Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Προσοχή σε απάτη με sms που φέρει ψευδές λογότυπο της Εθνικής Τράπεζας (Φωτο) - Η δράση των επιτήδειων

Προσοχή σε απάτη με sms που φέρει ψευδές λογότυπο της Εθνικής Τράπεζας (Φωτο) - Η δράση των επιτήδειων
Ένα παρεμφερές περιστατικό συνέβη και σε συνάδελφο μας δημοσιογράφο, όταν στη 1 τα ξημερώματα χθες έλαβε sms με ψευδές λογότυπο της Εθνικής τράπεζας Ελλάδος (NBG), όπου αναγράφονταν «Ο λογαριασμός σας έχει μπλοκαριστεί...»  και παρέπεμπε σε link

Επιτήδειοι προσπαθούν να εξαπατήσουν κόσμο μέσω SMS με στόχο να αδειάσουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

 

Οι παραλλαγές της απάτης είναι πολλές. Για παράδειγμα, μπορεί να σας έρθει ένα μήνυμα που να γράφει πως η κάρτα σας έχει τεθεί σε αναστολή, να ζητάει να συνδεθείτε με τους κωδικούς σας και να σας παραπέμπει σε link.
Ένα παρεμφερές περιστατικό συνέβη και σε συνάδελφο μας δημοσιογράφο, όταν στη 1 τα ξημερώματα χθες έλαβε sms με ψευδές λογότυπο της εθνικής τράπεζας Ελλάδος (NBG), όπου αναγράφονταν «Ο λογαριασμός σας έχει μπλοκαριστεί...»  και παρέπεμπε σε link.
Πρόκειται φυσικά για μια ακόμη καλοστημένη απάτη. 
252247338_417706929734150_6232436596111420011_n.jpg

«Αυτό που πρέπει να ξέρουμε όλοι είναι ότι καμία τράπεζα ή οργανισμός δεν θα σου στείλει ένα τέτοιο μήνυμα στο κινητό. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σκεφτεί τι να κάνει με αυτό το μήνυμα, πρέπει να το σβήσει», συμβούλεψε ο Βασίλης Νικολόπουλος, μηχανικός ασφαλείας.Αν πατήσει κανείς το link που υπάρχει στο μήνυμα, θα δει ότι μοιάζει με το αντίστοιχο site της τράπεζας. Δεν πρέπει να βάλουμε τους κωδικούς μας, αλλιώς έχουμε πέσει θύμα αυτής της απάτης.

 

Αντίστοιχα μηνύματα μπορεί να έρθουν και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Οδηγίες

Εάν έχετε κάποιο πρόβλημα ή δεν είστε σίγουροι για το εάν πρόκειται για απάτη, καλό είναι πρώτα να επικοινωνήσετε με την τράπεζά σας.

Πώς να προστατευτείτε:

  1. Πρέπει να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με μηνύματα που σας ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking σας.
  2. Εάν υποψιάζεστε ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με λογαριασμούς ή κάρτες σας, μεταβείτε απευθείας στο e-Banking ή το  Mobile App χωρίς να ακολουθήσετε κάποιον σύνδεσμο.
  3. Παρατηρήστε εάν το μήνυμα είναι προσωποποιημένο ή εάν έχει λάθη και ανακρίβειες. Τα απατηλά μηνύματα αποστέλλονται μαζικά και δεν αναγράφουν το όνομα του πελάτη ούτε τον λογαριασμό που έχει το πρόβλημα. Επιπλέον, συνήθως υπάρχουν ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Αυτά είναι ενδείξεις ότι πρόκειται για απάτη.
  4. Να ελέγχετε προσεκτικά την περιγραφή των μηνυμάτων (SMS, Viber) που λαμβάνετε μαζί με τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) για την έγκριση συναλλαγών.
  5. Ενεργοποιήστε υπηρεσίες ειδοποιήσεων για να ενημερώνεστε για την κίνηση προϊόντων σας. Έτσι θα λαμβάνετε email ή SMS αμέσως μόλις πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή σε λογαριασμό ή κάρτα σας.
  6. Επικοινωνήστε με την αστυνομία

Δείτε αναλυτικά για τις Ειδοποιήσεις με SMS ή email για να ενημερώνεστε για κινήσεις σε προϊόντα.

www.bankingnews.gr 




Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης