Τελευταία Νέα
Χρηματιστήριο

Χρηματιστήριο Αθηνών: Τι κερδίζουν και τι χάνουν οι εισηγμένες από τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή

Χρηματιστήριο Αθηνών: Τι κερδίζουν και τι χάνουν οι εισηγμένες από τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή
Η εκεχειρία της πολεμικής σύγκρουσης δημιουργεί νέα δεδομένα και ευκαιρίες
Σχετικά Άρθρα
Κέρδη και ζημίες για τις εισηγμένες αποτιμούν οι αναλυτές μετά την ανακοίνωση εκεχειρίας στη Μέση Ανατολή, η οποία καταλάγιασε τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου – οι οποίες θα είχαν σημαντική επίδραση στο σύνολο της ενέργειας και της οικονομίας.
Οι τιμές στις μετοχές στα δύο ελληνικά διυλιστήρια επανήλθαν στις τιμές προ της κρίσης, διότι αποφεύχθηκε ο μεγαλύτερος κίνδυνος της εφοδιαστικής ασφάλειας, ενώ με τα υψηλά αποθέματα κατέγραψαν ορισμένα κέρδη από την απότομη άνοδο των τιμών κατά το διάστημα του πολέμου των 12 ημερών, όπως τον ονόμασαν. Από την άλλη πλευρά, δεδομένης της σημερινής κατάστασης, το Ιράν θα επιχειρήσει να ανοίξει τους διαύλους προμήθειας πετρελαίου, έτσι θα αναδυθούν ευκαιρίες.

Και οι δύο εταιρείες (Motor Oil – Helleniq Energy) έχουν επικοινωνήσει ότι θα συνεχίσουν να αποκομίζουν οφέλη στο δεύτερο εξάμηνο από τη διατήρηση των ανοδικών περιθωρίων διύλισης, αλλά και από την ανάκαμψη της αγοράς καυσίμων λόγω του τουρισμού.
Επιπλέον, και οι δύο εταιρείες με την ανάπτυξη των ΑΠΕ και των εταιρειών προμήθειας ρεύματος αναμένουν έσοδα τα οποία αντισταθμίζουν τη μεταβλητότητα της αγοράς πετρελαιοειδών. Η μεν Motor Oil συνεχίζει την επέκταση στις ΑΠΕ μέσω της More και συζητά τη σύμπραξη με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην προμήθεια ρεύματος και την παραγωγή, η δε Helleniq αναμένει υψηλότερα λειτουργικά κέρδη από την πλήρη ενσωμάτωση της Elpedison.

Το κέρδος Aegean, η Jumbo και η ΔΕΗ

Στον χώρο του τουρισμού, οφέλη από την τωρινή πτώση των τιμών καυσίμων αναμένεται να καταγράψει η Aegean.
Με βάση τα στοιχεία από το ενημερωτικό δελτίο για το επικείμενο ομολογιακό δάνειο, στις 31-12-2024 το 52% των εκτιμώμενων αναγκών των αεροπορικών καυσίμων υπόκειται στο ρίσκο της μεταβλητότητας των αγορών πετρελαίου, συνεπώς θα έχει κέρδη από την πτώση των τιμών. Για το υπόλοιπο 48% των εκτιμώμενων αναγκών σε καύσιμα του 2025 και το 6% των εκτιμώμενων αναγκών του 2026 έχουν συναφθεί συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου.

Από τη σύρραξη μεταξύ Ισραήλ - Ιράν, η Jumbo αναμένεται να έχει περιορισμένη επίδραση από τα τρία καταστήματα franchise με τον ισραηλινό όμιλο Fox. Ωστόσο, η εταιρεία βγαίνει ωφελημένη σε μεγαλύτερο βαθμό από την πτώση των τιμών του πετρελαίου και, συνεπακόλουθα, από την πτώση των ναύλων.
Με την υψηλή ρευστότητα (400 – 500 εκατ. ευρώ), εκτιμάται ότι θα επιδιώξει να εκμεταλλευθεί επιθετικά τους χαμηλούς ναύλους για τις προμήθειες της χειμερινής περιόδου, πέραν των κερδών που ήδη έχει από την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου.
Ταυτόχρονα, η συμφωνία με τον όμιλο Fox για franchise εκτός Ευρώπης (Καναδάς) ενδέχεται να αποτελέσει πλέον κομμάτι μιας μονιμότερης στρατηγικής, αφού το μεγαλύτερο ρίσκο μετατίθεται στον ξένο εμπορικό όμιλο.

Από τον χώρο της ενέργειας, αν και το προηγούμενο διάστημα δημιουργήθηκε ανησυχία για απότομες αυξήσεις της τιμής του φυσικού αερίου, η ΔΕΗ θεωρεί βάσιμα ότι λόγω του μείγματος της παραγωγής μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες, ενώ από την τωρινή πτώση στο πετρέλαιο θα έχει ξεκάθαρη εξοικονόμηση στα έξοδα.
Άλλωστε, στη χθεσινή (25/6) γενική συνέλευση η διοίκηση επανέλαβε ότι θα εκπληρώσει τους στόχους του τριετούς πλάνου, ενώ τη φετινή χρονιά θα επιτευχθεί ο στόχος για 2 δισ. λειτουργικά κέρδη.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης