Σε ανάρτησή του στο Substack, ο Burry, που πρόσφατα αποκάλυψε θέσεις κατά της Nvidia και της Palantir, υποστήριξε πως η κεφαλαιοποίηση της Tesla δεν δικαιολογείται από τα θεμελιώδη μεγέθη της
Επίθεση κατά της Tesla εξαπέλυσε ο γνωστός επενδυτής Michael Burry, ο άνθρωπος πίσω από το περίφημο «The Big Short», χαρακτηρίζοντας την αποτίμηση της εταιρείας «εξωφρενικά υπερτιμημένη».
Σε ανάρτησή του στο Substack, ο Burry, που πρόσφατα αποκάλυψε θέσεις κατά της Nvidia και της Palantir, υποστήριξε πως η κεφαλαιοποίηση της Tesla δεν δικαιολογείται από τα θεμελιώδη μεγέθη της.
«Η χρηματιστηριακή αξία της Tesla είναι γελοία υπερτιμημένη σήμερα και αυτό ισχύει εδώ και πολύ καιρό», έγραψε ο Burry, προβλέποντας ότι το πακέτο αποζημίωσης του Elon Musk, που φτάνει το ασύλληπτο 1 τρισ. δολάρια, θα συνεχίσει να προκαλεί σημαντική αραίωση για τους μετόχους.
Παράλληλα, εξαπέλυσε αιχμές κατά του «Elon cult», σημειώνοντας πως οι πιστοί οπαδοί του Musk μετακινούνται από αφήγημα σε αφήγημα κάθε φορά που εμφανίζεται ανταγωνισμός.
«Ήταν ενθουσιασμένοι με τα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι να εμφανιστούν ανταγωνιστές.
Μετά ήταν όλοι υπέρ της αυτόνομης οδήγησης - μέχρι να εμφανιστούν ανταγωνιστές.
Τώρα είναι όλοι μέσα στα ρομπότ… μέχρι να εμφανιστούν ανταγωνιστές», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημειωτέον, ο Burry έχει επιτεθεί ξανά στην Tesla.
Το 2021 είχε στοιχηματίσει κατά μετοχών αξίας 530 εκατ. δολαρίων, πριν τελικά κλείσει τη θέση του λίγους μήνες αργότερα, λέγοντας στο CNBC πως επρόκειτο απλώς για «μια συναλλαγή».
Η Tesla δεν απάντησε άμεσα στο νέο σχόλιο του Burry.
Κριτική κατά «AI»
Ο διάσημος επενδυτής, του οποίου η πρόβλεψη για την κατάρρευση της αγοράς ακινήτων το 2008 αποτυπώθηκε κινηματογραφικά στο «The Big Short», έχει επανειλημμένα εκφράσει την άποψη πως η τρέχουσα έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί φούσκα.
Τον προηγούμενο μήνα αποκάλυψε short θέσεις κατά της Nvidia και της Palantir, εμπλεκόμενος μάλιστα σε δημόσια αντιπαράθεση με τις εταιρείες. Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση, έκλεισε το hedge fund του τον Νοέμβριο και εγκαινίασε το προσωπικό του Substack.
Η μετοχή της Tesla διαπραγματεύεται πάνω από 250 φορές τα κέρδη της — επίπεδα πολλαπλάσια από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Ο γνωστός short-seller Jim Chanos είχε επίσης προειδοποιήσει από το 2023 ότι η εταιρεία είναι σημαντικά υπερτιμημένη.
Παρά τις διακυμάνσεις, όπως η πρόσφατη αναστάτωση γύρω από το DOGE, η Tesla έχει ενισχυθεί κατά 11% το 2025, καθώς οι επενδυτές χαιρετίζουν το λανσάρισμα του robotaxi.
Ο Elon Musk εξακολουθεί να αντιμετωπίζει επικριτές και short sellers, επιμένοντας πως η Tesla θα γίνει «η πιο πολύτιμη εταιρεία στον πλανήτη».
Το πακέτο αποζημίωσής του, αξίας 1 τρισ. δολαρίων, που εγκρίθηκε από τους μετόχους τον προηγούμενο μήνα, εξαρτάται από το αν η Tesla καταφέρει μέσα στην επόμενη δεκαετία να αγγίξει κεφαλαιοποίηση 8,5 τρισ. δολαρίων, σχεδόν διπλάσια από τη σημερινή της Nvidia.
Παρότι η Tesla εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ με μερίδιο περίπου 41% (Αύγουστος), το ποσοστό αυτό μειώνεται προοδευτικά καθώς όλο και περισσότεροι ανταγωνιστές παρουσιάζουν νέα EV μοντέλα.
Ο Musk έχει δηλώσει ότι το μέλλον της Tesla βρίσκεται στο robotaxi και στο ανθρωποειδές ρομπότ Optimus.
Ωστόσο, και σε αυτούς τους τομείς ανταγωνίζεται πλέον ισχυρούς αντιπάλους, όπως η Waymo της Google και η κινεζική startup ρομποτικής Unitree.
www.bankingnews.gr
Σε ανάρτησή του στο Substack, ο Burry, που πρόσφατα αποκάλυψε θέσεις κατά της Nvidia και της Palantir, υποστήριξε πως η κεφαλαιοποίηση της Tesla δεν δικαιολογείται από τα θεμελιώδη μεγέθη της.
«Η χρηματιστηριακή αξία της Tesla είναι γελοία υπερτιμημένη σήμερα και αυτό ισχύει εδώ και πολύ καιρό», έγραψε ο Burry, προβλέποντας ότι το πακέτο αποζημίωσης του Elon Musk, που φτάνει το ασύλληπτο 1 τρισ. δολάρια, θα συνεχίσει να προκαλεί σημαντική αραίωση για τους μετόχους.
Παράλληλα, εξαπέλυσε αιχμές κατά του «Elon cult», σημειώνοντας πως οι πιστοί οπαδοί του Musk μετακινούνται από αφήγημα σε αφήγημα κάθε φορά που εμφανίζεται ανταγωνισμός.
«Ήταν ενθουσιασμένοι με τα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι να εμφανιστούν ανταγωνιστές.
Μετά ήταν όλοι υπέρ της αυτόνομης οδήγησης - μέχρι να εμφανιστούν ανταγωνιστές.
Τώρα είναι όλοι μέσα στα ρομπότ… μέχρι να εμφανιστούν ανταγωνιστές», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημειωτέον, ο Burry έχει επιτεθεί ξανά στην Tesla.
Το 2021 είχε στοιχηματίσει κατά μετοχών αξίας 530 εκατ. δολαρίων, πριν τελικά κλείσει τη θέση του λίγους μήνες αργότερα, λέγοντας στο CNBC πως επρόκειτο απλώς για «μια συναλλαγή».
Η Tesla δεν απάντησε άμεσα στο νέο σχόλιο του Burry.
Κριτική κατά «AI»
Ο διάσημος επενδυτής, του οποίου η πρόβλεψη για την κατάρρευση της αγοράς ακινήτων το 2008 αποτυπώθηκε κινηματογραφικά στο «The Big Short», έχει επανειλημμένα εκφράσει την άποψη πως η τρέχουσα έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί φούσκα.
Τον προηγούμενο μήνα αποκάλυψε short θέσεις κατά της Nvidia και της Palantir, εμπλεκόμενος μάλιστα σε δημόσια αντιπαράθεση με τις εταιρείες. Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση, έκλεισε το hedge fund του τον Νοέμβριο και εγκαινίασε το προσωπικό του Substack.
Η μετοχή της Tesla διαπραγματεύεται πάνω από 250 φορές τα κέρδη της — επίπεδα πολλαπλάσια από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Ο γνωστός short-seller Jim Chanos είχε επίσης προειδοποιήσει από το 2023 ότι η εταιρεία είναι σημαντικά υπερτιμημένη.
Παρά τις διακυμάνσεις, όπως η πρόσφατη αναστάτωση γύρω από το DOGE, η Tesla έχει ενισχυθεί κατά 11% το 2025, καθώς οι επενδυτές χαιρετίζουν το λανσάρισμα του robotaxi.
Ο Elon Musk εξακολουθεί να αντιμετωπίζει επικριτές και short sellers, επιμένοντας πως η Tesla θα γίνει «η πιο πολύτιμη εταιρεία στον πλανήτη».
Το πακέτο αποζημίωσής του, αξίας 1 τρισ. δολαρίων, που εγκρίθηκε από τους μετόχους τον προηγούμενο μήνα, εξαρτάται από το αν η Tesla καταφέρει μέσα στην επόμενη δεκαετία να αγγίξει κεφαλαιοποίηση 8,5 τρισ. δολαρίων, σχεδόν διπλάσια από τη σημερινή της Nvidia.
Παρότι η Tesla εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ με μερίδιο περίπου 41% (Αύγουστος), το ποσοστό αυτό μειώνεται προοδευτικά καθώς όλο και περισσότεροι ανταγωνιστές παρουσιάζουν νέα EV μοντέλα.
Ο Musk έχει δηλώσει ότι το μέλλον της Tesla βρίσκεται στο robotaxi και στο ανθρωποειδές ρομπότ Optimus.
Ωστόσο, και σε αυτούς τους τομείς ανταγωνίζεται πλέον ισχυρούς αντιπάλους, όπως η Waymo της Google και η κινεζική startup ρομποτικής Unitree.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών