Τελευταία Νέα
Διεθνή

Σεισμός στην κινεζική βιομηχανία - Σταματούν την παραγωγή και αναζητούν νέες αγορές λόγω αμερικανικών δασμών

Σεισμός στην κινεζική βιομηχανία - Σταματούν την παραγωγή και αναζητούν νέες αγορές λόγω αμερικανικών δασμών
Οι κινεζικές βιομηχανίες σταματούν την παραγωγή και στρέφονται σε νέες αγορές, καθώς οι επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών αρχίζουν να αφήνουν το αποτύπωμα τους
Σχετικά Άρθρα

Ισχυρό φαίνεται πως είναι το πλήγμα των αμερικανικών δασμών στην κινεζική οικονομία. Οι βιομηχανίες της χώρας σταματούν την παραγωγή σε μια προσπάθεια αναζήτησης νέων αγορών, σε μια εξέλιξη που επηρεάζει και τις θέσεις εργασίας.
«Γνωρίζω αρκετά εργοστάσια που έστειλαν το μισό προσωπικό τους στο σπίτι για μερικές εβδομάδες και σταμάτησαν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους», δήλωσε ο Cameron Johnson από τη Tidalwave Solutions, με έδρα τη Σαγκάη. Σύμφωνα με τον ίδιο, εργοστάσια που παράγουν παιχνίδια, αθλητικά είδη και προϊόντα χαμηλού κόστους τύπου «Dollar Store» επηρεάζονται περισσότερο αυτή την περίοδο. «Αν και δεν είναι ακόμη σε μεγάλη κλίμακα, αυτό συμβαίνει στα βασικά [εξαγωγικά] κέντρα όπως το Yiwu και το Dongguan και υπάρχει ανησυχία ότι θα επεκταθεί», πρόσθεσε ο Johnson. «Υπάρχει η ελπίδα ότι οι δασμοί θα μειωθούν ώστε να επανέλθουν οι παραγγελίες, αλλά στο μεταξύ οι εταιρείες αναγκάζονται να θέτουν εργαζόμενους σε αναστολή και να παγώνουν μέρος της παραγωγής τους».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Goldman Sachs, περίπου 10 έως 20 εκατομμύρια εργαζόμενοι στην Κίνα απασχολούνται σε επιχειρήσεις εξαγωγών προς τις ΗΠΑ. Ο επίσημος αριθμός εργαζομένων στις κινεζικές πόλεις το περασμένο έτος ήταν 473,45 εκατομμύρια.
Με μια σειρά ταχέων ανακοινώσεων αυτό το μήνα, οι ΗΠΑ προσέθεσαν περισσότερους από 100% δασμούς σε κινεζικά προϊόντα, στους οποίους η Κίνα απάντησε με αντίστοιχα αντίμετρα. Αν και ο Αμερικανός πρόεδρος, Donald Trump, δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι εμπορικές συνομιλίες με το Πεκίνο συνεχίζονται, η κινεζική πλευρά αρνήθηκε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις.
Οι επιπτώσεις της πρόσφατης διπλής αύξησης των δασμών είναι «πολύ μεγαλύτερες» από εκείνες της πανδημίας Covid-19, δήλωσε ο Ash Monga από  τη Imex Sourcing Services, εταιρείας διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας με έδρα την Guangzhou. Τόνισε ότι για μικρές επιχειρήσεις με λίγα εκατομμύρια δολάρια σε πόρους, η ξαφνική αύξηση των δασμών μπορεί να είναι δυσβάσταχτη και να οδηγήσει στο κλείσιμό τους. Ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για βοήθεια από πελάτες και άλλους εισαγωγείς κινεζικών προϊόντων, που σκοπεύει να λανσάρει την Παρασκευή μια νέα ιστοσελίδα «Tariff Help» για να βοηθήσει μικρές επιχειρήσεις να βρουν προμηθευτές εκτός Κίνας.

Livestreaming

Η επιχειρηματική αναστάτωση αναγκάζει τους Κινέζους εξαγωγείς να δοκιμάσουν νέες στρατηγικές πώλησης.
Η Woodswool, κατασκευαστής αθλητικής ένδυσης με έδρα το Ningbo, κοντά στη Σαγκάη, στράφηκε γρήγορα στις διαδικτυακές πωλήσεις μέσω livestreaming στην Κίνα. Μετά την έναρξη του νέου καναλιού πωλήσεων πριν από μία εβδομάδα περίπου, η εταιρεία δήλωσε ότι έχει ήδη λάβει πάνω από 30 παραγγελίες συνολικής αξίας άνω των 5.000 γιουάν (690 δολάρια). Πρόκειται για ένα μικρό βήμα προς την ανάκτηση των χαμένων εσόδων.
«Όλες οι παραγγελίες μας από τις ΗΠΑ ακυρώθηκαν», δήλωσε η Li Yan από τη Woodswool.
Περισσότερο από το μισό της παραγωγής κατευθυνόταν στις ΗΠΑ και τώρα μέρος της παραγωγικής ικανότητας θα παραμείνει αδρανές για δύο έως τρεις μήνες έως ότου αναπτυχθούν νέες αγορές, ανέφερε η Li. Η εταιρεία εξάγει σε πελάτες στην Ευρώπη, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ για περισσότερα από 20 χρόνια.
Η είσοδος στο livestreaming αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας που υποστηρίζεται από το Πεκίνο για να βοηθήσει τους εξαγωγείς να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην εγχώρια αγορά.
Η Woodswool πουλάει τα προϊόντα της μέσω της πλατφόρμας livestreaming της Baidu. Η Li επέλεξε τη λύση του «εικονικού ανθρώπου» της Baidu, που επέτρεψε την άμεση εκκίνηση χωρίς να απαιτούνται ανακαινίσεις στούντιο ή πρόσληψη προσωπικού. Η Baidu ανακοίνωσε ότι συνεργάστηκε με εκατοντάδες κινεζικές επιχειρήσεις για να δημιουργήσουν εσωτερικά κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου, προσφέροντας επιδοτήσεις και δωρεάν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως τα εικονικά άτομα «Huiboxing», που μιμούνται τις ανθρώπινες πωλήσεις. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η απόδοση επένδυσης είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη ανθρώπινων πωλητών.

Προκλήσεις στην εγχώρια αγορά

Η JD.com ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που ανακοίνωσαν ανάλογη στήριξη, δεσμευόμενη να αγοράσει κινεζικά προϊόντα αξίας 200 δισεκατομμυρίων γιουάν (27,22 δισ. δολάρια) που προορίζονταν για εξαγωγή — και να τα διαθέσει στην εγχώρια αγορά. Η Meituan, εταιρεία διανομής τροφίμων, επίσης ανακοίνωσε ότι θα βοηθήσει στις εσωτερικές διανομές.
Ωστόσο, τα 27,22 δισεκατομμύρια δολάρια αντιστοιχούν μόλις στο 5% των 524,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εξήγαγε πέρσι η Κίνα στις ΗΠΑ.
«Μερικές επιχειρήσεις μας ανέφεραν ότι με δασμούς 125%, το επιχειρηματικό τους μοντέλο δεν είναι βιώσιμο», δήλωσε ο Michael Hart, πρόεδρος του Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Κίνα. Πρόσθεσε επίσης ότι η ανταγωνιστικότητα μεταξύ κινεζικών εταιρειών αυξήθηκε την τελευταία εβδομάδα. Ο Hart σημείωσε ότι είναι πιθανό να διατηρηθούν κάποιοι δασμοί, με εξαιρέσεις σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. «Ακριβώς εκεί οδεύουν τα πράγματα», είπε χαρακτηριστικά.
Προϊόντα που είχαν σχεδιαστεί για Αμερικανικούς καταναλωτές ενδέχεται να μη λειτουργούν απευθείας για τον Κινέζο κάτοικο διαμερίσματος.
Οι κατασκευαστές στρέφονται απευθείας στα κινεζικά κοινωνικά δίκτυα Red Note και Douyin (τοπικό TikTok) για να ζητήσουν στήριξη από τους καταναλωτές, όμως η κόπωση μεγαλώνει, επισημαίνει η Ashley Dudarenok, ιδρύτρια της συμβουλευτικής εταιρείας ChoZan.

Στροφή εκτός ΗΠΑ

Όλο και λιγότερες κινεζικές εταιρείες εξετάζουν τη διοχέτευση εξαγωγών προς τις ΗΠΑ μέσω τρίτων χωρών, λόγω της αυξημένης αμερικανικής επιτήρησης στις διαμεταφορές, σημείωσε η Dudarenok. Αντίθετα, πολλές εταιρείες μεταφέρουν παραγωγικές δραστηριότητες στην Ινδία ή τη Νοτιοανατολική Ασία, ενώ άλλες στρέφονται σε πελάτες από την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική.
Ορισμένες εταιρείες έχουν ήδη αναπτύξει δραστηριότητα σε άλλες εμπορικές διαδρομές από την Κίνα.
Ο Liu Xu διευθύνει την εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Beijing Mingyuchu, που πουλά προϊόντα μπάνιου στη Βραζιλία. Παρότι αντιμετώπισε προκλήσεις λόγω των διακυμάνσεων στις ισοτιμίες και του υψηλού κόστους μεταφορών, ο Liu δήλωσε ότι το εμπόριο με τη Βραζιλία δεν θα επηρεαστεί σημαντικά από τις εντάσεις Κίνας-ΗΠΑ.
Οι εξαγωγές της Κίνας προς τη Βραζιλία διπλασιάστηκαν μεταξύ 2018 και 2024, όπως και προς τη Γκάνα.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ιδρύθηκε η Cotrie Logistics με έδρα τη Γκάνα, για να βοηθήσει στην προμήθεια προϊόντων και τον συντονισμό μεταφορών από την Κίνα, σύμφωνα με τον CEO Bright Tordzroh. Η εταιρεία σήμερα πραγματοποιεί ετήσιο κύκλο εργασιών από 300.000 έως 1 εκατομμύριο δολάρια.
Οι εντάσεις στο εμπόριο ΗΠΑ-Κίνας οδήγησαν πολλές επιχειρήσεις να εξετάσουν πηγές και μονάδες παραγωγής εκτός ΗΠΑ, κάτι που, όπως ελπίζει ο Tordzroh, θα δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες για την Cotrie.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης