Τελευταία Νέα
Διεθνή

Νέοι αυστηρότεροι νόμοι στα Εμιράτα για τις influencers – Αιτήσεις, άδειες και εξονυχιστικός έλεγχος των επαγγελματιών

Νέοι αυστηρότεροι νόμοι στα Εμιράτα για τις influencers – Αιτήσεις, άδειες και εξονυχιστικός έλεγχος των επαγγελματιών
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αυστηροποιούν τον έλεγχο της ακμάζουσας βιομηχανίας influencers, ανακοινώνοντας ότι οι δημιουργοί περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σύντομα θα πρέπει να λαμβάνουν επίσημες άδειες πριν δημοσιεύσουν διαφημιστικό περιεχόμενο.
Από τον Οκτώβριο του 2025, οι νέοι κανόνες θα ισχύουν για όποιον δημιουργεί έσοδα από την διαδικτυακή του παρουσία, συμπεριλαμβανομένων ατόμων, οργανισμών και εταιρικών λογαριασμών.
Το Συμβούλιο Μέσων Ενημέρωσης των ΗΑΕ εισήγαγε τις αλλαγές βάσει του Ομοσπονδιακού Νόμου Αρ. 55 του 2023 και του Ψηφίσματος Αρ. 20 του Υπουργικού Συμβουλίου του 2025.
Οι κανονισμοί επιδιώκουν να διακρίνουν μεταξύ των περιστασιακών δημιουργών περιεχομένου και των επαγγελματιών influencers, μετατρέποντας τη δημιουργία περιεχομένου σε μια αδειοδοτημένη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Σύμφωνα με τον νόμο, οι δημιουργοί πρέπει πλέον να λάβουν τόσο άδεια άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας όσο και άδεια μέσων ενημέρωσης.
Μια τρίτη άδεια, που απαιτείται για διαφημιστικό ή προωθητικό περιεχόμενο, ανακοινώθηκε στις 30 Ιουλίου και θα καταστεί υποχρεωτική εντός τριών μηνών.
Η άδεια άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας, η οποία συνήθως εκδίδεται μέσω τοπικών οικονομικών υπηρεσιών ή ελεύθερων ζωνών όπως το Dubai Media City ή το Sharjah Media City, επιτρέπει στους δημιουργούς να καταχωρίσουν το έργο τους ως επίσημη εμπορική δραστηριότητα και τους καθιστά επίσης επιλέξιμους για βίζα.
Η άδεια μέσων ενημέρωσης, που εκδίδεται από το Συμβούλιο Μέσων Ενημέρωσης των ΗΑΕ, κοστίζει 1.000 ντιρχάμ ετησίως (περίπου 300 δολάρια). Τα τέλη για την άδεια διαφημιστή θα απαλλάσσονται για τα πρώτα τρία χρόνια.
Ο τομέας μάρκετινγκ influencer των ΗΑΕ είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους στην περιοχή, με αξία 69 εκατομμύρια δολάρια το 2024 και πρόβλεψη να φτάσει σχεδόν τα 97 εκατομμύρια δολάρια έως το 2030, σύμφωνα με την Aletihad Daily.
Η κυβέρνηση αναφέρει ότι το νέο μοντέλο αδειοδότησης θα φέρει μεγαλύτερη διαφάνεια και λογοδοσία σε έναν τομέα που έχει ξεπεράσει την παραδοσιακή διαφήμιση και έχει καταστεί κεντρικός στην αλληλεπίδραση με την επωνυμία και τον δημόσιο διάλογο.
Οι κανόνες αποσκοπούν στην «προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, στη διασφάλιση του ηθικού περιεχομένου και στη διατήρηση των πολιτισμικών ευαισθησιών», σύμφωνα με το διάταγμα.
Οι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης υπόκεινται ήδη σε πρόσθετο έλεγχο από την Αρχή Κινητών Αξιών και Εμπορευμάτων της χώρας, ενώ οι παραβιάσεις των νόμων περί μέσων ενημέρωσης μπορούν να οδηγήσουν σε πρόστιμα, αναστολή αδειών ή ποινικές διώξεις.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης