
Τον Απρίλιο του 2025, η χρήση δεξαμενόπλοιων της G-7 και της ΕΕ στις ρωσικές θαλάσσιες εξαγωγές ανήλθε στο 47% από 35% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα (CREA) που εδρεύει στη Φινλανδία.
Ενώ, από τις αρχές του 2025, η τιμή του Urals στα λιμάνια της Βαλτικής ήταν κατά μέσο όρο 58,5 δολάρια ανά βαρέλι, έπεσε κάτω από τα 50 δολάρια τον Απρίλιο, γεγονός που δείχνει γιατί οι Ρώσοι εξαγωγείς αναζήτησαν τις υπηρεσίες των ευρωπαϊκών μεταφορέων με χαμηλότερο κόστος, καθώς μπορούσαν να κάνουν τις παραδόσεις εντελώς νόμιμα σε όλες τις ξένες δικαιοδοσίες.
Και η ΕΕ μπορεί να θέλει να στερήσει από τις ρωσικές εταιρείες αυτήν ακριβώς την ευκαιρία να μειώσουν το κόστος.
Πλήρης απαγόρευση
Είναι πολύ πιθανό να θεσπιστεί πλήρης απαγόρευση της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου από δεξαμενόπλοια της ΕΕ, δήλωσε στη Rossiyskaya Gazeta ο διευθυντής του Εθνικού Ταμείου Ενεργειακής Ασφάλειας Konstantin Simonov.
Ενώ οι εξαγωγές πετρελαίου και πετρελαιοειδών από τη Ρωσία θα μειωθούν βραχυπρόθεσμα, σίγουρα θα προσαρμοστούμε μακροπρόθεσμα και οι εξαγωγές θα αυξηθούν και πάλι, έστω και με υψηλότερο κόστος για τις ρωσικές εταιρείες, εξήγησε ο αναλυτής.
Ο Nikolai Golotvin, αναλυτής της Renaissance Capital, συμφωνεί.
Πιστεύει ότι οι όποιες αλλαγές στο καθεστώς κυρώσεων της ΕΕ θα εξαρτηθούν από μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της έκβασης της διαπραγματευτικής διαδικασίας για την Ουκρανία.
Δεν αποκλείει το ενδεχόμενο το μπλοκ να εντείνει τους περιορισμούς στις ρωσικές εξαγωγές αργού και στα πετρελαιοφόρα.
H Ρωσία θα προσαρμοστεί
Η Kristina Gudym, αναλύτρια της Finam, υποστήριξε ότι, μακροπρόθεσμα, η Ρωσία πιθανότατα θα συνεχίσει να αναπροσανατολίζει τις εξαγωγές προς την Ασία, αυξάνοντας τον στόλο των δεξαμενόπλοιων που φέρουν σημαίες φιλικών κρατών και αναπτύσσοντας εναλλακτικές διαδρομές εφοδιασμού για να μειώσει την εξάρτησή της από τις δυτικές υποδομές.
Κατά συνέπεια, αυτό θα απαιτήσει χρόνο και πόρους, αλλά το σύστημα θα προσαρμοστεί, τόνισε.
www.bankingnews.gr
Ενώ, από τις αρχές του 2025, η τιμή του Urals στα λιμάνια της Βαλτικής ήταν κατά μέσο όρο 58,5 δολάρια ανά βαρέλι, έπεσε κάτω από τα 50 δολάρια τον Απρίλιο, γεγονός που δείχνει γιατί οι Ρώσοι εξαγωγείς αναζήτησαν τις υπηρεσίες των ευρωπαϊκών μεταφορέων με χαμηλότερο κόστος, καθώς μπορούσαν να κάνουν τις παραδόσεις εντελώς νόμιμα σε όλες τις ξένες δικαιοδοσίες.
Και η ΕΕ μπορεί να θέλει να στερήσει από τις ρωσικές εταιρείες αυτήν ακριβώς την ευκαιρία να μειώσουν το κόστος.
Πλήρης απαγόρευση
Είναι πολύ πιθανό να θεσπιστεί πλήρης απαγόρευση της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου από δεξαμενόπλοια της ΕΕ, δήλωσε στη Rossiyskaya Gazeta ο διευθυντής του Εθνικού Ταμείου Ενεργειακής Ασφάλειας Konstantin Simonov.
Ενώ οι εξαγωγές πετρελαίου και πετρελαιοειδών από τη Ρωσία θα μειωθούν βραχυπρόθεσμα, σίγουρα θα προσαρμοστούμε μακροπρόθεσμα και οι εξαγωγές θα αυξηθούν και πάλι, έστω και με υψηλότερο κόστος για τις ρωσικές εταιρείες, εξήγησε ο αναλυτής.
Ο Nikolai Golotvin, αναλυτής της Renaissance Capital, συμφωνεί.
Πιστεύει ότι οι όποιες αλλαγές στο καθεστώς κυρώσεων της ΕΕ θα εξαρτηθούν από μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της έκβασης της διαπραγματευτικής διαδικασίας για την Ουκρανία.
Δεν αποκλείει το ενδεχόμενο το μπλοκ να εντείνει τους περιορισμούς στις ρωσικές εξαγωγές αργού και στα πετρελαιοφόρα.
H Ρωσία θα προσαρμοστεί
Η Kristina Gudym, αναλύτρια της Finam, υποστήριξε ότι, μακροπρόθεσμα, η Ρωσία πιθανότατα θα συνεχίσει να αναπροσανατολίζει τις εξαγωγές προς την Ασία, αυξάνοντας τον στόλο των δεξαμενόπλοιων που φέρουν σημαίες φιλικών κρατών και αναπτύσσοντας εναλλακτικές διαδρομές εφοδιασμού για να μειώσει την εξάρτησή της από τις δυτικές υποδομές.
Κατά συνέπεια, αυτό θα απαιτήσει χρόνο και πόρους, αλλά το σύστημα θα προσαρμοστεί, τόνισε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών