Παρά την πρόσφατη αποκλιμάκωση ορισμένων εμπορικών δασμών, το επιβληθέν τέλος 25% του προέδρου των ΗΠΑ Donald Trump στα εισαγόμενα οχήματα παραμένει σε ισχύ, προκαλώντας ανησυχία για εκτεταμένες επιπτώσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Δυσβάστακτο κόστος
Σύμφωνα με αναλυτικές εκθέσεις της Wall Street και του κλάδου, αναμένεται σημαντική πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων, αύξηση στις τιμές νέων και μεταχειρισμένων οχημάτων και πρόσθετο κόστος άνω των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη βιομηχανία.
Ο Felix Stellmaszek της Boston Consulting Group (BCG) εκτίμησε ότι πρόκειται για μια "διαρθρωτική, πολιτικά υποκινούμενη αλλαγή", που ενδέχεται να μεταβάλει θεμελιωδώς τον τρόπο και τον τόπο παραγωγής των οχημάτων.
Σύμφωνα με τη BCG, οι δασμοί θα προσθέσουν ετησίως 110 έως 160 δισ. δολάρια σε επιπλέον κόστος, επηρεάζοντας έως και το 20% των εσόδων της αγοράς νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Παρόμοιες εκτιμήσεις κάνει και το Center for Automotive Research, το οποίο υπολογίζει ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι General Motors, Ford και Stellantis, θα επιβαρυνθούν κατά 107,7 δισ. δολάρια.
Άνοδος στις τιμές
Οι επιβαρύνσεις αυτές αναμένεται να μετακυλιστούν εν μέρει στους καταναλωτές, οδηγώντας σε άνοδο των τιμών των νέων αυτοκινήτων κατά 2.000 έως 4.000 δολάρια μέσα στους επόμενους έξι έως δώδεκα μήνες, όπως αναφέρει ο αναλυτής της Goldman Sachs, Mark Dilaney.
Παράλληλα, η Goldman προβλέπει ότι οι αυξήσεις τιμών δύσκολα θα απορροφηθούν πλήρως από την αγορά, λόγω της επιδείνωσης της καταναλωτικής ζήτησης.
Ορισμένοι κατασκευαστές αντέδρασαν ήδη: η Jaguar Land Rover ανέστειλε αποστολές προς τις ΗΠΑ, ενώ η Hyundai Motor δεσμεύτηκε να διατηρήσει σταθερές τις τιμές για δύο μήνες.
Υποχωρεί η κατανάλωση
Στο μεταξύ, το καταναλωτικό κλίμα στις ΗΠΑ υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1981, εντείνοντας τους φόβους για οικονομική επιβράδυνση.
Η Telemetry, εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτου, προβλέπει ότι η μείωση των πωλήσεων σε ΗΠΑ και Καναδά θα ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, προκαλώντας σοβαρό πλήγμα στην ευρύτερη οικονομία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών