Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Το Σαββατοκύριακο οι απολογίες των 15 για το λαθρεμπόριο καυσίμων – Διώκονται σε βαθμό κακουργήματος – «Αρχηγός» ο Γιώργος Σπανός!

Το Σαββατοκύριακο οι απολογίες των 15 για το λαθρεμπόριο καυσίμων – Διώκονται σε βαθμό κακουργήματος – «Αρχηγός» ο Γιώργος Σπανός!
Aναζητούνται άλλα 9 άτομα
(upd2) Το προσεχές Σαββατοκύριακο αναμένεται να απολογηθούν οι συλληφθέντες για το λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου ύστερα από την προθεσμία που ζήτησαν και έλαβαν από τον ανακριτή Πειραιά.
Έως την απολογία τους οι συλληφθέντες θα κρατούνται στη ΓΑΔΑ.
Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι ο πρόεδρος της ΕΤΕΚΑ και πρόεδρος της ΠΑΕ Ατρόμητος Γιώργος Σπανός, ένα ανώτερος υπάλληλος του ΥΠ.Ε.Κ.Α., καθώς και ένας υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά.
Οι συλληφθέντες είναι ηλικίας από 36 έως 62 ετών, ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνονται ακόμη εννέα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης οι οποίοι αναζητούνται.
Σε βάρος των συλληφθέντων ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Πειραιά άσκησε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος.
Ειδικότερα, ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Πειραιά άσκησε σε όλους τους κατηγορούμενους δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για λαθρεμπορία, σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, ενεργητική και παθητική δωροδοκία και «ξέπλυμα» μαύρου χρήματος.
Σύμφωνα με την αστυνομία, ως «αρχηγός» της εγκληματικής οργάνωσης εμφανίζεται ο πρόεδρος της ΕΤΕΚΑ, Γιώργος Σπανός.
Σημειώνεται ότι μέσα σε μία διετία, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, η οργάνωση διοχέτευσε στην αγορά 4,5 λίτρα λαθραίο πετρέλαιο με αποτέλεσμα οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι να ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ.
Από την αστυνομία κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα ναυτιλιακού καυσίμου (marine diesel), πέντε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ.

Κεδίκογλου (κυβερνητικός εκπρόσωπος) - Ξεκάθαρη η βούληση της κυβέρνησης για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων
Τη σαφή δέσμευση και βούληση της κυβέρνησης να πατάξει το λαθρεμπόριο καυσίμων εξέφρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Σίμος Κεδίκογλου.
Σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 και με αφορμή την αποκάλυψη της υπόθεσης της λαθρεμπορίας καυσίμων ο κ.Κεδίκογλου τόνισε τη δέσμευση της κυβέρνησης για την πλήρη διαλεύκανση κάθε υπόθεσης , υπογραμμίζοντας πως «είναι ξεκάθαρο πως αυτή η κυβέρνηση δεν κοιτάζει ποιος είναι, τι ρόλο παίζει κλπ».
«Πρέπει να σταματήσουμε κάθε μορφή λαθρεμπορίου» υποστήριξε ο κ.Κεδίκογλου, επισημαίνοντας ότι με την εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης σταμάτησε το λαθρεμπόριο μέσω του πετρελαίου θέρμανσης, τη στιγμή που η κυβέρνηση απέδειξε ότι μπορεί να ελέγξει και το λαθρεμπόριο στα ναυτιλιακά καύσιμα.

Τι απαντά ο Γιώργος Σπανός:
Ο κ. Γιώργος Σπανός, με την ιδιότητά του τόσο ως πρόεδρος της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΤΕΚΑ ΑΕ», εταιρεία πανελλήνιας εμβέλειας, η οποία συνεισφέρει τα μέγιστα στην Εθνική μας Οικονομία καταβάλλοντας για φόρους, τέλη και εισφορές κάθε χρόνο ποσά άνω των 300.000.00 ευρώ, απασχολεί δε προσωπικό άνω των 150 ατόμων, αλλά και με την ιδιότητά του ως Πρόεδρος της «ΠΑΕ ΑΠΣ Ατρόμητος Αθηνών 1923» δηλώνει με όλη τη δύναμη της ψυχής του και με κάθε ειλικρίνεια - προσόν το οποίο τον διακρίνει σε όλη τη ζωή του- ότι οι εναντίον του αποδιδόμενες κατηγορίες τυγχάνουν έωλες και αστήρικτες, ούτε καν τον αγγίζουν, ούτε βέβαια και την εταιρεία της οποίας προΐσταται, για αυτό το λόγο εμφανίστηκε αμέσως και αυτοβούλως στην αρμόδια Υπηρεσία Ασφαλείας.
Άλλωστε σε αυτό το συμπέρασμα θα καταλήξει αβίαστα ο οποιοδήποτε μέσος συνετός άνθρωπος λάβει γνώση της όλης υπόθεσης.
Τονίζει δε ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στη κρίση της Ελληνικής Δικαιοσύνης που θα έχει σαν συνέπεια να λάμψει η όλη αλήθεια με αποτέλεσμα να αποδοθεί στη κοινωνία λευκός, όπως είναι μέχρι σήμερα πράγμα που θα του επιτρέψει να συνεχίσει μαζί με τους εκατοντάδες εργαζόμενους του την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην Ελλάδα".

H δράση της οργάνωσης
Στα 3,5 εκ. ευρώ ανέρχονται οι διαφυγόντες φόροι από τη δράση της εγκληματικής οργάνωσης, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια παρουσίαζε το ναυτιλιακό πετρέλαιο ως… πετρέλαιο κίνησης!
Ειδικότερα, μετά τη σημερινή εξάρθρωση της οργάνωσης,  οι 15 συλληφθέντες, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος της ΕΤΕΚΑ, Γιώργος Σπανός και ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κατηγορούνται για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, για λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, για απάτη κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση, για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα, για ενεργητική και παθητική δωροδοκία και για κατάχρηση εξουσίας.
Η δράση της οργάνωσης αφορούσε κατ’ αρχήν τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής του ναυτιλιακού καυσίμου.
Πιο αναλυτικά, οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.
Το υπολειπόμενο πετρέλαιο το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες.
Η εγκληματική οργάνωση συνεργαζόταν στενά με τουλάχιστον 12 πρατήρια υγρών καυσίμων στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
Παράλληλα, στενοί συνεργάτες ήταν και διάφοροι  υπάλληλοι και οδηγοί των βυτιοφόρων, ο ρόλος των οποίων έγκειται στην παρακράτηση για ίδιο όφελος μεγάλων ποσοτήτων καυσίμων, οι οποίες διατίθεντο αργότερα  με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.

Μέθοδοι εξαπάτησης
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί και να παραπλανούν τους αρμόδιους τελωνειακούς υπαλλήλους ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου.
Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα. Για την άμεση συνέργεια στη διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, ελάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150€, (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).
Στη περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει δηλαδή λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.

Πρώτη ενημέρωση: 18:15, Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης