Μόλις 10-15 χρόνια πριν, οι περισσότεροι ειδικοί πίστευαν ότι η χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού ως κανονικής μεταφορικής αρτηρίας θα ήταν εφικτή όχι νωρίτερα από τα μέσα του 21ου αιώνα, περίπου το 2040-2050 -
Ωστόσο, οι επιταχυνόμενες κλιματικές αλλαγές στην Αρκτική έχουν επηρεάσει την κατάσταση
Ωστόσο, οι επιταχυνόμενες κλιματικές αλλαγές στην Αρκτική έχουν επηρεάσει την κατάσταση
H Κίνα εγκαινιάζει νέες διαδρομές μεταφορών στον νέο Δρόμο του Μεταξιού, στο... πολικό παρακλάδι της πρωτοβουλίας Belt and Road Initiative - BRI, την Βόρεια Θαλάσσια Οδό, στα όρια του Αρκτικού Κύκλου.
Το λιμάνι Ningbo της Κίνας ετοιμάζεται να αποστείλει ένα μεγάλο φορτηγό πλοίο, το οποίο θα ακολουθήσει μια νέα διαδρομή μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Η εκκίνηση έχει προγραμματιστεί για τις 20 Σεπτεμβρίου.
Παρά το γεγονός ότι προηγουμένως οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια σε αυτήν την κατεύθυνση, η τρέχουσα διαδρομή διαφέρει σημαντικά από τις προηγούμενες όσον αφορά την πολυπλοκότητα και την κλίμακά της, αναφέρεται σε δημοσίευμα του High North News.
Εάν παλαιότερα οι μεταφορές αφορούσαν απευθείας δρομολόγια, όπως από την Κίνα προς το Αμβούργο ή την Αγία Πετρούπολη, τώρα προγραμματίζεται μια πιο εκτεταμένη διαδρομή που θα περιλαμβάνει αρκετές στάσεις σε κινεζικά και ευρωπαϊκά λιμάνια — στη Βρετανία, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Γκντανσκ.
Αυτή η μορφή καθιστά το ταξίδι πιο κοντά σε πλήρεις διεθνείς εμπορικές γραμμές και όχι σε μεμονωμένα πειραματικά δρομολόγια.
Η σημασία αυτής της αποστολής έγκειται όχι μόνο στην παράδοση των φορτίων, αλλά και στην απόκτηση εμπειρίας στη δουλειά στις αρκτικές περιοχές.
Μόλις 10-15 χρόνια πριν, οι περισσότεροι ειδικοί πίστευαν ότι η χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού ως κανονικής μεταφορικής αρτηρίας θα ήταν εφικτή όχι νωρίτερα από τα μέσα του 21ου αιώνα, περίπου το 2040-2050.
Ωστόσο, οι επιταχυνόμενες κλιματικές αλλαγές στην Αρκτική έχουν επηρεάσει την κατάσταση.
Η Κίνα ήδη δείχνει έτοιμη να μην περιοριστεί απλώς σε δοκιμαστικές μεταφορές, αλλά να διαμορφώσει μια διαδρομή που πλησιάζει το εμπορικά βιώσιμο επίπεδο.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι για την Κίνα, αυτή τη στιγμή, η οικονομική ωφέλεια από το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν είναι το πιο σημαντικό, αλλά η δημιουργία βάσης γνώσεων, η εκπαίδευση πληρωμάτων και η δοκιμή των τεχνικών δυνατοτήτων του στόλου.
Ο καθοριστικός παράγοντας που κατέστησε εφικτά τέτοια έργα είναι οι κλιματικές μεταβολές.
Ο ρυθμός της θέρμανσης στην Αρκτική υπερβαίνει σημαντικά τον μέσο παγκόσμιο όρο, πράγμα που οδηγεί σε μείωση της έκτασης και του πάχους του θαλάσσιου πάγου.
Εάν η ναυσιπλοΐα στην περιοχή περιοριζόταν προηγουμένως σε λίγες εβδομάδες το καλοκαίρι, τώρα αυτό το χρονικό διάστημα σταδιακά αυξάνεται.
Στις επόμενες δεκαετίες, οι επιστήμονες προβλέπουν περαιτέρω μείωση του καλύμματος πάγου: εάν η έκτασή του μειωθεί κατά 30-50% τα επόμενα 30-40 χρόνια, η Βόρεια Θαλάσσια Οδός θα παραμείνει χωρίς πάγο για έως και έξι μήνες το χρόνο.
Αυτό θα αυξήσει σημαντικά την ελκυστικότητά της για διεθνείς μεταφορές.
Η χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού επιτρέπει να μειωθεί η απόσταση μεταξύ Ανατολικής Ασίας και Ευρώπης περίπου κατά το ένα τρίτο σε σχέση με τη διαδρομή μέσω του Σουέζ.
Για την Κίνα, η αξιοποίηση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού έχει όχι μόνο οικονομική, αλλά και στρατηγική σημασία.
To ταξίδι αναμένεται να διαρκέσει 18 ημέρες και σταθμοί αυτού του εμπορικού ταξιδιού θα είναι η το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Πολωνία.
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ενεργειακών πόρων και εξαγωγέας βιομηχανικών προϊόντων, γι’ αυτό και η διαφοροποίηση των λογιστικών καναλιών μειώνει την ευπάθεια έναντι γεωπολιτικών κινδύνων.
Επιπλέον, η συμμετοχή σε αρκτικά έργα επιτρέπει στο Πεκίνο να δηλώσει τη θέση του ως κεντρικός παίκτης στον αναπτυσσόμενο χώρο της Αρκτικής.
Η Κίνα επενδύει ενεργά σε έρευνες, την κατασκευή του στόλου παγοθραυστών και την ανάπτυξη λιμενικής υποδομής, γεγονός που μαρτυρά μακροπρόθεσμα σχέδια.
Έτσι, η αποστολή του φορτηγού πλοίου από το Ningbo μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού δεν είναι απλώς μια ακόμη αποστολή, αλλά ένα βήμα προς τη δημιουργία μιας νέας μεταφορικής πραγματικότητας.
Η απόκτηση εμπειρίας και τεχνολογικών λύσεων ήδη τώρα ανοίγει την προοπτική ότι τα επόμενα χρόνια η Αρκτική θα έχει σταθερή θέση στο παγκόσμιο εμπορικό σύστημα ως εναλλακτική διαδρομή, ικανή να αποφορτίσει τα υπάρχοντα κανάλια και να αυξήσει την ευχρηστία της παγκόσμιας λογιστικής.
www.bankingnews.gr
Το λιμάνι Ningbo της Κίνας ετοιμάζεται να αποστείλει ένα μεγάλο φορτηγό πλοίο, το οποίο θα ακολουθήσει μια νέα διαδρομή μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Η εκκίνηση έχει προγραμματιστεί για τις 20 Σεπτεμβρίου.
Παρά το γεγονός ότι προηγουμένως οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες είχαν πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια σε αυτήν την κατεύθυνση, η τρέχουσα διαδρομή διαφέρει σημαντικά από τις προηγούμενες όσον αφορά την πολυπλοκότητα και την κλίμακά της, αναφέρεται σε δημοσίευμα του High North News.
Εάν παλαιότερα οι μεταφορές αφορούσαν απευθείας δρομολόγια, όπως από την Κίνα προς το Αμβούργο ή την Αγία Πετρούπολη, τώρα προγραμματίζεται μια πιο εκτεταμένη διαδρομή που θα περιλαμβάνει αρκετές στάσεις σε κινεζικά και ευρωπαϊκά λιμάνια — στη Βρετανία, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Γκντανσκ.
Αυτή η μορφή καθιστά το ταξίδι πιο κοντά σε πλήρεις διεθνείς εμπορικές γραμμές και όχι σε μεμονωμένα πειραματικά δρομολόγια.
Η σημασία αυτής της αποστολής έγκειται όχι μόνο στην παράδοση των φορτίων, αλλά και στην απόκτηση εμπειρίας στη δουλειά στις αρκτικές περιοχές.
Μόλις 10-15 χρόνια πριν, οι περισσότεροι ειδικοί πίστευαν ότι η χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού ως κανονικής μεταφορικής αρτηρίας θα ήταν εφικτή όχι νωρίτερα από τα μέσα του 21ου αιώνα, περίπου το 2040-2050.
Ωστόσο, οι επιταχυνόμενες κλιματικές αλλαγές στην Αρκτική έχουν επηρεάσει την κατάσταση.
Η Κίνα ήδη δείχνει έτοιμη να μην περιοριστεί απλώς σε δοκιμαστικές μεταφορές, αλλά να διαμορφώσει μια διαδρομή που πλησιάζει το εμπορικά βιώσιμο επίπεδο.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι για την Κίνα, αυτή τη στιγμή, η οικονομική ωφέλεια από το συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν είναι το πιο σημαντικό, αλλά η δημιουργία βάσης γνώσεων, η εκπαίδευση πληρωμάτων και η δοκιμή των τεχνικών δυνατοτήτων του στόλου.
Ο καθοριστικός παράγοντας που κατέστησε εφικτά τέτοια έργα είναι οι κλιματικές μεταβολές.
Ο ρυθμός της θέρμανσης στην Αρκτική υπερβαίνει σημαντικά τον μέσο παγκόσμιο όρο, πράγμα που οδηγεί σε μείωση της έκτασης και του πάχους του θαλάσσιου πάγου.
Εάν η ναυσιπλοΐα στην περιοχή περιοριζόταν προηγουμένως σε λίγες εβδομάδες το καλοκαίρι, τώρα αυτό το χρονικό διάστημα σταδιακά αυξάνεται.
Στις επόμενες δεκαετίες, οι επιστήμονες προβλέπουν περαιτέρω μείωση του καλύμματος πάγου: εάν η έκτασή του μειωθεί κατά 30-50% τα επόμενα 30-40 χρόνια, η Βόρεια Θαλάσσια Οδός θα παραμείνει χωρίς πάγο για έως και έξι μήνες το χρόνο.
Αυτό θα αυξήσει σημαντικά την ελκυστικότητά της για διεθνείς μεταφορές.
Η χρήση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού επιτρέπει να μειωθεί η απόσταση μεταξύ Ανατολικής Ασίας και Ευρώπης περίπου κατά το ένα τρίτο σε σχέση με τη διαδρομή μέσω του Σουέζ.
Για την Κίνα, η αξιοποίηση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού έχει όχι μόνο οικονομική, αλλά και στρατηγική σημασία.
To ταξίδι αναμένεται να διαρκέσει 18 ημέρες και σταθμοί αυτού του εμπορικού ταξιδιού θα είναι η το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Πολωνία.
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ενεργειακών πόρων και εξαγωγέας βιομηχανικών προϊόντων, γι’ αυτό και η διαφοροποίηση των λογιστικών καναλιών μειώνει την ευπάθεια έναντι γεωπολιτικών κινδύνων.
Επιπλέον, η συμμετοχή σε αρκτικά έργα επιτρέπει στο Πεκίνο να δηλώσει τη θέση του ως κεντρικός παίκτης στον αναπτυσσόμενο χώρο της Αρκτικής.
Η Κίνα επενδύει ενεργά σε έρευνες, την κατασκευή του στόλου παγοθραυστών και την ανάπτυξη λιμενικής υποδομής, γεγονός που μαρτυρά μακροπρόθεσμα σχέδια.
Έτσι, η αποστολή του φορτηγού πλοίου από το Ningbo μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού δεν είναι απλώς μια ακόμη αποστολή, αλλά ένα βήμα προς τη δημιουργία μιας νέας μεταφορικής πραγματικότητας.
Η απόκτηση εμπειρίας και τεχνολογικών λύσεων ήδη τώρα ανοίγει την προοπτική ότι τα επόμενα χρόνια η Αρκτική θα έχει σταθερή θέση στο παγκόσμιο εμπορικό σύστημα ως εναλλακτική διαδρομή, ικανή να αποφορτίσει τα υπάρχοντα κανάλια και να αυξήσει την ευχρηστία της παγκόσμιας λογιστικής.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών