Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Στο 1 δισ. ευρώ το νέο λιμάνι της Ελευσίνας - Πώς θα συνδεθεί με το Θριάσιο

Στο 1 δισ. ευρώ το νέο λιμάνι της Ελευσίνας - Πώς θα συνδεθεί με το Θριάσιο
Το έργο φέρνει επανεκκίνηση σε κρίσιμες υποδομές, όπως η σύνδεση της λεωφόρου Σχιστού με την Αττική Οδό, καθώς και η αξιοποίηση των υπόγειων τούνελ στη λίμνη Κουμουνδούρου
Το 1 δισ. ευρώ θα αγγίξει σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Θριάσιο η επένδυση για το νέο λιμάνι της Ελευσίνας, που αποτελεί τον πυρήνα του μεγάλου στρατηγικού σχεδίου που εξελίσσεται σε Ελευσίνα και Θριάσιο.
Πρόκειται για το Western Attica Corridor, έναν ενιαίο διάδρομο άμυνας, ναυπηγείων και logistics που διαμορφώνεται με ορίζοντα το 2029 και αλλάζει τον ρόλο της Δυτικής Αττικής στον διεθνή χάρτη μεταφορών και ασφάλειας.
Η ΟΝΕΧ διαθέτει ήδη 800 στρέμματα στην περιοχή των Ναυπηγείων, εντός των οποίων θα κατασκευαστεί το νέο λιμάνι.
Ο σχεδιασμός προβλέπει υποδομές εμπορευματοκιβωτίων, ενεργειακές εγκαταστάσεις, αποθήκευση και υποστηρικτικές λειτουργίες που θα συνδέουν άμεσα το λιμάνι με το mega logistic hub των 550 στρεμμάτων στο Θριάσιο.
Η επένδυση των 1 δισ. ευρώ αφορά το σύνολο των εργασιών που θα αναπτυχθούν σταδιακά καθώς μεγαλώνει η δυναμική του λιμανιού και του διακομιστικού κέντρου.

Η σύνδεση με το Θριάσιο και η «καρδιά» των logistics

Ο Εμπορευματικός Θριασίου σχεδιάζεται να λειτουργεί ως κέντρο αποθήκευσης 400.000 παλετοθέσεων, με άμεση σιδηροδρομική πρόσβαση στον κεντρικό άξονα που οδηγεί προς Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη.
Η σύνδεση λιμανιού - Θριάσιου δημιουργεί για πρώτη φορά έναν ενιαίο κόμβο εμπορευματικών ροών που θα ανταγωνίζεται τα μεγαλύτερα hubs της Μεσογείου.

Οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο σε αναβάθμιση

Το έργο φέρνει επανεκκίνηση σε κρίσιμες υποδομές, όπως η σύνδεση της λεωφόρου Σχιστού με την Αττική Οδό, καθώς και η αξιοποίηση των υπόγειων τούνελ στη λίμνη Κουμουνδούρου.
Σε συνδυασμό με τον σιδηροδρομικό σταθμό εντός των εγκαταστάσεων, ο διάδρομος φορτίων θα επιτρέπει ταχεία διακίνηση από και προς Πειραιά, Ευρώπη και Βαλκάνια.

Ο αμυντικός βραχίονας του σχεδίου

Κεντρικό κομμάτι του Western Attica Corridor αποτελεί και η αναβάθμιση των ναυπηγείων Ελευσίνας.
Ο σχεδιασμός προβλέπει δυνατότητα ναυπήγησης πολεμικών πλοίων έως 40.000 τόνων και 160 μέτρων, καθιστώντας την περιοχή κομβικό σημείο για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία.
Η πιστοποίηση της ΟΝΕΧ από τις ΗΠΑ για τη συντήρηση πλοίων του 6ου Στόλου υπογραμμίζει τη στρατηγική σημασία του έργου.

σφαφασφ.png

Ο ρόλος της DFC και ο αμερικανικός σχεδιασμός

Η συμμετοχή της US International Development Finance Corporation (DFC), που χρηματοδοτεί τα ναυπηγεία με 125 εκατ. δολάρια, προσδίδει στην Ελευσίνα χαρακτήρα κόμβου που συνδέει άμυνα, ενέργεια και εμπόριο.
Οι πρόσφατες επισκέψεις κορυφαίων Αμερικανών αξιωματούχων στα ναυπηγεία επιβεβαιώνουν ότι η περιοχή αποτελεί πλέον σημείο ιδιαίτερου στρατηγικού ενδιαφέροντος.
Ο διάδρομος άμυνας και εμπορίου που ανεβαίνει έως την Αλεξανδρούπολη
Ο Western Attica Corridor δεν περιορίζεται στη Δυτική Αττική.
Ο κάθετος άξονας μεταφορών και άμυνας που σχεδιάζεται θα συνδέει το Θριάσιο με την Αλεξανδρούπολη και από εκεί με την Ουκρανία, δημιουργώντας έναν διαδρομή όπου θα κινούνται εμπορεύματα αλλά και κρίσιμες αμυντικές υποδομές.
Με την έναρξη των έργων το 2026 και την ολοκλήρωσή τους μέσα σε τρία χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εφημερίδας Θριάσιο, η Ελευσίνα αλλάζει ρόλο και τοποθετείται πλέον στον πυρήνα ενός στρατηγικού άξονα που ενώνει θάλασσα, άμυνα και διεθνείς μεταφορές.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης