Το ζήτημα του KAAN δεν λύθηκε στη συνάντηση Erdogan – Trump
Ένα μεγάλο ερωτηματικό έχει δημιουργηθεί γύρω από το πρόγραμμα του τουρκικού μαχητικού πέμπτης γενιάς KAAN, μετά τις αντιφατικές τοποθετήσεις κορυφαίων Τούρκων αξιωματούχων.
Ο δημοσιογράφος Murat Yetkin, μέσα από το Yetkin Report, θέτει καίρια ερωτήματα:
-Ισχύει η εκδοχή του ΥΠΕΞ Hakan Fintan ότι η παραγωγή δεν μπορεί να ξεκινήσει χωρίς την έγκριση του Κογκρέσου των ΗΠΑ;
-Ή μήπως σωστή είναι η θέση του επικεφαλής της Αμυντικής Βιομηχανίας Halik Gurgun
ότι τόσο το αεροσκάφος όσο και ο εγχώριος κινητήρας προχωρούν «κανονικά» σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα;
-Και τελικά, πόσο ρεαλιστική είναι η φημολογία περί συμφωνίας πώλησης 48 KAAN στην Ινδονησία, όταν ούτε η τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει παραλάβει ακόμη αεροσκάφη;
Οι δηλώσεις που άναψαν φωτιές
Στις 27 Σεπτεμβρίου, ο Hakan Fidan από τη Νέα Υόρκη υποστήριξε ότι η μαζική παραγωγή του KAAN εξαρτάται από την έγκριση εξαγωγής αμερικανικών κινητήρων. Λίγες ώρες μετά, ο Halik Gurgun ανάρτησε στο Χ ότι όλα προχωρούν «σταθερά» και χωρίς καθυστέρηση. Η παρέμβασή του θεωρήθηκε ως «διορθωτική κίνηση», που δύσκολα θα γινόταν χωρίς την έγκριση του Erdogan.
Τι (δεν) έκλεισε με τον Trump
Σύμφωνα με τον Halik Gurgun, το ζήτημα του KAAN δεν λύθηκε στη συνάντηση Erdogan – Trump στον Λευκό Οίκο (25 Σεπτεμβρίου). Ούτε για τα νέα F-16 υπήρξε κάποια ανακοίνωση, ούτε για την υπόθεση Halkbank, ούτε για τη Γάζα.
Αντιθέτως, προχώρησαν:
-Σε συμφωνία εισαγωγής αμερικανικού LNG, στο πλαίσιο της απαίτησης Τραμπ για μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο.
-Σε συνεργασία στον τομέα της πυρηνικής ενέργειας.
-Σε αγορά 150 Boeing από την Turkish Airlines, συμπεριλαμβανομένων και των επίμαχων 737-MAX.
Το συμπέρασμα του Halik Gurgun: Το KAAN παραμένει αβέβαιο, ενώ η Άγκυρα φαίνεται να έχει «κλειδώσει» κυρίως εμπορικές και ενεργειακές συμφωνίες με τις ΗΠΑ.
www.bankingnews.gr
Ο δημοσιογράφος Murat Yetkin, μέσα από το Yetkin Report, θέτει καίρια ερωτήματα:
-Ισχύει η εκδοχή του ΥΠΕΞ Hakan Fintan ότι η παραγωγή δεν μπορεί να ξεκινήσει χωρίς την έγκριση του Κογκρέσου των ΗΠΑ;
-Ή μήπως σωστή είναι η θέση του επικεφαλής της Αμυντικής Βιομηχανίας Halik Gurgun
ότι τόσο το αεροσκάφος όσο και ο εγχώριος κινητήρας προχωρούν «κανονικά» σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα;
-Και τελικά, πόσο ρεαλιστική είναι η φημολογία περί συμφωνίας πώλησης 48 KAAN στην Ινδονησία, όταν ούτε η τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει παραλάβει ακόμη αεροσκάφη;
Οι δηλώσεις που άναψαν φωτιές
Στις 27 Σεπτεμβρίου, ο Hakan Fidan από τη Νέα Υόρκη υποστήριξε ότι η μαζική παραγωγή του KAAN εξαρτάται από την έγκριση εξαγωγής αμερικανικών κινητήρων. Λίγες ώρες μετά, ο Halik Gurgun ανάρτησε στο Χ ότι όλα προχωρούν «σταθερά» και χωρίς καθυστέρηση. Η παρέμβασή του θεωρήθηκε ως «διορθωτική κίνηση», που δύσκολα θα γινόταν χωρίς την έγκριση του Erdogan.
Τι (δεν) έκλεισε με τον Trump
Σύμφωνα με τον Halik Gurgun, το ζήτημα του KAAN δεν λύθηκε στη συνάντηση Erdogan – Trump στον Λευκό Οίκο (25 Σεπτεμβρίου). Ούτε για τα νέα F-16 υπήρξε κάποια ανακοίνωση, ούτε για την υπόθεση Halkbank, ούτε για τη Γάζα.
Αντιθέτως, προχώρησαν:
-Σε συμφωνία εισαγωγής αμερικανικού LNG, στο πλαίσιο της απαίτησης Τραμπ για μείωση της εξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο.
-Σε συνεργασία στον τομέα της πυρηνικής ενέργειας.
-Σε αγορά 150 Boeing από την Turkish Airlines, συμπεριλαμβανομένων και των επίμαχων 737-MAX.
Το συμπέρασμα του Halik Gurgun: Το KAAN παραμένει αβέβαιο, ενώ η Άγκυρα φαίνεται να έχει «κλειδώσει» κυρίως εμπορικές και ενεργειακές συμφωνίες με τις ΗΠΑ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών