Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Στην πληροφορική οι προσδοκίες στέλνουν στα ύψη τις αποτιμήσεις, αλλά όχι όλων των εταιρειών – Οι εξαιρέσεις και οι στρεβλώσεις

Στην πληροφορική οι προσδοκίες στέλνουν στα ύψη τις αποτιμήσεις, αλλά όχι όλων των εταιρειών – Οι εξαιρέσεις και οι στρεβλώσεις
Σε μία μικρή αγορά σαν τη δική μας, δε φτάνει μόνο η δημοσίευση των αποτελεσμάτων, για να ενισχυθεί η τιμή μίας μετοχής
Ο κλάδος της πληροφορικής παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τόσο λόγω των έργων που αναμένεται να γίνουν τα επόμενα χρόνια, όσο και λόγω των επιχειρηματικών συμφωνιών.
Η πρόσφατη συμφωνία του ομίλου Πάνου Γερμανού για την εξαγορά της Entersoft έβαλε και πάλι «φωτιά» στον κλάδο, ανεβάζοντας κατακόρυφα το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Η σύγκριση των αποτιμήσεων δημιουργεί προσδοκίες στους επενδυτές, αλλά όπως φαίνεται το ράλι δεν έχει επηρεάσει όλες τις εισηγμένες.
Εκτός από τις ιδιαιτερότητες κάθε εταιρείες, όπως επαναλαμβανόμενα κέρδη, προγράμματα, συμβάσεις κ.α. όπως δείχνουν τα νούμερα οι επενδυτές τιμολογούν διαφορετικά τις εταιρείες.
Κοιτώντας τα EBITDA, τα οποία κοιτούν και πολλοί επενδυτές και αναλυτές βλέπουμε για παράδειγμα πως με στοιχεία πρώτου εξαμήνου, αφού δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα τα ετήσια, η Real Consulting έχει 2,2 εκατ. ευρώ και η Space Hellas 9,3 εκατ. ευρώ.
Όμως η Real έχει αποτίμηση 87 εκατ. ευρώ και η Space 50 εκατ. ευρώ.
Η Epsilon Net είχε 12,8 εκατ. ευρώ EBITDA στο πρώτο εξάμηνο και έχει αποτίμηση 559 εκατ. ευρώ, δηλαδή έχει 11 φορές την αποτίμηση της Space αλλά μόλις 37% περισσότερα EBITDA.
Η Q&R με αποτίμηση 31 εκατ. ευρώ είχε EBITDA 600 χιλ. ευρώ και η Ίλυδα με αποτίμηση 14 εκατ. ευρώ είχε EBITDA 910 χιλ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο.
Αλλά και σε όρους αποτίμησης προς ίδια κεφάλαια να εξεταστεί ο κλάδος, πάλι υπάρχουν σημαντικές διαφορές.
Η Ίλυδα έχει δείκτη P/BV 2 φορές έναντι 1,73x της Space Hellas και 10x της Entersoft και της Epsilon Net.
Η Austriacard με EBITDA 26 εκατ. ευρώ έχει αποτίμηση 237 εκατ. ευρώ και P/BV 2,35 φορές.
Αν και έχει αποτίμηση ίδια με της Entersoft τα μεγέθη είναι τελείως διαφορετικά.
Το ίδιο είναι το συμπέρασμα αν κοιτάξει κάποιος και τις πωλήσεις.
Η Austriacard είχε στο εξάμηνο πωλήσεις 181,2 εκατ. ευρώ, αλλά για να φτάσουμε τα μεγέθη της θα πρέπει να αθροίσουμε τις πωλήσεις των περισσότερων εταιρειών του κλάδου.
Παίζει τις πωλήσεις εξαμήνου κάτω από 2 φορές, όταν οι άλλες είναι ακόμα και πάνω από δέκα φορές.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, προφανώς και ο λόγος έχει να κάνει και με το ενδιαφέρον που δείχνουν οι μεγαλομέτοχοι για τις εταιρείες τους και τις κινήσεις που κάνουν ώστε να προωθήσουν και να επικοινωνήσουν τις προοπτικές τους.
Είναι γνωστό αναφέρουν πως σε μία μικρή αγορά σαν τη δική μας, δε φτάνει μόνο η δημοσίευση των αποτελεσμάτων, για να ενισχυθεί η τιμή μίας μετοχής.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης