπουργείου, ιδίως σε σχέση με τη συγκατάθεση για την πρόσβαση σε πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στον τερματικό εξοπλισμό ενός χρήστη, όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο για την παροχή της υπηρεσίας που ζήτησε ο χρήστης.
Οι παρεχόμενες στα υποκείμενα δεδομένων πληροφορίες είναι λιγότερες από όσες επιβάλλει ο ΓΚΠΔ, ενώ οι πληροφορίες αυτές δεν είναι σε κατανοητή και εύκολα προσβάσιμη μορφή με σαφή και απλή διατύπωση, ιδίως εφόσον πρόκειται για πληροφορία που απευθύνεται και σε παιδιά.
Τα εφαρμοζόμενα μέτρα ασφάλειας αν και βρίσκονται προς τη σωστή κατεύθυνση πρέπει να συμπληρωθούν, με τρόπο που να είναι διαθέσιμος σε κάθε εκπαιδευτικό, ενώ πρέπει να εξασφαλιστεί ότι το σύνολο των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται στη διαδικασία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχουν λάβει ελάχιστη ενημέρωση.
Το Υπουργείο παραβίασε την υποχρέωση του άρθρου 35 παρ. 9 του ΓΚΠΔ σε σχέση με την έκφραση γνώμης των υποκειμένων των δεδομένων ή των εκπροσώπων τους για τη σχεδιαζόμενη επεξεργασία.
Δεν έχει πραγματοποιηθεί ορθή αξιολόγηση της διαβίβασης δεδομένων σε χώρες εκτός Ε.Ε. ιδίως αν ληφθεί υπόψη η απόφαση του ΔΕΕ στην υπόθεση C-311/18 (Schrems ΙΙ).
Το γεγονός αυτό οδήγησε την Αρχή να προχωρήσει σε επιπλήξεις προς το υπουργείο, δίνοντας παράλληλα εντολή προς αυτό να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις εντός χρονικού διαστήματος δύο μηνών (τεσσάρων – όπως λέει – σε σχέση με τις διαβιβάσεις) ώστε να αρθούν οι παραβάσεις.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης