Η δανέζικη ναυτιλιακή γίγαντας ανακοινώνει 7% αύξηση στα λειτουργικά κέρδη και αναθεωρεί τις προβλέψεις για το 2025, εν μέσω εμπορικών εντάσεων και γεωπολιτικών αναταραχών
Η Maersk, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Δανίας και βασικός δείκτης για το διεθνές εμπόριο, ανακοίνωσε ισχυρά αποτελέσματα για το β’ τρίμηνο του 2025, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών και αναθεωρώντας ανοδικά τις προβλέψεις για τη χρήση του 2025, παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις και την κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων λόγω των νέων δασμών από τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά οικονομικά στοιχεία, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) για το β’ τρίμηνο του 2025 διαμορφώθηκαν στα 2,3 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 7% σε ετήσια βάση από τα 2,14 δισ. της αντίστοιχης περυσινής περιόδου και ξεπερνώντας αισθητά τη μέση πρόβλεψη των αναλυτών, που είχε διαμορφωθεί στα 1,97 δισ. δολάρια, σύμφωνα με δημοσκόπηση του LSEG.
Η εταιρεία προχώρησε και σε ανοδική αναθεώρηση της πρόβλεψης για το σύνολο του έτους, εκτιμώντας πλέον ότι τα ετήσια προσαρμοσμένα EBITDA για το 2025 θα κυμανθούν μεταξύ 8 και 9,5 δισ. δολαρίων, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 6 με 9 δισ. δολάρια.
Παράλληλα, η Maersk εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί κατά 2% έως 4% το 2025, αναβαθμίζοντας την πρόβλεψή της από το -1% έως 4%. Η αναθεώρηση αυτή αποδίδεται κυρίως στη σταθερή ζήτηση εκτός της Βόρειας Αμερικής.
«Η διαταραχή στη θαλάσσια κυκλοφορία στην Ερυθρά Θάλασσα αναμένεται να διαρκέσει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», σημείωσε η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
Τα συνολικά έσοδα για το β’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 13,1 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά σχεδόν 3% σε ετήσια βάση.
Vincent Clerc: Η ζήτηση για κοντέινερ ξεπερνά τις προσδοκίες
Ο CEO της Maersk, Vincent Clerc, δήλωσε στο CNBC ότι η ζήτηση για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παραμένει εντυπωσιακά ισχυρή.
«Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στη βιομηχανική άνθηση στην Κίνα και στη σημαντική αύξηση των εξαγωγών σχεδόν σε όλο τον κόσμο, με εξαίρεση τις ΗΠΑ, όπου η πολιτική δασμών-on/δασμών-off έχει περιορίσει τη δυναμική», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Clerc στην εκπομπή Squawk Box Europe.
«Εκτός των ΗΠΑ, βλέπουμε συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση – και αυτό είναι που τροφοδοτεί τα κέρδη και την ανοδική αναθεώρηση που ανακοινώσαμε σήμερα», πρόσθεσε.
Η παγκόσμια ναυτιλία εισέρχεται σε περίοδο εμπορικής πολυπλοκότητας λόγω Trump
Τα αποτελέσματα της Maersk δημοσιεύονται την ώρα που η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία προετοιμάζεται για νέες προκλήσεις, μετά την επιβολή αυξημένων δασμών από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump, οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ την Πέμπτη.
Τα νέα μέτρα προβλέπουν δασμούς μεταξύ 10% και 50% σε δεκάδες εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ, στο πλαίσιο της προσπάθειας της Ουάσιγκτον να επανακαθορίσει το παγκόσμιο εμπορικό σύστημα προς όφελός της.
Παρά τις πιέσεις, αρκετοί βασικοί εταίροι των ΗΠΑ εξασφάλισαν ευνοϊκότερες συμφωνίες: Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία και Νότια Κορέα πέτυχαν χαμηλότερους δασμούς από εκείνους που είχαν αρχικά ανακοινωθεί τον Απρίλιο, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σε προκαταρκτική συμφωνία που μειώνει τους δασμούς στα περισσότερα ευρωπαϊκά προϊόντα στο 15%.
Αντίθετα, άλλες χώρες επλήγησαν πιο έντονα από την «εμπορική επίθεση» της Ουάσιγκτον: Βραζιλία με 50%, Ελβετία με 39%, Καναδάς με 35% και Ινδία με 25%.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά οικονομικά στοιχεία, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) για το β’ τρίμηνο του 2025 διαμορφώθηκαν στα 2,3 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 7% σε ετήσια βάση από τα 2,14 δισ. της αντίστοιχης περυσινής περιόδου και ξεπερνώντας αισθητά τη μέση πρόβλεψη των αναλυτών, που είχε διαμορφωθεί στα 1,97 δισ. δολάρια, σύμφωνα με δημοσκόπηση του LSEG.
Η εταιρεία προχώρησε και σε ανοδική αναθεώρηση της πρόβλεψης για το σύνολο του έτους, εκτιμώντας πλέον ότι τα ετήσια προσαρμοσμένα EBITDA για το 2025 θα κυμανθούν μεταξύ 8 και 9,5 δισ. δολαρίων, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 6 με 9 δισ. δολάρια.
Παράλληλα, η Maersk εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθεί κατά 2% έως 4% το 2025, αναβαθμίζοντας την πρόβλεψή της από το -1% έως 4%. Η αναθεώρηση αυτή αποδίδεται κυρίως στη σταθερή ζήτηση εκτός της Βόρειας Αμερικής.
«Η διαταραχή στη θαλάσσια κυκλοφορία στην Ερυθρά Θάλασσα αναμένεται να διαρκέσει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», σημείωσε η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
Τα συνολικά έσοδα για το β’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 13,1 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά σχεδόν 3% σε ετήσια βάση.
Vincent Clerc: Η ζήτηση για κοντέινερ ξεπερνά τις προσδοκίες
Ο CEO της Maersk, Vincent Clerc, δήλωσε στο CNBC ότι η ζήτηση για διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παραμένει εντυπωσιακά ισχυρή.
«Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στη βιομηχανική άνθηση στην Κίνα και στη σημαντική αύξηση των εξαγωγών σχεδόν σε όλο τον κόσμο, με εξαίρεση τις ΗΠΑ, όπου η πολιτική δασμών-on/δασμών-off έχει περιορίσει τη δυναμική», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Clerc στην εκπομπή Squawk Box Europe.
«Εκτός των ΗΠΑ, βλέπουμε συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση – και αυτό είναι που τροφοδοτεί τα κέρδη και την ανοδική αναθεώρηση που ανακοινώσαμε σήμερα», πρόσθεσε.
Η παγκόσμια ναυτιλία εισέρχεται σε περίοδο εμπορικής πολυπλοκότητας λόγω Trump
Τα αποτελέσματα της Maersk δημοσιεύονται την ώρα που η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία προετοιμάζεται για νέες προκλήσεις, μετά την επιβολή αυξημένων δασμών από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Donald Trump, οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ την Πέμπτη.
Τα νέα μέτρα προβλέπουν δασμούς μεταξύ 10% και 50% σε δεκάδες εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ, στο πλαίσιο της προσπάθειας της Ουάσιγκτον να επανακαθορίσει το παγκόσμιο εμπορικό σύστημα προς όφελός της.
Παρά τις πιέσεις, αρκετοί βασικοί εταίροι των ΗΠΑ εξασφάλισαν ευνοϊκότερες συμφωνίες: Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία και Νότια Κορέα πέτυχαν χαμηλότερους δασμούς από εκείνους που είχαν αρχικά ανακοινωθεί τον Απρίλιο, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σε προκαταρκτική συμφωνία που μειώνει τους δασμούς στα περισσότερα ευρωπαϊκά προϊόντα στο 15%.
Αντίθετα, άλλες χώρες επλήγησαν πιο έντονα από την «εμπορική επίθεση» της Ουάσιγκτον: Βραζιλία με 50%, Ελβετία με 39%, Καναδάς με 35% και Ινδία με 25%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών