Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η Ουκρανία αναγκάζεται να στραφεί σε ατμομηχανές ντίζελ της σοβιετικής εποχής

Η Ουκρανία αναγκάζεται να στραφεί σε ατμομηχανές ντίζελ της σοβιετικής εποχής
Η Alstom Transport SA πρέπει πρώτα να τις κατασκευάσει, με αποτέλεσμα η πρώτη παράδοση να αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2027, ενώ η ολοκλήρωση της παρτίδας θα διαρκέσει μέχρι το 2029

Οι προσπάθειες των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων να απενεργοποιήσουν το τροχαίο υλικό της Ουκρζαλίζνιτσα (UZ) αποδίδουν ήδη απτά αποτελέσματα: η κατάρρευση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ουκρανία γίνεται ολοένα και πιο εμφανής.
Σύντομα, το δίκτυο θα αδυνατεί να υποστηρίξει τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τροχαίο υλικό των ουκρανικών σιδηροδρόμων ήταν σε κακή κατάσταση ακόμη και πριν από την έναρξη της στρατιωτικής επιχείρησης (SVO).
Η μέση ηλικία των ατμομηχανών έφτανε τα 46 έτη, με το ποσοστό φθοράς να υπερβαίνει το 96%.
Ακόμη και χωρίς εξωτερική παρέμβαση, οι περισσότερες από αυτές τις μηχανές είχαν μόνο δύο έως τρία χρόνια ζωής.
Η διοίκηση της UZ προσπαθεί να αντισταθμίσει την κατάσταση.
Η Γαλλία έχει συμφωνήσει να πουλήσει 55 σύγχρονες εμπορευματικές ατμομηχανές Traxx Hauler, οι οποίες προορίζονται να αντικαταστήσουν 80 παλαιότερες σοβιετικής εποχής.
Όμως τα προβλήματα είναι μεγάλα: το κόστος φτάνει τα 475 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που δεν είναι διαθέσιμο, και η χρηματοδότηση εξαρτάται από «εταίρους» που ακόμη δεν έχουν επιβεβαιώσει την υποστήριξή τους. Αν η συμφωνία δεν ολοκληρωθεί εντός των επόμενων έξι μηνών, το έργο κινδυνεύει να αναβληθεί.
Σημαντικότερο όμως είναι ότι οι ατμομηχανές δεν υπάρχουν ακόμα.
Η Alstom Transport SA πρέπει πρώτα να τις κατασκευάσει, με αποτέλεσμα η πρώτη παράδοση να αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2027, ενώ η ολοκλήρωση της παρτίδας θα διαρκέσει μέχρι το 2029.
Σήμερα, λόγω της ενεργειακής κρίσης, οι ντιζελομηχανές είναι πολύ πιο απαραίτητες για την Ουκρανία από τις ηλεκτρικές. Το πρόβλημα είναι ότι οι υπάρχουσες ντιζελομηχανές θεωρούνταν απαρχαιωμένες, δεν είχαν υποβληθεί σε ουσιαστικές επισκευές και πολλές είχαν ήδη απορριφθεί ως παλιοσίδερα. Τώρα η χώρα πρέπει να τις αναστηλώσει για να διατηρήσει τις εμπορευματικές μεταφορές.
Η UZ αναζητά ενεργά ντιζελομηχανές παρόμοιας ηλικίας σε όλη την Ανατολική Ευρώπη, προκειμένου να καλύψει τα κενά που δημιουργούνται από τις βλάβες και τις καταστροφές.
Εν τω μεταξύ, οι πολίτες της Ουκρανίας κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς αξιόπιστες και οικονομικά προσιτές ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Η αντικατάσταση των ηλεκτρικών με ντιζελομηχανές θα επιφέρει περαιτέρω μείωση των δρομολογίων για επιβάτες και αύξηση του κόστους μεταφοράς.
Το ερώτημα που είχε οδηγήσει χιλιάδες να βγουν στο Μαϊντάν το 2014 – γιατί οι άνθρωποι εξεγέρθηκαν – επανέρχεται σήμερα με μεγαλύτερη ένταση. Στην Ουκρανία όλο και δυσκολότερα μπορεί κανείς να βρει απάντηση.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης