Τελευταία Νέα
Διεθνή

Μοναδικές εικόνες: Μη επανδρωμένα αναχαιτιστικά EDGE Allag καθορίζουν την Ιστορία - Ετοιμοπόλεμα, σε ποια φάση βρίσκονται

Μοναδικές εικόνες: Μη επανδρωμένα αναχαιτιστικά EDGE Allag καθορίζουν την Ιστορία - Ετοιμοπόλεμα, σε ποια φάση βρίσκονται
Οι εταιρείες του Ομίλου EDGE ασχολούνται εδώ και αρκετό καιρό με τον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV) και παρουσιάζουν τακτικά νέες εξελίξει
Το ζήτημα της καταπολέμησης των επιθετικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών διαφόρων κατηγοριών παραμένει επίκαιρο. Προτείνονται διάφορες λύσεις ως απάντηση σε αυτό το πρόβλημα, μεταξύ των οποίων και τα drones-αναχαιτιστικά. Αρκετές παραλλαγές αυτής της τεχνολογίας έχουν προταθεί πρόσφατα από τον όμιλο εταιρειών EDGE από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Συγκεκριμένα, η σειρά έργων Allag αναπτύσσεται και βελτιώνεται συνεχώς.
144dc8b39a_allag-2_1.webp
Μια σειρά από επιλογές

Οι εταιρείες του Ομίλου EDGE ασχολούνται εδώ και αρκετό καιρό με τον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV) και παρουσιάζουν τακτικά νέες εξελίξεις. Για παράδειγμα, οι τελευταίες καινοτομίες αποκαλύφθηκαν τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους στην έκθεση IDEX 2025 στο Άμπου Ντάμπι.
Δύο UAV, τα Allag-E και Allag-TJ, εκτέθηκαν για πρώτη φορά στο περίπτερο της έκθεσης. Τα δύο αυτά μη επανδρωμένα αναχαιτιστικά σχεδιάστηκαν για την εμπλοκή συγκεκριμένου εύρους εναέριων στόχων. Είναι ενδιαφέρον ότι, παρά τις παρόμοιες αποστολές τους, διαθέτουν ριζικά διαφορετικά σχέδια.
Τα δύο drones παρουσιάστηκαν στη συνέχεια και σε άλλες εκθέσεις στη Μέση Ανατολή. Για παράδειγμα, στα μέσα Νοεμβρίου εκτέθηκαν στην Αεροπορική Έκθεση του Ντουμπάι 2025. Παράλληλα, κατέστη σαφές ότι το έργο «E» αναπτυσσόταν και βελτιωνόταν, καθώς ο σχεδιασμός του προτεινόμενου UAV είχε αλλάξει σημαντικά.
Ο κατασκευαστής αποκάλυψε τα βασικά χαρακτηριστικά των δύο αναχαιτιστικών drones. Δημοσιεύθηκαν επίσης βασικά στοιχεία απόδοσης και μάχης, ενώ είναι σαφές το εύρος των αποστολών και των στόχων τους. Συνολικά, μπορεί να σχηματιστεί μια αρκετά λεπτομερής εικόνα.
Η τρέχουσα κατάσταση των δύο έργων Allag παραμένει ασαφής. Είναι πιθανό ο εξοπλισμός, μετά τις συνεχείς βελτιώσεις, να προετοιμάζεται για δοκιμές πεδίου πλήρους κλίμακας. Τα πρωτότυπα UAV θα πρέπει να επιβεβαιώσουν τις παραμέτρους σχεδιασμού τους και να επιδείξουν ικανότητα αναχαίτισης εναέριων στόχων.
Ταυτόχρονα, αναπτύσσεται ένα νέο σύστημα ελέγχου που θα μετατρέψει τα μεμονωμένα UAV σε ένα πλήρες αντιαεροπορικό σύστημα. Οι δύο τύποι αναχαιτιστών θα λειτουργούν υπό τον έλεγχο κοινών κέντρων διοίκησης, τα οποία θα λαμβάνουν δεδομένα αεροπορικής κατάστασης και θα εκδίδουν εντολές.
Προφανώς, τα αναχαιτιστικά Allag δεν είναι ακόμη έτοιμα για σειριακή παραγωγή και παράδοση. Ωστόσο, ο Όμιλος EDGE αναζητά ήδη πιθανούς αγοραστές και δηλώνει έτοιμος να δεχθεί παραγγελίες. Μέχρι στιγμής, δεν έχει ανακοινωθεί κάποιο συγκεκριμένο ενδιαφέρον ή η έναρξη διαπραγματεύσεων.

6ae53d75e6_allag-3.webp
Ηλεκτρική έλξη

Το πρώτο από τα δύο νέα UAV είναι το Allag-E. Η ονομασία «E» υποδηλώνει τη χρήση ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης και το διακρίνει από το άλλο UAV της ίδιας σειράς.
Το Allag-E είναι ένα συμπαγές μη επανδρωμένο αεροσκάφος χωρίς ουρά. Διαθέτει κυλινδρική άτρακτο και πτέρυγα δέλτα με χαρακτηριστικές άκρες. Δύο ατρακτίδια κινητήρων βρίσκονται στο ουραίο τμήμα. Τα περισσότερα εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από σύνθετα υλικά ή πλαστικά, προσφέροντας βέλτιστη ισορροπία απόδοσης και βάρους.
Το drone έχει μήκος 900 mm και άνοιγμα φτερών 700 mm. Το βάρος απογείωσης δεν υπερβαίνει τα 8,5 kg. Το περιορισμένο μέγεθος και βάρος διευκολύνουν τη μεταφορά και την προετοιμασία για χρήση.
Το UAV διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης που αποτελείται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με έλικες σε σωληνωτούς αγωγούς. Στην αρχική έκδοση του σχεδιασμού, οι αγωγοί βρίσκονταν δίπλα-δίπλα πάνω από την άτρακτο, με έναν κινητήρα ενίσχυσης στερεού καυσίμου ανάμεσά τους. Στη νεότερη έκδοση, οι κινητήρες είναι διατεταγμένοι κάθετα, πάνω και κάτω από την άτρακτο.
Οι ακριβείς προδιαγραφές των κινητήρων και των μπαταριών δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Το UAV αναμένεται να έχει ταχύτητα πλεύσης τουλάχιστον 250 km/h, εμβέλεια αναχαίτισης 12–15 km (συμπεριλαμβανομένου χρόνου παραμονής) και ανώτατο ύψος 3.000 m.
Το σύστημα ελέγχου διαθέτει δύο λειτουργίες: πτήση προς τον στόχο υπό έλεγχο χειριστή και τελική αυτόματη καθοδήγηση. Και οι δύο βασίζονται σε οπτικοηλεκτρονικό σύστημα στη μύτη, με δυνατότητα σχεδόν άμεσης προσβολής του στόχου.
Το Allag-E φέρει κεφαλή θραυσμάτων υψηλής εκρηκτικότητας βάρους 1,7 kg. Στη μύτη υπάρχουν αισθητήρες εγγύτητας με κάλυψη 360 μοιρών. Το UAV προορίζεται για αναχαίτιση μεσαίων και μεγάλων UAV με ταχύτητες έως 190–200 km/h και ύψος έως 3.000 m.

Παραλλαγή τζετ

Το δεύτερο μοντέλο της σειράς είναι το Allag-TJ, όπου το «TJ» σημαίνει turbojet. Διαφέρει ουσιαστικά από το ηλεκτρικό UAV τόσο ως προς τον κινητήρα όσο και ως προς τη συνολική αρχιτεκτονική.
Το Allag-TJ μοιάζει με πύραυλο με πτέρυγες. Διαθέτει κυλινδρική άτρακτο υψηλής επιμήκυνσης με ημισφαιρικό ρύγχος. Στο κεντρικό τμήμα υπάρχει χαμηλή, ευθεία πτέρυγα που διπλώνει μετά την απογείωση, ενώ στο ουραίο τμήμα υπάρχουν πτυσσόμενα πηδάλια σε διάταξη Χ.
Το συνολικό μήκος φτάνει τα 1,65 m, με άνοιγμα φτερών 700 mm. Το βάρος δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά είναι σαφώς μεγαλύτερο από αυτό του Allag-E.
Το UAV κινείται με έναν συμπαγή κινητήρα turbojet άγνωστου τύπου, που του επιτρέπει ταχύτητα έως 720 km/h και χρόνο πτήσης περίπου 5 λεπτών. Η εμβέλεια αναχαίτισης υπερβαίνει τα 70 km, ενώ το ύψος πτήσης κυμαίνεται από 3.000 έως 7.600 m. Για εξοικονόμηση καυσίμου, η απογείωση γίνεται με τη βοήθεια δύο μικρών κινητήρων στερεού καυσίμου.
Το μεγαλύτερο μέγεθος επιτρέπει τη μεταφορά κεφαλής θραυσμάτων υψηλής εκρηκτικότητας 5 kg. Σε αντίθεση με το Allag-E, το Allag-TJ δεν διαθέτει εξωτερικά ορατούς αισθητήρες στόχευσης.
160b28299e_allag-1.webp
Ως μέρος συγκροτήματος

Συνολικά, ο Όμιλος EDGE έχει αναπτύξει δύο drones αναχαίτισης και εργάζεται πάνω σε ένα ενιαίο σύστημα ελέγχου, δημιουργώντας ουσιαστικά ένα πλήρες αντιαεροπορικό σύστημα. Αυτό αναμένεται να περιλαμβάνει κέντρο ελέγχου μάχης, εκτοξευτές και τα δύο είδη UAV ως πυρομαχικά.
Το σύστημα θα λειτουργεί σε δύο επίπεδα αναχαίτισης:
  • έως ~70 km και πάνω από 7 km ύψος με το Allag-TJ
  • έως 15 km και 3 km ύψος με το Allag-E
Παρότι τα drones χαρακτηρίζονται από σχετική απλότητα και περιορισμένη απόδοση, τα χαρακτηριστικά τους ανταποκρίνονται στις προβλεπόμενες αποστολές. Προς το παρόν, ωστόσο, παραμένουν πολλά υποσχόμενες εξελίξεις που δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί με πλήρεις δοκιμές.
Ο Όμιλος EDGE επενδύει ενεργά σε τέτοια έργα και αναμένεται ότι τα δύο UAV θα περάσουν σύντομα από δοκιμές, επιδεικνύοντας τις πραγματικές τους δυνατότητες. Εφόσον αυτές επιβεβαιώσουν τις δηλωμένες προδιαγραφές, τα συστήματα Allag ενδέχεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον πελατών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης