Οι κρατικές ινδικές εταιρείες Indian Oil Corporation (IOC) και Bharat Petroleum Corporation (BPCL) υπέγραψαν νέες συμβάσεις εισαγωγής για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2025
Η Ινδία επαναδραστηριοποιήθηκε στην αγορά ρωσικού πετρελαίου μετά από μια περίοδο αποχής, η οποία προκλήθηκε από τις αλλαγές στις συνθήκες της αγοράς και τις γεωπολιτικές πιέσεις ήτοι... τους δασμούς που προσπάθησε να επιβάλει ο Trump στους συμμάχους της Ρωσίας.
Ο καθοριστικός παράγοντας για την επιστροφή των ινδικών διυλιστηρίων στις ρωσικές πρώτες ύλες ήταν οι πιο ευνοϊκές χρηματοοικονομικές συνθήκες που προσέφεραν οι ρωσικοί προμηθευτές.
Οι κρατικές ινδικές εταιρείες Indian Oil Corporation (IOC) και Bharat Petroleum Corporation (BPCL) υπέγραψαν νέες συμβάσεις εισαγωγής για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2025.
Αυτές οι συμφωνίες αντανακλούν μια πρακτική προσέγγιση από την πλευρά της Ινδίας, η οποία επικεντρώνεται στην εξεύρεση της βέλτιστης ισορροπίας μεταξύ τιμής, ποιότητας πρώτων υλών και πολιτικών κινδύνων.
Τον Ιούλιο, τα ινδικά διυλιστήρια είχαν διακόψει τις αγορές ρωσικού πετρελαίου.
Το σκεπτικό για αυτήν την απόφαση είχε δύο σκέλη.
Πρώτον, τότε, οι εκπτώσεις στο πετρέλαιο Urals, το κύριο εξαγωγικό προϊόν της Ρωσίας προς την Ασία, είχαν μειωθεί σημαντικά.
Η μείωση του πλεονεκτήματος τιμής καθιστούσε τις προμήθειες λιγότερο ελκυστικές, ειδικά ενόψει της διαθεσιμότητας πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή, το οποίο παραδοσιακά κατέχει σημαντικό μερίδιο στις ινδικές εισαγωγές.
Δεύτερον, η απόφαση επηρεάστηκε και από πολιτικές πιέσεις: η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την επιβολή επιπλέον δασμών ύψους 25% στα ινδικά προϊόντα.
Οι εκπτώσεις των Ρώσων προμηθευτών άλλαξαν τα πάντα
Η κατάσταση άλλαξε ραγδαία, όταν οι Ρώσοι προμηθευτές αύξησαν τις εκπτώσεις, φτάνοντας περίπου στα τρία δολάρια το βαρέλι για το Urals.
Παρά το γεγονός ότι αυτές οι εκπτώσεις φαίνονται σχετικά μέτριες σε σχέση με την περίοδο 2022-2023, όταν η διαφορά μπορεί να έφτανε τα 15-20 δολάρια, για τα ινδικά διυλιστήρια αυτό καθιστούσε και πάλι το ρωσικό πετρέλαιο ανταγωνιστικό.
Το κόστος των πρώτων υλών είναι κρίσιμο, καθώς η Ινδία εισάγει πάνω από το 85% των αναγκών της σε πετρέλαιο, και οποιαδήποτε εξοικονόμηση στις αγορές βοηθά στη διατήρηση πιο σταθερών τιμών καυσίμων στην εγχώρια αγορά.
Ένας ακόμη παράγοντας είναι ο αυξημένος ανταγωνισμός για το ρωσικό πετρέλαιο από την Κίνα.
Κινεζικές εταιρείες επεκτείνουν ενεργά τις αγορές τους, επιδιώκοντας την εξασφάλιση μακροχρόνιων προμηθευτικών συμβολαίων υπό ευνοϊκούς όρους.
Αυτό αναγκάζει τις ινδικές εταιρείες να ενεργούν ευέλικτα και γρήγορα, ώστε να μην χάσουν την πρόσβαση στις πρώτες ύλες, ιδιαίτερα καθώς αυξάνεται η εγχώρια ζήτηση για καύσιμα.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η κατανάλωση πετρελαίου στην Ινδία αυξάνεται σταθερά κατά περισσότερο από 4% ετησίως τα τελευταία χρόνια, μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί την επόμενη δεκαετία.
Εκτός από το παραδοσιακό Urals, οι ινδικές εταιρείες έχουν αρχίσει να δείχνουν ενδιαφέρον και για άλλους τύπους ρωσικού πετρελαίου, όπως τα Varandey και Siberian Light.
Αυτά τα είδη έχουν υψηλότερη ποιότητα και χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, γεγονός που τα καθιστά ελκυστικά για επεξεργασία στα σύγχρονα ινδικά διυλιστήρια.
Η διαφοροποίηση των αγορών υποδεικνύει επίσης την επιθυμία της Ινδίας να μειώσει τους κινδύνους που συνδέονται με πιθανές διακυμάνσεις τιμών ή περιορισμούς λόγω κυρώσεων σε συγκεκριμένους τύπους προϊόντων.
Η Indian Oil Corporation, η μεγαλύτερη εταιρεία διύλισης πετρελαίου της χώρας, επιβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να βλέπει τις προμήθειες από τη Ρωσία αποκλειστικά μέσα από τον φακό των οικονομικών ωφελειών.
www.bankingnews.gr
Ο καθοριστικός παράγοντας για την επιστροφή των ινδικών διυλιστηρίων στις ρωσικές πρώτες ύλες ήταν οι πιο ευνοϊκές χρηματοοικονομικές συνθήκες που προσέφεραν οι ρωσικοί προμηθευτές.
Οι κρατικές ινδικές εταιρείες Indian Oil Corporation (IOC) και Bharat Petroleum Corporation (BPCL) υπέγραψαν νέες συμβάσεις εισαγωγής για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2025.
Αυτές οι συμφωνίες αντανακλούν μια πρακτική προσέγγιση από την πλευρά της Ινδίας, η οποία επικεντρώνεται στην εξεύρεση της βέλτιστης ισορροπίας μεταξύ τιμής, ποιότητας πρώτων υλών και πολιτικών κινδύνων.
Τον Ιούλιο, τα ινδικά διυλιστήρια είχαν διακόψει τις αγορές ρωσικού πετρελαίου.
Το σκεπτικό για αυτήν την απόφαση είχε δύο σκέλη.
Πρώτον, τότε, οι εκπτώσεις στο πετρέλαιο Urals, το κύριο εξαγωγικό προϊόν της Ρωσίας προς την Ασία, είχαν μειωθεί σημαντικά.
Η μείωση του πλεονεκτήματος τιμής καθιστούσε τις προμήθειες λιγότερο ελκυστικές, ειδικά ενόψει της διαθεσιμότητας πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή, το οποίο παραδοσιακά κατέχει σημαντικό μερίδιο στις ινδικές εισαγωγές.
Δεύτερον, η απόφαση επηρεάστηκε και από πολιτικές πιέσεις: η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την επιβολή επιπλέον δασμών ύψους 25% στα ινδικά προϊόντα.
Οι εκπτώσεις των Ρώσων προμηθευτών άλλαξαν τα πάντα
Η κατάσταση άλλαξε ραγδαία, όταν οι Ρώσοι προμηθευτές αύξησαν τις εκπτώσεις, φτάνοντας περίπου στα τρία δολάρια το βαρέλι για το Urals.
Παρά το γεγονός ότι αυτές οι εκπτώσεις φαίνονται σχετικά μέτριες σε σχέση με την περίοδο 2022-2023, όταν η διαφορά μπορεί να έφτανε τα 15-20 δολάρια, για τα ινδικά διυλιστήρια αυτό καθιστούσε και πάλι το ρωσικό πετρέλαιο ανταγωνιστικό.
Το κόστος των πρώτων υλών είναι κρίσιμο, καθώς η Ινδία εισάγει πάνω από το 85% των αναγκών της σε πετρέλαιο, και οποιαδήποτε εξοικονόμηση στις αγορές βοηθά στη διατήρηση πιο σταθερών τιμών καυσίμων στην εγχώρια αγορά.
Ένας ακόμη παράγοντας είναι ο αυξημένος ανταγωνισμός για το ρωσικό πετρέλαιο από την Κίνα.
Κινεζικές εταιρείες επεκτείνουν ενεργά τις αγορές τους, επιδιώκοντας την εξασφάλιση μακροχρόνιων προμηθευτικών συμβολαίων υπό ευνοϊκούς όρους.
Αυτό αναγκάζει τις ινδικές εταιρείες να ενεργούν ευέλικτα και γρήγορα, ώστε να μην χάσουν την πρόσβαση στις πρώτες ύλες, ιδιαίτερα καθώς αυξάνεται η εγχώρια ζήτηση για καύσιμα.
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η κατανάλωση πετρελαίου στην Ινδία αυξάνεται σταθερά κατά περισσότερο από 4% ετησίως τα τελευταία χρόνια, μια τάση που αναμένεται να συνεχιστεί την επόμενη δεκαετία.
Εκτός από το παραδοσιακό Urals, οι ινδικές εταιρείες έχουν αρχίσει να δείχνουν ενδιαφέρον και για άλλους τύπους ρωσικού πετρελαίου, όπως τα Varandey και Siberian Light.
Αυτά τα είδη έχουν υψηλότερη ποιότητα και χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, γεγονός που τα καθιστά ελκυστικά για επεξεργασία στα σύγχρονα ινδικά διυλιστήρια.
Η διαφοροποίηση των αγορών υποδεικνύει επίσης την επιθυμία της Ινδίας να μειώσει τους κινδύνους που συνδέονται με πιθανές διακυμάνσεις τιμών ή περιορισμούς λόγω κυρώσεων σε συγκεκριμένους τύπους προϊόντων.
Η Indian Oil Corporation, η μεγαλύτερη εταιρεία διύλισης πετρελαίου της χώρας, επιβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει να βλέπει τις προμήθειες από τη Ρωσία αποκλειστικά μέσα από τον φακό των οικονομικών ωφελειών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών