Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ήρθε το τέλος… καταρρέουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης – Τι συμβαίνει σε Mercedes, Volkswagen, BMW

Ήρθε το τέλος… καταρρέουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης – Τι συμβαίνει σε Mercedes, Volkswagen, BMW
Οι ευρωπαϊκοί γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένουν κατάρρευση το 2035
Ζοφερή είναι η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τον επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αυτοκινήτου ACEA, Ola Källenius, να προειδοποιεί ότι η ενεργειακή «πράσινη» μετάβαση που έχει προγραμματιστεί για το 2035 θα μπορούσε να οδηγήσει σε κατάρρευση τις Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW, Peugeot Citroen, Renault, Opel και πολλές άλλες βιομηχανίες.
Το 2020, η Ευρώπη έλεγχε το 21,7% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων, με τον όμιλο Volkswagen να βρίσκεται σταθερά στη δεύτερη θέση πίσω από την ιαπωνική Toyota.
Και μέχρι το 2025, ο αναλυτής της S&P Global Mobility αναμένει ότι το μερίδιο της ΕΕ στην παγκόσμια παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων θα είναι περίπου 18%.
Στις αρχές Αυγούστου, η Volkswagen δήλωσε ότι οι δασμοί που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump, οδήγησαν σε ζημίες 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, μειώνοντας τα συνολικά κέρδη.
Ως αποτέλεσμα, η Volkswagen αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για την αύξηση των λειτουργικών κερδών φέτος από 5,5-6,5% σε 4-5%.
Η εταιρεία αναμένει πλέον ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν σταθερές για το έτος, αντί για την προηγούμενη πρόβλεψη ανάπτυξης έως και 5%, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Επικείμενη η κατάρρευση

Ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Mercedes-Benz, Ola Källenius, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αυτοκινήτου (ACEA), σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα Handelsblatt μίλησε για την επικείμενη κατάρρευση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας εάν διατηρηθεί η απαγόρευση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης από το 2035.
«Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την αλήθεια κατάματα. Διαφορετικά, θα φτάσουμε στα όριά μας.»
Φυσικά, πρέπει να απανθρακοποιήσουμε την παραγωγή, αλλά πρέπει να το κάνουμε με τεχνολογικά ουδέτερο τρόπο.
Δεν πρέπει να χάσουμε από τα μάτια μας την οικονομία μας», δήλωσε ο Källenius στους δημοσιογράφους.
Πριν από λίγα χρόνια, η διοίκηση της Mercedes-Benz ήταν βέβαιη ότι το στοίχημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη ήταν βάσιμο.
Το 2021, η εταιρεία προέβλεψε ότι θα σταματούσε να πουλάει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το τέλος της δεκαετίας, «όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν».
Τώρα, η αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας όχι μόνο εγκατέλειψε αυτόν τον φιλόδοξο στόχο, αλλά έχει κάνει και στροφή 180 μοιρών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πιστεύει ότι χωρίς αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η τοπική αυτοκινητοβιομηχανία «θα καταρρεύσει».

Πόλεμος με την Κίνα

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων επισημαίνουν ότι οι ρίζες της τρέχουσας κρίσης βρίσκονται στην κανονιστική πίεση, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΚ), με επικεφαλής την Ursula Von Der Leyen, καθώς και στο τεχνολογικό χάσμα με την Κίνα.
Το 2023, η ΕΕ ενέκρινε το λεγόμενο σχέδιο «Fit for 55». Προβλέπει την απαγόρευση της παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) από το 2035 και τη μείωση των εκπομπών CO₂ κατά 55% έως το 2030.
Ωστόσο, ήδη από φέτος κατέστη σαφές ότι οι υποδομές της Ευρωπαϊκής Ένωσης υστερούν.
Από τους προγραμματισμένους 6,8 εκατομμύρια σταθμούς φόρτισης, έχουν κατασκευαστεί μόνο 2,1 εκατομμύρια.
Από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, οι τιμές του λιθίου και του κοβαλτίου —βασικών στοιχείων στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων— έχουν αυξηθεί κατά 120% και 80% αντίστοιχα.
Επιπλέον, πολλοί Ευρωπαίοι θεωρούν τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πολύ υψηλές.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απέχουν ακόμη πολύ από το 100% του μεριδίου αγοράς που στοχεύει να επιτύχει η ΕΕ.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, αντιπροσώπευαν μόνο το 17,5% όλων των οχημάτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), η οποία περιλαμβάνει την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ελβετία.
Τα στοιχεία της ACEA δείχνουν επίσης ότι το μερίδιο των plug-in υβριδικών οχημάτων έφτασε μόνο το 8,7% του συνολικού αριθμού πωληθέντων αυτοκινήτων.
Τα κανονικά υβριδικά αντιπροσώπευαν το 35%, αλλά αυτό το ποσοστό περιλαμβάνει και τα λεγόμενα «ήπια» υβριδικά, τα οποία, σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς, δεν θεωρούνται πλήρως ανεπτυγμένα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς χρησιμοποιούν καύσιμο άνθρακα σε μεγαλύτερο βαθμό για την πρόωση.

Κατάρρευση της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου «θα βρεθεί στο χείλος της κατάρρευσης» εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν άρει τους προγραμματισμένους περιορισμούς, είναι πεπεισμένος ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz, Källenius.
Πιστεύει ότι ακόμη και πριν οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ επιβάλουν απαγόρευση στα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι καταναλωτές θα σπεύσουν στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων για να αγοράσουν βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα για μελλοντική χρήση.
Και αυτό «δεν βοηθάει καθόλου στη βελτίωση του κλίματος», καταλήγει ο επικεφαλής της Mercedes-Benz.
Ο Oliver Zipse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW, συμμερίζεται παρόμοια άποψη.
Καλεί τις συνδικαλιστικές αρχές να χρησιμοποιήσουν όλες τις τεχνολογίες για τη συνολική μείωση των εκπομπών CO₂, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
«Η εξάρτηση από μία μόνο τεχνολογία μπορεί να είναι επιζήμια για τον κλάδο.
Το να βάζεις όλα τα αυγά σου σε ένα καλάθι είναι απλώς μια λανθασμένη κατανομή των περιουσιακών στοιχείων.
Για να παραμείνει η Ευρώπη ανταγωνιστική και να χρηματοδοτήσει το μέλλον της,
Δεν χρειάζεται μόνο να επενδύσουμε σε νέες τεχνολογίες, αλλά και να αξιοποιήσουμε τις υπάρχουσες, «οι οποίες μπορούν να ικανοποιήσουν τις προτιμήσεις των πελατών, συμβάλλοντας παράλληλα στους κλιματικούς στόχους», δήλωσε ο Zipse στα τέλη Ιουλίου σε έκθεση προς το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου.

«Πράσινη» ανατροπή

Αξιοσημείωτος είναι επίσης ο ρόλος της Volkswagen, της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, στην απομάκρυνση από το περιβαλλοντικό σύνθημα «είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα είτε χρεοκοπία».
Αυτό ξεκίνησε αφότου ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλο Herbert Diess το 2022 με τον Oliver Blume , ο οποίος, ως επικεφαλής της Porsche, πόνταρε σε οποιεσδήποτε επιλογές για την έγκριση περιβαλλοντικών προτύπων, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης καυσίμου με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Πέρυσι, ο Blume εγκατέλειψε τα σχέδια για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στο Βόλφσμπουργκ, και αντί για μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τέθηκαν σε ανάπτυξη υβριδικά.
Ενώ η Volkswagen εξακολουθεί να αναπτύσσει ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και την Κίνα, δεν έχει σχέδια να λανσάρει νέα μοντέλα στο δίκτυο το 2025 και έχει καθυστερήσει τις λανσαρίσματα βασικών προϊόντων.
Η σχεδιαζόμενη απαγόρευση των εκπομπών CO₂ από την ΕΕ από το 2035 δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, ενώ η αξιολόγηση έχει προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες.
Ωστόσο, τον Μάρτιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να επιτύχει μηδενικές εκπομπές CO₂ (0 g/km) για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Εκείνη την εποχή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα «επιταχύνει τις εργασίες για την σχεδιαζόμενη πιο ήπια αναθεώρηση του κανονισμού CO₂».
Μένει να δούμε αν θα επικρατήσει η κοινή λογική, αλλά δεδομένης της σημαντικής αντίστασης που αντιμετωπίζει η ΕΕ, η απαγόρευση θα μπορούσε να χαλαρώσει σε κάποιο βαθμό.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης