Τελευταία Νέα
Πολιτική

Απάντηση Κομισιόν σε ερώτηση Τσιόδρα: Σχεδιάζεται νομοθετικό πλαίσιο για προστασία των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον

Απάντηση Κομισιόν σε ερώτηση Τσιόδρα: Σχεδιάζεται νομοθετικό πλαίσιο για προστασία των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον
  H Κομισιόν αναφέρεται και στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ευαισθητοποίησης και της κατανόησης των δικαιωμάτων των Ευρωπαίων καταναλωτών
Η Κομισιόν πρόκειται να εκπονήσει νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον, όπως αναφέρει στην απάντησή της σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Δ. Τσιόδρα.
Η σχετική νομοθετική πρόταση για την ψηφιακή δικαιοσύνη, όπως σημειώνει ο αρμόδιος Ευρωπαίος επίτροπος, Michael McGrath, θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, διατάξεις «για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που εντοπίστηκαν σχετικά με τη λήξη των συνδρομητικών συμβάσεων, την αυτόματη ανανέωση των συνδρομών και τη μετατροπή των δωρεάν δοκιμών σε συνδρομές επί πληρωμή».
Ακόμη, η Κομισιόν αναφέρεται και στις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ευαισθητοποίησης και της κατανόησης των δικαιωμάτων των Ευρωπαίων καταναλωτών, τη σημασία των οποίων είχε τονίσει στην ερώτησή του ο ευρωβουλευτής και εκπρόσωπος Τύπου της Ευρωομάδας της ΝΔ.
Σημειώνει δε, πως εντός του 2024 «δημοσίευσε πρόσκληση υποβολής προτάσεων για την παροχή χρηματοδοτικής στήριξης σε πρωτοβουλίες και έργα που αποσκοπούν στη βελτίωση της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών», προσθέτοντας ότι «οι προτάσεις που θα επιλεγούν για χρηματοδότηση θα ανακοινωθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2025».
Συμπληρώνει ότι το προγράμματα ConsumerPro αποσκοπεί στην καλύτερη κατάρτιση των οργανώσεων καταναλωτών, ώστε να μπορούν να προστατεύσουν και να βοηθήσουν τους καταναλωτές, ενώ ο ιστότοπος «Κόμβος εκπαίδευσης των καταναλωτών» περιλαμβάνει εκατοντάδες σελίδες εκπαιδευτικού υλικού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους φορείς που εργάζονται στον τομέα της παροχής συμβουλών στους καταναλωτές.
Σημειώνεται ότι στην ερώτησή του ο Δ.Τσιόδρας είχε υπογραμμίσει ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες σε πολλές περιπτώσεις δεν αισθάνονται ότι έχουν τον πλήρη έλεγχο των ψηφιακών συναλλαγών τους «αφού το 69% δυσκολεύεται να ακυρώσει τη συνδρομή που έχει κάνει διαδικτυακά, ενώ το 34% μπόρεσε να την ακυρώσει μόνο μετά από μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (π.χ. έναν χρόνο)».
Μάλιστα, είχε αναφερθείστην ύπαρξη πρακτικών «βάσει των οποίων, οι δωρεάν δοκιμαστικές συνδρομές μετατρέπονται αυτόματα σε συνδρομή επί πληρωμή ή ανανεώσεις που περιλαμβάνουν πολύ μειωμένες αρχικές τιμές προσφοράς, ακολουθούμενες από σημαντική αύξηση των τιμών αργότερα», ενώ είχε ζητήσει την ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου για την προστασία των καταναλωτών στις ψηφιακές συναλλαγές τους και τη βελτίωση της ενημέρωσης και κατανόησης των δικαιωμάτων τους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης