Τελευταία Νέα
Πολιτική

Γεραπετρίτης για Τέμπη: Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά - Η έρευνα θα φτάσει μέχρι το τέλος

Γεραπετρίτης για Τέμπη: Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά - Η έρευνα θα φτάσει μέχρι το τέλος
Δύο σταθμάρχες ανά σταθμό και αυστηρότερες ποινές για δολιοφθορές ανακοίνωσε ο Γ. Γεραπετρίτης
Σχετικά Άρθρα
Το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισης λειτουργούσε αδιαλείπτως, και το μοιραίο βράδυ έπρεπε να είχε γίνει χάραξη πορείας στον πίνακα, που δεν έγινε και εξ ορισμού θα είχε αποτρέψει το δυστύχημα, δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για τα μέτρα που αφορούν τον σιδηρόδρομο, μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. 
Όπως εξήγησε, δεν συντελέστηκε η αυτόματη αλλαγή του κλειδιού και θα έπρεπε να είχε υπάρξει παρακολούθηση στον ηλεκτρονικό πίνακα μετά την αποχώρηση της αμαξοστοιχίας και για 5,5 χιλιόμετρα θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο γιατί θα φαινόταν η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στη λανθασμένη γραμμή.
Σύμφωνα με τον υπουργό, δεν υπήρξε και αντίδραση εκ μέρους της ίδιας της αμαξοστοιχίας.
«Όλα αυτά, δεν τα λέω για να τονίσω το ανθρώπινο λάθος.
Υπήρξαν πλημέλλειες.
Ασχετα όμως, αν είχαμε σύστημα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.
Υπάρχει πέρα από το ανθρώπινο λάθος και το ζήτημα της ολοκλήρωσης των απαιτούμενων έργων που θα είχε αποτρέψει το συμβάν», τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης.
Ο υπουργός ανακοίνωσε έκτακτα μέτρα για το σιδηροδρομικό δίκτυο και διαμήνυσε ότι η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο με συνθήκες απόλυτης ασφάλειας.
Κληθείς να διευκρινίσει τον τελικό αριθμό των θυμάτων στα Τέμπη, κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, ανέφερε πως είναι 55 οι νεκροί που έχουν ταυτοποιηθεί, ενώ υπάρχουν και άλλοι δύο νεκροί που ακόμη δεν έχουν ακόμη ταυτοποιηθεί. Επιπλέον, σύμφωνα με τον υπουργό, υπάρχουν επτά άνθρωποι που νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Τα μέτρα για το σιδηροδρομικό δίκτυο

Δύο ζητήματα τίθενται, όπως τόνισε ο υπουργός: Η ολοκλήρωση της σύμβασης αναβάθμισης, θα γίνουν τα πάντα για να προχωρήσει ταχύτατα.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε με την ανάδοχο, τη μητρική εταιρεία της Alstom, έδωσε σαφή εντολή για την επίσπευση των εργασιών.
«Υπήρξε πλήρης κατανόηση από τη γαλλική εταιρεία, θα αναφέρουμε σύντομα χρόνο αποπεράτωσης.
Δεσμεύομαι να μην υπάρξει καμία καθυστέρησης», τόνισε ο υπουργός.
Το δεύτερο ζήτημα αφορά την επανεκκίνηση των σοδηροδρόμων.
«Θέλω να πω ότι είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου. Θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού στον σιδηρόδρομο, είναι λαϊκό, οικονομικό μέσο.
Η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας», διαβεβαίωσε ο κ. Γεραπετρίτης. 
Δύο σταθμάρχες παντού, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει λιγότερα δρομολόγια και συντονισμός για μεγαλύτερη ασφάλεια, είναι τα επιπλέον μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός και τα οποία έχουν συμφωνήσει από τη Hellenic Train στο βασικό πλαίσιο για την ασφάλεια.
Η θέση της κυβέρνησης είναι ότι θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση για τα οικονομικά του σιδηροδρόμου.
Από 45 εκατ, στον προϋπολογισμό έχει εγγραφεί ποσό 75 εκατ. για έργα αναβάθμισης.

-Αναβάθμιση στην εκπαίδευση που λαμβάνουν οι σταθμάρχες βάσει του ευρωπαϊκού προγράμματος που περιλαμβάνει εκπαίδευση θεωρητική περίπου 6,5 μηνών και εκπαίδευση στο πεδίο, αλλά και ιατρικές- ψυχομετρικές εξετάσεις.
-Θα έρθει προς ψήφιση στη βουλή αυστηρότερο πλαίσιο για φθορές, κλοπές και δολιοφθορές στο δίκτυο των σιδηροδρόμων. Αφορά κλοπές χαλκού και άλλων αναλώσιμων υλικών. Θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο
-Μακροπρόθεσμα υπάρχει ήδη υπό εκπόνηση σχέδιο για την προσέγγιση ασφαλείας.

Ο κ. Γεραπετρίτης έκανε επίσης γνωστό ότι ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον Γερμανό καγκελάριο και συμφωνήθηκε να έρθει στην Ελλάδα κλιμάκιο Γερμανών ειδικών που λόγω της μεγάλης τους εμπειρίας θα καταθέσουν προσπάσεις για την αναβάθμιση της ασφάλειας.

«Καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβασης»

Η κυβέρνηση δεν έχει καμία διάθεση παρέμβασης αφενός στη δικαστική έρευνα, αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών, διαμήνυσε ο υπουργός
O υπουργός εξέφρασε την οδύνη και τον σπαραγμό του, όπως χαρακτηριστικά είπε, για την «πρωτοφανή εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους». 
«Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση», πρόσθεσε.
Προλογίζοντας τον υπουργό Επικρατείας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, απέκλεισε κάθε ιδέα για συγκάλυψη, συμψηφισμό και ανούσια κομματική αντιπαράθεση.
Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί, όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γ. Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της συνέντεξης Τύπου.
«Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη», πρόσθεσε.
Ο κ. Γεραπετριτης, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβαση αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών.
Όπως συμπλήρωσε, δεν είναι ώρα για αντιπαράθεση.
Ανεξαρτήτων των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γ. Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, τόνισε πως αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Και με αυτόν τον τρόπο έθεσε το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.
«Θα διασφαλίσω ότι οι έρευνες θα προχωρήσουν ακώλυτα και να διαμορφώσω πλαίσιο δράσεων για να επανακκινήσουν οι σιδηρόδρομοι με το αναγκαίο πλαίσιο ασφαλείας. Δεν έχω αρμοδιότητα ή διάθεση να ασχοληθώ με την απόδοση ευθυνών, είναι ευθύνη της Δικαιοσύνης. Ανεξάρτητη επιτροπή έχει αναλάβει τη διοικητική διερεύνηση που θα εντοπίσει τα λάθη, τις πράξεις και τις παραλείψεις που κατέληξαν στο τραγικό δυστύχημα. Η δική μου θέση δεν εμποδίζει, ενθαρρύνει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, θα υπάρξει πλήρης διερεύνηση, είμαι στη διάθεση της βουλής, ο ίδιος θα προκαλέσω συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Να βρούμε κοινό τόπο που θα αποδίδει ευθύνες, αλλά και θα διασφαλίζει για το μέλλον την ασφάλεια των μεταφορών», τόνισε.

Επικοινωνία Μητσοτάκη με Alstom

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Για αυτό, όπως έκανε γνωστό, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε, δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.

Σημαντική έλλειψη προσωπικού

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού αναγνώρισε το πρόβλημα και έκανε λόγο για σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία.
Παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, προσελήφθησαν περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων.

Αυξάνεται η χρηματοδότηση

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ανέφερε ότι αυξάνεται ο προϋπολογισμός για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Όπως σημείωσε, πριν το δυστύχημα στα Τέμπη είχε εγγραφεί στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης ποσό 185 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών.
Επίσης, ο κ. Γεραπετρίτης εξήρε τη στάση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας. Υπογράμμισε, ακόμη, το σκέλος της εκπαίδευσης του προσωπικού. Θα υπάρξει, δε, όπως τόνισε, αυστηρότερο πλαίσιο για τις καταστροφές και κλοπές στο δίκτυο του σιδηροδρόμου.



www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης